| کد مطلب: ۱۰۸۷۸۰۹
لینک کوتاه کپی شد

پستانک نوزاد یک و نیم میلیون تومان !

بسیاری از اقلام مراقبت بهداشتی نوزادان که در داروخانه‌ها یافت نمی‌شوند، در سیسمونی‌فروشی‌ها، آنلاین‌شاپ‌ها، سایت‌ها و استارتاپ‌ها موجودند.

پستانک نوزاد یک و نیم میلیون تومان !

موجود نبودن تعدادی از اقلام بهداشتی و درمانیِ خارجیِ نوزاد در داروخانه‌ها چند سالی است که راه را بر ورود غیرقانونی و قاچاق آنها به کشور و رونق گرفتن بازارهای آزاد باز کرده است. محصولاتی مانند شیشه شیر، پستانک، شامپو، کرم سوختگی پا، قطره‌های آنتی‌کولیک، کرم ترک بارداری و ... که قاچاقی وارد کشور می‌شوند اما در سیسمونی‌فروشی‌ها، آنلاین‌شاپ‌ها، سایت‌ها و حتی استارتاپ‌های معروف موجود هستند.

یمت یک جفت پستانک خارجی با برند برند آمریکایی «دکتر براونز» (دکتر براون) از ۴۵۰ هزار تومان در بازار موجود است تا ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان. پستانک‌های خارجی در بسته‌های دوتایی به فروش می‌رسند و پستانک‌های ایرانی بیشتر به صورت تک موجودند. شیشه شیر هم بسته به برندش از ۵۰۰ هزار تومان در سیسمونی‌فروشی‌ها و آنلاین‌شاپ‌ها و سایت‌ها موجود است تا بالای ۱ میلیون تومان.

بعضی از مادرها می‌گویند: «تازه خیلی وقت‌ها کودک، پستانک یک برند را قبول نمی‌کند و گاهی والدین مجبور می‌شوند چندین پستانک عوض کنند تا ببینند کدام یک مورد پسند کودک‌شان است.» آنها می‌گویند «شیشه شیر هم همین‌طور است. گاهی گران‌ترین شیشه شیر را خریداری می‌کنید اما کودک، آن را پس می‌زند و شما مجبور می‌شوید یک نمونه و برند خارجیِ دیگر را امتحان کنید. و این خودش یک هزینه است که به خانواده تحمیل می‌شود. تازه سرشیشه‌ها هم طبق رشد کودک باید عوض شوند. قیمت یک جفت سرشیشه دوقطره اَوِنت ۵۱۰ هزار تومان است!»

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار