| کد مطلب: ۱۰۸۲۸۸۱
لینک کوتاه کپی شد

اسرافیل علمداری بازیگر نقش رودامون در سریال یوسف پیامبر کیست؟/ عکس

اسرافیل علمداری متولد سال ۱۳۴۲ در تهران، بازیگر است. اسرافیل علمداری نقش رودامون را در سریال یوسف پیامبر بازی کرده است. او در نقش سر نگهبان کاخ آمنهوتپ و یوزاسیف (مصطفی زمانی) را بازی زده است

 اسرافیل علمداری بازیگر نقش رودامون در سریال یوسف پیامبر کیست؟/ عکس

سریال حضرت یوسف به کارگردانی فرج الله سلحشور در سال ۱۳۸۷ ساخته شد و اسرافیل علمداری در کنار بازیگرانی چون مصطفی زمانی، کتایون ریاحی، و جعفر دهقان… خوش درخشید. او همچنین در فیلم سینمایی همچون انعکاس ،مریم مقدس ، همسر دلخواه من اعتراض، ترور، مردان آنجلس ، دایره تردید، مختارنامه حضور داشته است.

رودامون

وی که از بازیگران مرد ایران است در رشته تئاتر تحصیل کرده و از سال ۱۳۶۲ وارد حوزه هنری شده است. وی هم‌اکنون مدیریت فیلم و سریال مرکز سیمای استانها و مدیر طرح و برنامه ریزی شبکه آموزش را بر عهده دارد و مدتی است از بازیگری کناره گیری کرده است.

اسرافیل علمداری برای اولین بار با بازی در فیلم بر بال فرشتگان به کارگردانی جواد شمقدری وارد سینما شد. او ابتدا بازیگری را از تئاتر آغاز کرد و سپس وارد کار سینما و تلویزیون شد.

اسرافیل علمداری در طول فعالیت در سینما در بیش از ۱۵ کار تلویزیونی و سینمایی ایفای نقش کرده است. او مدتی نیز دز شبکه شما مدیر عامل بود و مدتی نز در شبکه قرآن مشغول فعالیت داشت. او بیشترین شهرتش برای بازی در سریال‌های تاریخی-مذهبی همچون یوسف پیامبر و اصحاب کهف می باشد.

در حال حاضر وی به عنوان مدیر شبکه شما فعالیت می‌کند و مسئولیت مدیریت طرح و برنامه شبکه آموزش را نیز بر عهده دارد.

از مهم‌ترین آثار اسرافیل علمداری می‌توان به بازی در سریال اصحاب کهف، سریال مردان آنجلس، سریال بهترین تابستان و یوسف پیامبر اشاره کرد.

اسرافیل علمداری نخستین بار در سینما حضور یافت و سال ۱۳۷۱ در فیلم بر بال فرشتگان به کارگردانی جواد شمقدری بازی کرد. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال اصحاب کهف، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای اسرافیل علمداری محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون جلیل فرجاد، حسن جوهرچی، زهرا صفوی و اردلان شجاع‌کاوه را تجربه کرد.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی اسرافیل علمداری بازی در سریال اصحاب کهف باشد. اسرافیل علمداری سال ۱۳۷۵ سریال اصحاب کهف نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. او در این سریال با فرج‌الله سلحشور همکاری داشته است. اسرافیل علمداری توانست با بازی در سریال اصحاب کهف تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر جهانبخش سلطانی، جعفر دهقان، اردلان شجاع‌کاوه و حسین یاری بر تجارب او افزود.

او با نقش رودامون در سریال یوسف پیامبر به شهرت رسید. وی هم‌اکنون مدیریت فیلم و سریال مرکز سیمای استانها را به عهده دارد. اسرافیل علمداری در شبکه قرآن نیز فعالیت دارد او سریالهایی تاریخی- مذهبی بازی می‌کند

فیلم ها و سریال های اسرافیل علمداری

پژواک

سرعت (فیلم ۱۳۷۵)

ایوب پیامبر

سجاده آتش

بر بال فرشتگان

یلدامینا (به رنگ انار)

دروازه ساعات (۱۳۸۸)

سریال گل های آبی

بهترین تابستان من

یک حرف از هزاران

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار