تاکسی فرسوده 210 میلیون شد
در گذشته یک تاکسی دو گواهی اسقاط دریافت می کرد که این گواهیها عددی حدود ۷۰ میلیون نصیب دارنده تاکسی فرسوده می کرد اما اکنون با تغییرات جدید این عدد نزدیک به ۲۱۰ میلیون نصیب تاکسی فرسوده می کند
به گزارش آرمان ملی آنلاین: رییس مرکز هوا و اقلیم سازمان حفاظت از محیط زیست با اشاره به ادغام دو آییننامه ماده 8 قانون هوای پاک و ماده 10 صنعت خودرو ، آخرین تغییرات گواهی اسقاط خودرو های فرسوده را اعلام کرد.داریوش گل علیزاده، رییس مرکز هوا و اقلیم سازمان حفاظت از محیط زیست با بیان اینکه سازمان حفاظت از محیط زیست، دو موضوع مهم و جدی، پیرامون آلودگی هوا را پیگیر است، نخست از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و دیگری استاندارد آلاینده های خودرو، گفت: آیین نامه ماده ۸ قانون هوای پاک(تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی مالک وسایل نقلیه موتوری اعم از سبک، نیمهسنگین، سنگین، موتورسیکلت مکلفند وسایل نقلیه خود را پس از رسیدن به سن فرسودگی از رده خارج کنند) را با آیین نامه ماده ۱۰ صنعت خودرو ادغام کردیم چرا که متاسفانه موضوع اسقاط خودروهای فرسوده در ۶ تا ۷ سال گذشته متوقف شده بود و تلاش بسیار کردیم از طریق منابع خود اسقاط خودرو، این چرخه را به گردش در آوریم.
وی با اعلام اینکه سن فرسودگی تاکسی ها ۱۰ سال شد و افزود: در گذشته یک تاکسی دو گواهی اسقاط دریافت می کرد که این گواهیها عددی حدود ۷۰ میلیون نصیب دارنده تاکسی فرسوده می کرد اما اکنون با تغییرات جدید این عدد نزدیک به ۲۱۰ میلیون نصیب تاکسی فرسوده می کند، که با یک آورنده اندک شرایط برای نوسازی خودرو مهیا می شود.به گفته گل علیزاده، برای کشندهها نیز این عدد به ۱۲۲۰ تومان رسید، به علاوه قیمت لاشه خودرو که نصیب صاحب خودرو فرسوه می شود. سواریها هم ۷۰ میلیون بابت گواهی اسقاط دریافت خواهندکرد، به علاوه ۲۰ میلیون ارزش لاشه خودرو.رییس مرکز هوا و اقلیم سازمان حفاظت از محیط زیست که در رادیوایران سخن می گفت، این را هم گفت: این هدف گذاری با تمرکز بر خودروهای پر پیمایش و اثربخشی آنها بر آلودگی هوا صورت گرفته است و بنا به برنامه ریزی های انجام شده چشم انداز ما از این اقدامات خارج کردن سالانه ۵۰۰ هزار دستگاه فرسوه از چرخه می باشد.
ارسال نظر