| کد مطلب: ۱۰۷۹۶۸۴
لینک کوتاه کپی شد

انگلیس قهرمان آشغال جمع کنی جهان شد

مسابقات جهانی ورزش عجیب و غریب «آشغال جمع‌کنی» که در ژاپن متولد شده و به محبوبیت رسیده، اخیرا با حضور چندین تیم از کشورهای مختلف دنیا در توکیو برگزار و قهرمانی آن از دست ژاپن خارج شده و به انگلیس رسیده است.

انگلیس قهرمان آشغال جمع کنی جهان شد

این مسابقات که «جام جهان اسپوگومی» نام دارد، امسال با حضور ۲۱ تیم از کشورهای مختلف دنیا برگزار شده است. اسپوگومی، که نوعی ترکیب پیاده‌روی و دویدن با جمع کردن آشغال از روی زمین است، ابداعی یک فرد ژاپنی است که در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده. در کنار فعالیت ورزشی، این رشته یک هدف مهم دیگر دارد و آن افزایش آگاهی درباره مسائل محیط‌زیستی است.

تیم‌های شرکت‌کننده در مسابقات امسال، از سراسر جهان بوده‌اند و از برزیل گرفته تا استرالیا، تیم‌ها در آن شرکت کرده بودند. هر تیم، ۳ عضو دارد که در طول ۹۰ دقیقه رقابت، خیابان‌های شیبویا و اوموتساندو را در توکیو به ‌دنبال زباله و آشغال وجب به وجب گشتند. بخش مهمی از مسابقه، مرحله بعد از برداشتن زباله است، چون شرکت‌کنندگان باید تفکیک زباله را بسیار جدی بگیرند و هر زباله را در بخش مربوط خود دسته‌بندی کنند. داوران علاوه بر سرعت، به داشتن دقت در این مرحله از مسابقه هم بسیار حساس هستند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار