| کد مطلب: ۱۰۸۸۳۷۲
لینک کوتاه کپی شد

معبدی رنگارنگ در دل یک غار/ عکس

یکی از مرموزترین و عجیب‌ترین غارهای جهان، غار باتو در مالزی است که قدمت آن به ۴۰۰ میلیون سال می‌رسد.

 معبدی رنگارنگ در دل یک غار/ عکس
به گزارش آرمان ملی آنلاین: در کنار برج‌های جذاب «پتروناس» کوالالامپور، پایتخت کشور مالزی، می‌توانید به یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های طبیعی این شهر، غار‌های باتو سفر کنید. این غار‌ها با معبد‌های رنگارنگ بسیار چشم‌گیر و متمایز هستند.به گزارش صد آنلاین ، غار‌های باتو یکی از بزرگ‌ترین زیارتگاه‌های هندو‌ها را در خارج از کشور هند، در خود جای داده‌اند؛ اما همیشه زیارتگاهی درون این غار وجود نداشت. مدتی پیش از شکل‌گیری این معبد‌ها مردم بومی منطقه و مهاجران چینی در این غار‌ها به جمع‌آوری «کود خفاش» (Guano) می‌پرداختند.

عکس‌های شگفت‌انگیز از معبدی رنگارنگ در دل یک غار

غار باتو، منبع: Skift‌.com

 
 

غار باتو، منبع: Skift‌.com

در سال ۱۸۷۸ میلادی، یک طبیعت‌شناس آمریکایی به نام «ویلیام هورنادی» (William Hornaday) کشف کرد که غار‌های باتو بیش از ۴۰۰ سال قدمت دارند و برخی ورودی‌های آن پناهگاه گروهی از «مردم بومی تموان» (Temuan people) بوده است.

یک دهه پس از کشف هورنادی، غار‌های باتو توجه «تامبوسامی پیلای» (Thamboosamy Pillay)، رهبر جامعه هندو‌ها در مالزی، را به خود جلب کرد. در سال ۱۸۹۱ به دستور او معبدی برای خدای هندو‌ها «موروگان» (Lord Murugan) در این مکان ساخته شد و از آن سال، جشن «تایپوسام» (Thaipusam) در آن برگزار می‌شود. در سفر به غار باتو می‌توانید از مجسمه‌هایی دیدن کنید که در درون تپه‌ها گنجانده شده‌اند؛ اما مجسمه طلایی لرد موروگان با حدود ۴۲ متر طول، بیش از بقیه توجه‌ها را به خود جلب می‌کند. این مجسمه در مقابل ورودی اصلی غار باتو قرار دارد.

برای رسیدن به بالای غار اصلی باتو و تماشای منظره منحصربه فرد از فراز آن، باید حدود ۲۷۲ پله را پشت سر گذاشت. ورود به این مجموعه هزینه‌ای ندارد؛ اما می‌توان با پرداخت هزینه‌ای، صخره‌نوردی را نیز در غار باتو تجربه کرد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار