| کد مطلب: ۱۰۷۲۸۳۸
لینک کوتاه کپی شد

«آرمان ملی» از آشفته بازارغرب در برابر ایران‌گزارش می‌دهد

تلاش‌‌ آمریکا در انتساب طوفان‌الاقصی به ایران

نبرد غزه همچنان ادامه دارد. صهیونیست‌ها روز و شب از زمین و هوا بر سر مردم غزه به بهانه انتقام از طوفان الاقصی بمب می‌ریزند و گهگاه تلاش می‌کنند در جبهه زمینی پیش رفته تا آبروی از دست رفته خود را در مواجهه با حماس به دست آورند.

تلاش‌‌ آمریکا در انتساب طوفان‌الاقصی به ایران

 با این وجود به زمین غزه نیامده، تانک‌هایشان آتش می‌گیرد و پیاده تانک‌ها در کنار تانک‌های منهدم شده کشته می‌‌شوند اما به نظر می‌رسد آنها در نهایت به دنبال آن هستند تا قبل از آتش‌بس در مرحله اول اگر توانستند غزه را دو نیم کنند تا قدرت حماس را بر روی زمین کاهش دهند و یا اینکه به تونل‌های قسام در زیر غزه آسیب جدی وارد آورند.

*تلاش برای برجسته کردن نام ایران در غزه

هرچند آمریکایی‌ها بارها اعلام کرده‌اند که اثری از اقدامات ایران در طوفان الاقصی نمی‌بینند و همواره به تهران توصیه کرده‌اند که وارد درگیری حماس و اسرائیل نشود اما نمی‌خواهند شرایط به گونه‌ای هم پیش رود که تهران از این حادثه که برای اسرائیل حکم پتک بر استخوان جمجمه را داشته،  بدون هزینه  باشد. از این رو تلاش می‌کند حداقل نام ایران را در کنار حماس به عنوان حامی جبهه مقاومت بنشاند. تهران هم البته ضمن تاکید بر حمایت معنوی از حماس تلاش می‌کند در جبهه دیپلماتیک در کنار مقاومت اسلامی در منطقه بایستد. این مساله البته تا آنجا برای آمریکا مهم است که نه نام آنها به عنوان عامل نظامی علیه غزه رسانه‌ای شود و نه ایران به عنوان حامی نظامی حماس در رسانه‌ها جایگاه پیدا کند چرا ورود رسانه‌ها به این موضوع ممکن است به اغتشاش نظامی در منطقه تبدیل شود که نه خواست آمریکاست و نه اینکه ایران تمایل دارد تحول نظامی در منطقه به وجود ‌آید.

*ایران نکند، آمریکا بس کند

هرچند رسانه‌ها در نظر دارند نوعی جنگ لفظی بین ایران و آمریکا ایجاد کنند اما هر دو طرف تلاش دارند ضمن ایستادگی در برابر هم پاسخی دیپلماتیک به اظهارات طرف مقابل بدهند به طوری که کاملا هریس معاون رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه سی.ابی.اس گفت: آمریکا به اسرائیل نمی‌گوید که چه اقدامی انجام دهد اما توصیه، تجهیزات و حمایت دیپلماتیک خود را در اختیار این رژیم قرار می‌دهد. معاون رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که واشنگتن می‌خواهد از تشدید مناقشه جلوگیری شود اما این کار دشواری است. هریس در پاسخ به این پرسش هم که «پیام به ایران چیست؟» گفت: نکنید. در برابر با این اظهار نظر از سوی معاون رئیس‌جمهور آمریکا تهران نیز پاسخ کوتاهی به وی داد است. ناصرکنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران در پاسخ به اظهارات اخیر معاون اول رئیس‌جمهور آمریکا گفت: بس کنید.

 

*آب پاک ایران بر روی دست پرونده سازان

هرچند دولت کنونی آمریکا تلاش دارد وارد تنش با تهران در ارتباط با طوفان الاقصی نشود اما برخی پرونده سازان حامی اسرائیل در آمریکا خصوصا رسانه‌های نزدیک به اسرائیل در واشنگتن تلاش‌هایی در این زمینه دارند. با این وجود تهران که بارها نشان داده است که به دنبال برقراری آتش‌بس به منظور جلوگیری از کشته شدن افراد بی‌گناه است از طریق وزیر امورخارجه یک پاسخ منطقی و محکم به این دسته از رسانه‌ها داده است. به طوری که وزیر امورخارجه کشورمان در گفت‌وگو با بلومبرگ گفت: براساس اطلاعاتی که ما داریم، مدیریت جنگ در غزه در اختیار آمریکاست و اسرائیل به نیابت از آمریکا، این جنگ را انجام می‌دهد چون در داخل رژیم اسرائیل وضعیت فرو ریخته‌ای وجود دارد. وی در مورد تصمیمات حماس هم گفت: اولا تصمیمی که حماس گرفت، تصمیمی کاملا فلسطینی بود که عملیات طوفان الاقصی را انجام داد. دلایل آن هم کاملا برای همه جهان روشن است. ثانیا حماس، جهاد اسلامی و حزب‌ا...، گروه‌هایی هستند که در راستای منافع کشورهای خودشان عمل می‌کنند نه از ما دستور می‌گیرند نه ما به آنها دستور می‌دهیم. این اظهارات نیز نشان می‌دهد تهران نیز به موازات آمریکا هیچ‌گاه حمایت‌های خود را از جبهه مقاومت دریغ نمی‌کند اما به بالندگی محور مقاومت می‌اندیشد.

 

 

 

منبع : آرمان ملی
خبرنگار : احسان اسقایی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار