| کد مطلب: ۱۰۸۶۵۵۷
لینک کوتاه کپی شد

شهر زیرزمینی شگفت انگیز در کاشان/ تصاویر

کاشان جاذبه‌های بی‌نظیر و دیدنی بسیاری دارد در این میان با ما همراه باشید و درباره شهر زیرزمینی نوش آباد؛ زیباترین معماری کاشان بدانید.

شهر زیرزمینی شگفت انگیز در کاشان/ تصاویر

به گزارش آرمان ملی آنلاین،​ شهر زیرزمینی نوش آباد، نمونه‌ای منحصربه‌فرد از یک ساختار نظامی و دفاعی است که به عنوان بزرگترین شهر زیرزمینی جهان از آن یاد می‌شود. این شهر که با نام اویی نیز آن‌را می‌شناسند، مجموعه‌ای از اتاق‌ها، راهروها، چاه‌ها و کانال‌های متعدد است که مُقنی‌های ماهر، آن را در دل زمین ساخته‌اند.

15565456

وسعت شهر به بیش از ۱۵۰۰۰ مترمربع می‌رسد و برای حفاظت از جان و مال مردم در مواقع ناامنی و نه برای زندگی دائمی ساخته شده است؛ همین شهر بود که باعث شد در دوره‌ای، نوش آباد به سکونتگاهی مرموز برای مهاجمان تبدل شود.

15565453

این شهر زیرزمینی با این که مغایر با تصور شماست ولی یکی از مدرن ترین شهرهای جهان آن هم از نوع زیرزمینی اش محسوب می شود! این شهر که نمونه ای اصیل از معماری به اصطلاح دست کن و اصیل ایرانی است، در روزگاری که هنوز حیات در آن ادامه داشته برای خود شهری پر طرفدار و پر خواهان محسوب می شده است. شهر زیر زمینی نوش آباد در واقع تونلی در زیر زمین است که به شهر زیر زمینی اویی هم شهرت دارد.

15565452

منبع : برترینها

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار