| کد مطلب: ۱۰۷۶۴۶۸
لینک کوتاه کپی شد

حمله زمینی اسرائیل به بیمارستان الشفا

تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه برای چهلمین روز ادامه دارد در حالی که سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز چهارشنبه از یورش نیروهای اشغالگر به داخل مجتمع پزشکی الشفا واقع در ضلع غربی مرکز غزه در پی درگیری‌های شدید با مقاومت فلسطین و اشغالگران خبر داد.

حمله زمینی اسرائیل به بیمارستان الشفا

به گزارش ایسنا، این یورش در پی آن است که ارتش اشغالگر در بیانیه‌ای مدعی شد که یگان‌های آن بر اساس «داده‌های اطلاعاتی و ضرورت عملیاتی» «یک عملیات دقیق و مشخص علیه حماس در مناطق خاصی از بیمارستان الشفا» انجام می‌دهند.این در حالی است که وزارت بهداشت فلسطین، نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی را مسؤول کامل جان کادر پزشکی، بیماران و آوارگان مجتمع پزشکی الشفا دانست.اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه به الجزیره گفت: ده‌ها سرباز وارد ساختمان اورژانس مجتمع الشفا شدند و تانک‌های اشغالگران به محوطه مجتمع پزشکی یورش بردند. نیروهای اشغالگر زیرزمین بیمارستان الشفا را تفتیش می‌کنند.القدره گفت: ما چیزی برای ترس و پنهان کردن نداریم و فقط پزشکان، بیماران و آوارگان در بیمارستان الشفا هستند.سخنگوی وزارت بهداشت غزه گفت: اشغالگران اسرائیل پس از محاصره مجتمع پزشکی الشفا از هر طرف، همه افراد را در دایره مرگ قرار داده‌اند. بمباران شدید و تیراندازی سنگین به مدت دو ساعت ادامه داشته است.

دفتر رسانه‌ای دولتی در غزه نیز اشغالگران رژیم صهیونیستی، جامعه بین‌المللی و آمریکا را «کاملاً مسؤول حفظ امنیت  هزاران نیروی کادر پزشکی، مجروح و آواره داخل» دانست و در عین حال نسبت به انجام قتل عام در بیمارستان هشدار داد.

دفتر رسانه‌ای در غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش اشغالگر پس از چند روز محاصره مجتمع پزشکی الشفا و تیراندازی به هر چیزی که در داخل آن حرکت می‌کند، وزارت بهداشت را از قصد خود برای یورش به مجتمع پزشکی الشفا مطلع کرد.خبرگزاری فلسطین اعلام کرد که مجتمع پزشکی الشفا شامل ۱۵۰۰ شهروند یعنی کادر پزشکی، بیماران و مجروحان شامل نوزادان نارس و حدود ۴۰۰۰ آواره است که در شرایط سخت به دلیل قطع برق و از کار افتادن بیمارستان پس از تمام شدن سوخت قرار دارند.خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا) افزود: بلافاصله پس از اعلام اشغالگران برای قصد حمله به بیمارستان، وضعیت وحشت و ترس در بین بیماران، آوارگان و کادر پزشکی در داخل بیمارستان حاکم شد.

همچنین محمد زقوت، مدیرکل بیمارستان‌های غزه به الجزیره گفت: ارتش اشغالگر طی عملیات یورش وارد بخش اورژانس مجتمع پزشکی الشفا شد و به بیماران حمله کرد. اشغالگران به هر کسی که از گذرگاه امنی که برای خروج از بیمارستان تعبیه شده، خارج شود، تیراندازی می‌کنند. آنها به دو ساختمان جراحی‌ها و اورژانس حمله کردند.مدیر بیمارستان‌های غزه افزود: ارتش اشغالگر تصور می‌کردند ورود سربازان‌شان به مجتمع به منزله پیروزی برای آنها خواهد بود، اما هیچ دلیلی بر مقاومت نیافتند. سازمان‌های بین‌المللی از مسؤولیت خود در قبال بیماران و زخمی‌ها در این بیمارستان شانه خالی کردند.وی ادامه داد: به نماینده صلیب سرخ اطلاع دادیم که ارتش اشغالگر به مجتمع پزشکی الشفا یورش برده است.این در حالی است که خبرنگار المیادین گزارش داد، اکثر بیمارستان‌های شمال و جنوب غزه در نتیجه حملات صهیونیست‌ها عملا از کار افتاده‌اند.به گفته این خبرنگار، در حملات امروز صهیونیست‌ها به بیمارستان الشفا تعدادی شهید و زخمی شدند. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی محوطه‌های بیمارستان را بمباران کردند.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار