| کد مطلب: ۱۰۷۵۲۷۳
لینک کوتاه کپی شد

اولین خوردوی ملی در ترکیه رونمایی شد

این خودرو در نسخه پایه دارای یک موتور برقی است که ۲۱۴ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند و به لطف باتری ۵۲.۴ کیلوواتی، پس از هربار شارژ قادر است ۳۱۴ کیلومتر مسافت را طی کند.

اولین خوردوی ملی در ترکیه رونمایی شد

 

به گزارش آرمان ملی انلاین: نمایشگاه فرست موتورز، در خیابان شیخ زاید شهر دبی قرار دارد. نکته‌ای که این نمایشگاه را از بقیه متمایز می‌کند، وجود خودروهای فوق خاص و لیمتد ادیشن با قیمت بسیار زیاد است. قیمت برآوردی خودروهای موجود در این نمایشگاه، بیش از ۱۰۰ میلیون دلار تخمین زده شده است!

 

حالا این نمایشگاه، یکی از اولین خودروهای تولید و عرضه شده این خودروساز ترکیه‌ای را برای فروش و نمایش، به دبی آورده است. این اتفاق که اولین خودروی ملی ترکیه پس از گذراندن مراحل مختلف و رسانه‌ای شدن، در این نمایشگاه بسیار مهم و در کنار خودروسازانی مانند بوگاتی، فراری، لامبورگینی، مرسدس بنز و... قرار می‌گیرد، اتفاقی که می‌توانست نصیب خودروسازان کشورمان، که سابقه بسیار بیشتری در خودروسازی نسبت به ترکیه دارند، بشود.

البته ترکیه سابقه نسبتا طولانی در مونتاژ خودرو دارد. خودروسازان مهمی مثل فیات، رنو، هیوندای، هوندا، تویوتا، فورد و داچیا و... در این کشور کارخانه‌ تولید خودرو دارند.

ترکیه با تکیه بر تجربه مونتاژ خودروهای برندهای مهم و همچنین صادرات آنها، توانست اولین خودروی ملی خود به نام توگ T۱۰X را تولید کند. ۲۹ میلیارد دلار حاصل صادرات خودروهای مونتاژی ترکیه به کشورهای دیگر است.

 

T۱۰X نام اولین خودروی توگ است. محصولات این شرکت همگی حاصل همکاری توگ با انجمن طراحی مشهوری به نام پینین‌فارینا هستند. همان شرکتی که بعد از انعقاد برجام، با خودروسازان بزرگ کشور برای طراحی محصولاتی مدرن با پلتفرم منحصر به فرد وارد همکاری شد. برای مثال قرار بود پینین‌فارینا در طراحی و ساخت یک خودروی شاسی‌بلند به ایران‌خودرو کمک کند.

اما ترکیه از این فرصت استفاده کرد تا اولین محصول ملی خود را به بهترین شکل به جهانیان معرفی کند. این طراحی توانست جایزه iF که یکی از جوایز مطرح طراحی در دنیاست را دریافت کند. مدل T۱۰X شباهت نسبتا زیادی به مدل کانسپت خود دارد.

 

در نمای جلویی، با چهره‌ای عضلانی مواجه هستیم. جلوپنجره‌ای با خطوط عمودی با چراغ اصلی خودرو ادغام شده است. در قسمت پایینی این چراغ، دیلایت L مانند به همراه چراغ مه‌شکن قرار دارد. ورودی‌های هوا در وسط و گوشه سپر قرار دارند.

 

 

طراحی نمای پشتی متناسب با طراحی روز دنیا صورت گرفته است. چراغ متصل پشتی چیزی شبیه به محصولات پورشه و مرسدس‌بنز طراحی شده است. دیفیوزر خودرو ساده و به شکل دو رنگ طراحی شده است.

 

در نمای کناری با ظاهر ساده و شیک روبه‌رو هستیم. خطوط طراحی متقاطع به همراه برجستگی و عمق‌هایی در این قسمت دیده می‌شود.

 

 

کابین توگ T۱۰X کاملا جدید و مدرن است. استفاده از چندین نمایشگر بزرگ به همراه شکل خاص کنسول وسط و کنترلرهای آن و همچنین نورپردازی داخلی، به جذابیت این بخش افزوده‌اند.

یکی از جاهایی که حضور یک طراحی معتبر و درست احساس می‌شود، همین کابین است؛ چرا که صرفا به نمایشگرهای بزرگ اکتفا نکرده و طراحی بقیه اجزای کابین هم به شکل خوبی صورت گرفته است.

 

سنسور نور و باران، نوربالای اتوماتیک، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین جلو و عقب، دوربین ثبت وقایع، آیینه‌های جانبی جمع شونده برقی به همراه گرمکن، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، نمایشگر ۱۲ اینچی کیلومترشمار و ۲۹ اینچی اطلاعات-سرگرمی، شارژر وایرلس، WiFi، سانروف پانوراما، ۷ ایربگ، انتخاب حال‌های رانندگی، کروزکنترل، رادار خطی، تابلوخوان، تشخیص سبز چراغ راهنمایی، هشدار برخورد از جلو و عقب و رانندگی بین خطوط، ترمز اضطراری، کنترل حرکت در سربالایی و... از امکانات نسخه V۱ هستند.

 

توگ T۱۰X به سطح ۲ سامانه خودران مجهز بوده و قادر است در سرعت کمتر از ۱۵ کیلومتر بر ساعت بدون نیاز به کنترل فرمان، حرکت کند.

 

این خودرو در نسخه پایه دارای یک موتور برقی است که ۲۱۴ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند و به لطف باتری ۵۲.۴ کیلوواتی، پس از هربار شارژ قادر است ۳۱۴ کیلومتر مسافت را طی کند.

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار