| کد مطلب: ۱۰۷۹۵۴۱
لینک کوتاه کپی شد

ارز مسافرتی برای سفر به استانبول

مدیریت هزینه‌ها همواره یکی از مهم‌ترین قسمت‌های سفر است. یکی از موارد مهمی که باید درباره پول کشور مقصد بدانید، ارزهای رایج در آن کشور است. به مسافران هرساله مقدار مشخصی ارز مسافرانی تعلق می‌گیرد که می‌تواند کمک‌هزینه خوبی برای سفر باشد. ارز مسافرتی برای سفر به چه کشورهایی تعلق می‌گیرد؟ چه مراحلی را برای دریافت آن باید طی کنیم؟ در این مقاله قصد داریم درباره ارز مسافرتی برای سفر به استانبول توضیح دهیم.

ارز مسافرتی برای سفر به استانبول

اگر شما هم قصد رزرو بلیط استانبول به تهران دارید یا دوست دارید درباره ارز مسافرتی اطلاعات بیشتری داشته باشید، حتما این مقاله را بخوانید. بهتر است مقاله را با دوستان و هم‌سفران خود نیز به اشتراک بگذارید تا آن‌ها هم نظرات خود را درباره این موضوع با شما در میان بگذارند. موضوع را با توضیح کوتاهی درباره این‌که ارز مسافرتی چیست، آغاز می‌کنیم.

ارز مسافرتی چیست؟

بانک مرکزی موردی را تصویب کرده است که طبق آن، مسافرانی که به برخی از کشورهای خارجی سفر می‌کنند، مبلغی را به‌عنوان کمک‌هزینه سفر به‌صورت ارز دریافت کنند. به مسافران هرساله مقدار مشخصی ارز تعلق می‌گیرد که معمولا قیمت آن از حالت خرید آزاد ارز بهتر و راحت‌تر است. ممکن است در سال‌های مختلف مقدار ارز مسافرتی که به افراد اختصاص پیدا می‌کند تغییر کند. شما همیشه باید نزدیک روزهای سفر خود برای دریافت این مقدار ارز مسافرتی اقدام کنید. اگر مقدار ارز مسافرتی برای شما مهم است و میزان آن روی رزرو بلیط استانبول به تهران یا موارد دیگر از سفر شما تاثیر می‌گذارد، حتما درباره آن بخوانید. سایت علی بابا که خدمات کامل و متنوعی را برای دریافت خدمات سفر و گردشگری ارائه می‌دهد، مرجع خوبی برای بررسی این موارد است.

رزرو بلیط استانبول به تهران

مقدار ارز مسافرتی

از سال 1397 میزان ارز مسافرتی برای هر نفر در سال 300 دلار یا یورو بود. این عدد در سال 1402 به 2000 الی 2200 دلار یا یورو تغییر کرد. برای اطلاع از آخرین عدد و میزان ارز مسافرتی کافی است سری به سایت علی بابا بزنید. به‌طورکلی در سال 1402 تخصیص ارز مسافرتی به شکل زیر است:

  • ارز مسافرتی در سفر هوایی به کشورهایی که به دریافت ویزا نیاز دارند: ۵۰۰ یورو

  • ارز مسافرتی در سفر هوایی به کشورهایی که به دریافت ویزا نیاز ندارند: ۳۰۰ یورو

  • ارز مسافرتی برای سفر زمینی، ریلی و دریایی: ۳۰۰ یورو یا معادل آن به همه ارزها

اگر قصد رزرو بلیط استانبول به تهران دارید باید بدانید که ترکیه ازجمله کشورهایی است که برای سفر به آن، ایرانی‌ها نیازی به دریافت ویزا ندارند. همان‌طور که می‌بینید هنگام سفر به کشورهایی که نیاز به ویزا ندارند، ارز کم‌تری به شما تعلق می‌گیرد. از آن‌جا یک‌بار می‌توانید ارز مسافرتی بگیرید، اگر ممکن است در ماه‌های آینده به کشورهایی که ویزا نیاز دارند، سفر می‌کنید، دریافت ارز مسافرتی را برای آن سفر کنار بگذارید. البته اگر تعداد سفرهای خارجی شما کمک است و شاید تا سال آینده سفر خارجی دیگری نداشته باشید، فرصت دریافت ارز مسافرتی را از دست ندهید.

چرا ارز مسافرتی بگیریم

قیمت ارز مسافرتی از خرید ارز آزاد کم‌تر است. شما با دریافت ارز مسافرتی راحت‌تر مبلغ کم‌تری برای آن مقدار ارز می‌پردازید. این کم‌هزینه می‌تواند برای شما کمک خوبی باشد تا سفر بهتری داشته باشید. دولت سعی می‌کند تا راه‌های سوءاستفاده از این امکان را برای افراد سودجو ببند تا این میزان ارز به افراد حقیقی تعلق گیرد. دقت داشته باشید که شما در هر سال فقط یک‌بار می‌توانید ارز مسافرتی بگیرید. اگر برای سفرهای دوم و سوم خود نیاز به ارز بیشتری داشته باشید باید از صرافی‌ها ارز آزاد بخرید.

رزرو بلیط استانبول به تهران

چه مدارکی برای ارز مسافرتی لازم است؟

امروزه قسمت مهمی از فرایند دریافت ارز مسافرتی به‌صورت اینترنتی انجام می‌شود. شما باید برخی از مدارک خود و مدارک سفرتان را آماده داشته باشید و برای دریافت ارز مسافرتی ارائه دهید. برخی از این مدارک عبارت‌اند از:

  • اصل و کپی گذرنامه‌ ایرانی شخص: برای دریافت ارز مسافرتی حتما باید گذرنامه شما حداقل به مدت شش ماه اعتبار داشته باشد.

  • ارائه اصل و کپی بلیط هواپیما با مهر آژانس هواپیمایی: دقت داشته باشید اگر بلیط خود را به‌صورت اینترنتی خریده‌اید، کد رهگیری، اطلاعات شرکت صادرکننده بلیط و تاریخ و زمان خرید روی آن نوشته شده باشد.

  • اصل و کپی کارت ملی

  • رسید واریز وجه عوارض خروج از کشور

  • اصل و کپی ویزا

  • فرم درخواست ارز

  • پرداخت مبلغ ریالی مبادلاتی روز ارز درخواستی و تحویل رسید آن

  • شماره موبایل و حساب بانکی معتبر

برای دریافت ارز مسافرتی بهتر است مدارک به‌روز را بررسی کنید تا چیزی از قلم نیفتد.

سخن آخر

یکی از تسهیلات خوب برای سفرهای خارجی، دریافت ارز مسافرتی است. شما می‌توانید میزان مشخصی ارز را با قیمتی کم‌تر از مبلغ ارز بازار آزاد برای سفرهای خارجی خود مطابق چیزی که در این مقاله گفته شد، دریافت کنید. سفر به استانبول و دیگر شهرهای ترکیه از مواردی هستند که شما می‌توانید برای آن‌ها ارز مسافرتی بگیرید و تا حد زیادی هزینه‌های سفر خود را کم کنید.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار