| کد مطلب: ۱۰۸۲۹۳۳
لینک کوتاه کپی شد

چی بخوریم از تنبلی زمستون دور بشیم؟

روزهای سرد سال اغلب بدن کرخت می‌شود و حالتی از بی‌حالی و تنبلی به آدم دست می‌دهد. چه این تنبلی ناشی از فصل باشد و چه احساس ذاتی غوطه ور شدن در پتو، تنبلی طولانی مدت می‌تواند نگران کننده باشد.

چی بخوریم از تنبلی زمستون دور بشیم؟

اولین و مهمترین عامل برای غلبه بر تنبلی، تغییر رژیم غذایی به سمت غلات کامل مانند برنج قهوه‌ای، جو دوسر و گندم کامل است. مصرف این غذاها کربوهیدرات‌های پیچیده مورد نیاز بدن را فراهم کرده و آزاد شدن آهسته انرژی را تضمین می‌کند و به حفظ سطح قند خون پایدار کمک می‌کند.

افزایش مصرف پروتئین نیز می‌تواند به افزایش سطح انرژی کمک کند. از جمله منابع پروتئین بدون چربی مانند مرغ، ماهی، پنیر توفو، حبوبات و تخم مرغ هستند، این مواد غذایی پروتئینی به حفظ توده عضلانی و ارائه یک منبع انرژی ثابت کمک می‌کنند.

مرکباتی مانند پرتقال، گریپ فروت و لیمو سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان هستند که به تقویت ایمنی و همچنین بهبود سلامت متابولیک (سوخت و ساز) کمک می‌کنند.

آجیل و دانه‌هایی مانند بادام، گردو و تخمه کدو تنبل بخورید. آن‌ها منابع خوبی از چربی‌های سالم، پروتئین و مواد مغذی ضروری هستند

سبزیجات ریشه‌ای مانند سیب زمینی شیرین، هویج و چغندر نه تنها خوشمزه هستند و باعث ایجاد آرامش می‌شوند، بلکه منبع خوبی از کربوهیدرات‌ها برای تامین انرژی پایدار بدن نیز هستند.

از انواع میوه‌ها و سبزیجات رنگارنگ سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها استفاده کنید. میوه‌ها و سبزیجات می‌توانند به تقویت سیستم ایمنی و سطح انرژی کلی شما کمک کنند.

ماهی‌های چرب مانند سالمون و قزل آلا سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که برای ایمنی و سلامت مغز مفید هستند و می‌توانند خلق و خو و انرژی را بهبود بخشند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار