| کد مطلب: ۱۰۸۵۵۳۶
لینک کوتاه کپی شد

روزهای خوب روس در سال آینده

در نشست چشم انداز بورس و اقتصاد تا پایان سال ۱۴۰۲ کارشناسان براین امر معتقد بودند در ماه های پیش رو بازار سرمایه نسبت به سایر بازار های موازی فرصت بهتری برای رشد دارد اما در مجموع سال آینده را سال طلا پیش بینی کردند.

روزهای خوب روس در سال آینده

 

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از «صدای بورس» حسین عبده تبریزی کارشناس ارشد بازار سرمایه در نشست چشم انداز بورس و اقتصاد تا پایان سال ۱۴۰۲ ،گفت: با فشار دولت بر نقدینگی تلاش بانک مرکزی بر این بود که نقدینگی را کاهش دهد.صادرات نفت کشور باعث شد حرکتی در حوزه ارزی داشته باشیم اما ثابت ارزی را می توان به انتخابات پیش رو هم ربط داد. وی پیش بینی خود از ماه های پیش روی بازار سرمایه را اینگونه بیان کرد: با افزایش قیمت در حوزه مسکن به نظر می‌رسد اگر قرار باشدافزایشی رقم بخورد برای بازار سهام است.در مجموع بین بازار های موازی بازار سرمایه فرصت بهتری دارد.

بهزاد فر: ترمز کامودیتی ها

بهنام بهزاد فر، کارشناس بازار سرمایه نیز دراین نشست با بیان اینکه امید می رود از سال ۱۴۰۳ وارد فاز صعودی در بازارهای ‌موازی مانند بورس شد، گفت: باید توجه داشت بازار طلای داخلی در دوران رکودی به سر می‌برد و به نظر می رسد صعود نرخ بهره جهانی بر فلز زرد تاثیر بسزایی داشته باشدو چرا که ارتباط بین بسیاری بین طلای داخلی و جهانی وجود دارد.وی افزود: میزان تولید طلا در دنیا طی سال های گذشته نزولی بوده و به نوعی روند آن کاهشی است که این موضوع می‌تواند محرکی برافزایش قیمت طلا در سال های آتی باشد.بهزاد فر ادامه داد: ارتباط بین طلا و شاخص دلارکاملا معکوس است و بر همه کامودیتی ها تاثیر دارد. همچنین نرخ بهره آمریکا ۵.۵ درصد اعلام شد که رکورد نرخ بهره آن ترمزی برای همه کامودیتی ها است ،این احتمال وجود دارد از سال ۲۰۲۴ نرخ بهره کاهش یافته و طلا روند صعودی خود را شروع کند.

وی در مورد حباب سکه و طلای داخلی گفت: طلا تنها کامودیتی است که در سقف خود قرار دارد. در کشور حباب سکه ۵ میلیون تومان است که این رقم نسبت به طلا گران تر است. چرا که حباب هرگرم طلا ۱۰هزارتومان است که محدوده صفر را نمایان می‌کند.انتظارمی‌رود حباب سکه و طلا با توجه به رکود کاهش پیدا کند.کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: با توجه به حباب سکه و طلا بهتر است به سراغ صندوق هایی برویم که شمش طلای بهتری دارند. درمجموع می‌توان گفت سال آینده سال طلا خواهد بود.

سالک :بازگشت اعتماد مردم به بورس

نویدسالک کارشناس بازار سرمایه نیز در این نشست به عوامل تاثیر گذار بر بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: عاملی که می‌تواند رشد بازار سرمایه رامشخص کند سود آوری نسبت به زمان است که می‌توان بر اساس مقدار فروش شرکت ها آن را مورد بررسی قرار داد. در کل بازار سرمایه بهترین فضابرای سرمایه گذاری است زیرا با سناریو های مختلف می‌توان بهترین سهم را انتخاب کرد.وی در رابطه با اینکه چگونه میتوان اعتماد را در سهامداران به وجود آورد افزود: اعتماد از ثبات به وجود می آید اگر مردم سود آوری‌ منطقی را در شرکت ها مشاهده کنند آرام آرام به بازار سرمایه روی می آورند. بازار سرمایه یکی از بازار های موازی است که ابزار های مختلفی در آن وجود دارد و استفاده مناسب از ابزار های نظارتی می‌تواند زمینه ساز اعتماد در سهامدران شود.سالک ادامه داد: متغیر های اقتصادی نشان میدهد از اواسط سال گذشته سرمایه گذاری در حال افزایش است. اما نگاه خاص دولت به شرکت های بزرگ باعث شد تا رشد سودآوری قابل توجهی در آن ها مشاهده نکنیم.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار