| کد مطلب: ۱۰۸۱۷۱۴
لینک کوتاه کپی شد

برجام ۲ در راه است؟

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با تاکید بر اینکه مدیرکل آژانس باید گزارشات واقعی و به دور از احساسات را ارائه کند، گفت: متاسفانه او از تفاهماتی سخن می‌گوید که درحیطه مسئولیتش نیست و صحبت از برجام ۲ عجیب و دور از انتظار است.

برجام ۲ در راه است؟

بهروز کمالوندی با اشاره به تصمیم کشورمان در تجدیدنظر نسبت به ادامه کار تعدادی از بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با ملیت فرانسوی و آلمانی، گفت: بر اساس ماده ۹ موافقتنامه پادمان هر کشور حق دارد که بازرسان پیشنهادی را بپذیرد یا نپذیرد و حتی می‌تواند بعد از پذیرفتن بازرس پذیرش آنها را لغو کند. این حق حاکمیتی محدود به ایران نیست و همه کشورها چنین حقی دارند و در مواردی نیز از این حق خود استفاده می‌کنند.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی افزود: ما با استفاده از حق قانونی و مشروع خود فعالیت بازرسانی از آلمان و فرانسه را لغو کردیم اما متاسفانه به دلیل گزارش جهت دار مدیرکل آژانس و عدم اشاره به این حق قانونی کشورمان در این خصوص فضاسازی و حاشیه سازی شد. کشورهای اروپایی نیز با سوار شدن بر این موج از این موضوع برای وارد آوردن فشار به ایران سوءاستفاده کردند.

کمالوندی درخصوص صحبت‌های اخیر رافائل گروسی در مورد لزوم امضای برجام ۲ با ایران نیز عنوان کرد: از اینگونه موضع‌گیری‌های سیاسی تعجب می‌کنم چرا که وظیفه آقای گروسی محدود به چارچوب اقدامات فنی است. مدیرکل باید گزارشات واقعی و به دور از احساسات را ارائه کند اما متاسفانه شاهد بودیم که او اخیرا صحبت از تفاهماتی کرده است که اساسا با حیطه مسئولیت ایشان مغایر است و علی‌القاعده او نباید چنین صحبت‌هایی سیاسی را مطرح می‌کرد.  وی تاکید کرد: تاکنون هیچ‌کس غیر از مدیرکل آژانس صحبتی از برجام ۲ نکرده است. این نوع موضع‌گیری عجیب و دور از انتظار است. 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار