| کد مطلب: ۱۰۷۶۲۹۱
لینک کوتاه کپی شد

محمد اشرفی اصفهانی در گفت وگو با «آرمان ملی» مطرح کرد: نهادهای نظارتی سعه صدر داشته باشند

محمد اشرفی اصفهانی نماینده دوره ‌های دوم وسوم مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با آرمان ملی از فضای انتخاباتی و تاثیر شرایط اقتصادی بر میزان مشارکت می‌گوید و خواستار سعه صدر نهادهای مسئول در تعیین صلاحیت است و می‌ افزاید:« توصیه بنده در مرتبه اول سعه‌صدر نهادهای نظارتی در موضوع رد صلاحیت هاست که این روزها نیز با واکنش هایی همراه بوده است.

محمد اشرفی اصفهانی در گفت وگو با «آرمان ملی» مطرح کرد: نهادهای نظارتی سعه صدر داشته باشند

به گزارش آرمان ملی آنلاین، در این زمینه شورای محترم نگهبان وظیفه سنگینی دارد. این شورا باید مصلحت کشور و آینده کشور را در نظر بگیرد و اجازه بدهد افراد صالح و متعهد که از توانایی خدمت به مردم برخوردار هستند و می توانند در کاهش مشکلات مردم نقش موثری داشته باشد در انتخابات حضور پیدا کنند.

در واقع شورای نگهبان باید سعه‌صدر بیشتری در موضوع تأیید صلاحیت‌ها داشته باشد و شرایطی را به وجود  بیاورد که بهترین و شایسته ترین افراد در انتخابات حضور داشته باشند.نباید شرایط به سمتی حرکت کند که مبانی حضور افراد در انتخابات همراهی و همکاری با یک جریان خاص باشد و دیگر جریان‌ها و نحله‌های فکری به دلیل اختلاف سلیقه در انتخابات حضور نداشته باشند.

اگر شورای نگهبان به این نتیجه رسید که فردی صلاحیت حضور  در انتخابات را دارد حتی اگر در جبهه مقابل نیز حضور داشته باشد باید شرایط حضور وی را در انتخابات فراهم کند.در مقابل اگر فردی صلاحیت حضور در انتخابات را ندارد اما در جریان همراه قرار دارد نباید در انتخابات حضور داشته باشد. عملکرد شورای نگهبان در  برخی مقاطع به شکلی بوده که  با سوالاتی همراه بوده است.نمونه بارز این مسأله در انتخابات ریاست جمهوری گذشته بود که چهره‌های شناخته شده و انقلابی که سابقه درخشانی در مسئولیت های اجرایی داشتند به دلایل نامشخص توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شدند.

این وضعیت درباره انتخابات مجلس خبرگان نیز وجود دارد. در زمان حضرت امام که بنده نیز کاندیدای مجلس خبرگان بودم ملاک تأیید صلاحیت افراد  این بود که سه نفر از اساتید بزرگ حوزه صلاحیت فرد را تأیید کنند.

این در حالی است که در دوره  قبل که قرار بود انتخابات مجلس خبرگان برگزار شود شورای نگهبان در  برنامه‌ای جدید عنوان کرد افراد باید آزمون بدهند و در صورتی که نمره قبولی از این آزمون دریافت کنند می توانند در انتخابات حضور داشته باشند.واقعیت این است که تحت این عنوان افرادی را  ردصلاحیت کردند. »

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار