| کد مطلب: ۱۰۸۱۷۵۵
لینک کوتاه کپی شد

دردسر خودروهای چینی برای ایرانی ها

بازار لوازم یدکی خودروهای مونتاژی در وضعیت نابسامانی به سر می‌برد؛ به‌طوری‌که کمبود و گرانی حالا کابوس خریداران محصولات چینی شده است. دارندگان این خودروها معتقدند لوازم یدکی مورد نیاز به سختی، آن هم با قیمت بالایی عرضه می‌شود. همچنین عنوان می‌شود برای تولیدکنندگان، اولویت واردات قطعه با خطوط تولید است. با این حال اما تولیدکنندگان، خودتحریمی‌های داخلی و سوءمدیریت را عامل نابسامانی در بازار لوازم قطعات یدکی عنوان می‌کنند و اینکه راه‌اندازی سیستم شناسه کالا و کدرهگیری کالا به جای شناسایی کالاهای قاچاق، حالا سد راه شرکت‌هایی شده است که به‌صورت قانونی اقدام به واردات قطعات می‌کنند.

دردسر خودروهای چینی برای ایرانی ها

بازار لوازم یدکی خودرو سال‌هاست که در وضعیت نابسامانی به سر می‌برد. این وضعیت هرچند دارندگان محصولات دو شرکت بزرگ خودروساز را دچار زحمت کرده، با‌این‌حال تامین قطعه برای دارندگان خودروهای مونتاژی، حالا تبدیل به کابوس  ، بازار لوازم یدکی خودرو سال‌هاست که در وضعیت نابسامانی به سر می‌برد.

این وضعیت هرچند دارندگان محصولات دو شرکت بزرگ خودروساز را دچار زحمت کرده، با‌این‌حال تامین قطعه برای دارندگان خودروهای مونتاژی، حالا تبدیل به کابوس شده است. در این زمینه بسیاری از خریداران محصولات مونتاژی اذعان دارند که قطعات گران، نایاب و تقلبی آنها را از خرید خودروهای چینی پشیمان کرده است.

  مصرف‌کنندگان معتقدند که لوازم یدکی مورد‌نیاز آنها به‌سختی در بازار پیدا می‌شود و اگر هم محصول مورد‌نیاز یافت شود قیمت بسیار بالایی دارد، البته اگر تقلبی نباشد.

چنین وضعیتی دارندگان خودروهای مونتاژی را کاملا به مرز فرسودگی رسانده است، به طوری که گفته می‌شود ضعف خدمات پس از فروش و قیمت بالای قطعات بسیاری از متقاضیان این خودروها را از خرید این محصولات منصرف می‌کنداطلاعات بیشتر  تبلیغ  تنها نگاهی به قیمت‌های ثبت‌شده در بازار لوازم یدکی خودروهای مونتاژی کاملا مبین این موضوع است که دارندگان این خودروها هزینه‌های زیادی برای تامین قطعات موردنیاز خودروی خود می‌پردازند.

برای مثال قیمت چراغ جلوی تیگو ۷ پرو از نمایندگی حدود ۲۱میلیون تومان است. جلوپنجره همین خودرو در بازار حدود ۱۰میلیون تومان خرید و فروش می‌شود که حتی محصول نمایندگی هم نیست. برای خودروی جک J۵ اگر به دنبال یک دیسک و صفحه باشید احتمالا باید حدود هشت‌میلیون تومان هزینه کنید.

مالکان هایما نیز اگر نیاز به پوسته گیربکس داشته باشند، مجبور به پرداخت حدود ۱۷میلیون تومان خواهند بود.  یک سرسیلندر برای آریزو ۵ حدود ۲۰میلیون تومان آب می‌خورد، همین قطعه برای جک S۵ حدود ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد. این لیست را می‌توان تا بی‌نهایت ادامه داد که همه نشان از قیمت بسیار بالای قطعات خودروهای مونتاژی دارد.

 اما همان‌طور که اشاره شد همین قطعات با قیمت بالا نیز به‌راحتی به دست مشتریان نمی‌رسد و با کمبود مواجه است. با افزایش تنوع خودروهای چینی در بازار داخلی، مشتریان انتظار داشتند که دسترسی به قطعات یدکی و خدمات پس از فروش این خودروها نیز آسان‌تر از گذشته شود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار