| کد مطلب: ۱۰۷۱۷۰۶
لینک کوتاه کپی شد

لباس پلیس مجهز به دوربین می‌شود

نیروی انتظامی مکلف شد که تا پایان سال اول اجرای برنامه هفتم، نسبت به نصب دوربین روی البسه نیروهای پلیس اقدام کند.

لباس پلیس مجهز  به دوربین می‌شود

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از ایرنا؛  نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر سه شنبه دوم آبان مجلس شورای اسلامی در ادامه رسیدگی به موادی از فصل ۲۲ گزارش کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه با عنوان «دفاعی و امنیتی» ورود کردند.

در ابتدای جلسه محمدباقر قالیباف رئیس مجلس خواستار قرائت اسامی غایبان و متأخران نشست علنی نوبت عصر شد که آماده نبود؛ وی از آماده نشدن اسامی غایبان و متأخران انتقاد کرد و گفت: چرا بخش اداری مجلس اسامی متأخران و غایبان را برای شیفت عصر آماده نکرده است؛ باید اسامی آماده می بود.

در ادامه حجت الاسلام نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در جریان رسیدگی به بند «الف» ماده ۱۰۳ لایحه برنامه هفتم توسعه پیشنهاد کرد تا بر البسه پرسنل عملیاتی نیروی انتظامی دوربین نصب شود.

وی افزود: با نماینده دولت هم صحبت کردم که با آن موافق بود این اتفاق می‌تواند از برخی اتهامات وارده به نظام در خصوص متهمان جلوگیری کند.

حسن نوروزی مخالف این پیشنهاد گفت: اولا باید ستاد کل نیروهای مسلح در این خصوص نظر بدهد ثانیا این برنامه ای نیست و ماهیت بودجه ای دارد و باید لوایح بودجه سنواتی بیاید.

علی اصغر عنابستانی هم در موافقت با این پیشنهاد اظهار کرد: این اقدام می تواند در توسعه اقتدار پلیس مؤثر باشد.

نماینده کمیسیون تلفیق نیز گفت: نیروی انتظامی با این پیشنهاد موافق است دولت هم با آن موافق است. این پیشنهاد در ادامه به رأی گذاشته شد که به تصویب رسید و به شرح زیر است:

به منظور ارتقای نظم و امنیت عمومی حمایت پایدار و مؤثر از عملکرد ضابطان و پیشکیری ازتخلفات احتمالی فرماندهی انتظامی موظف است نسبت به ثبت بررسی عملکردها و نصب دوربین بر روی البسه نیروهای انتظامی و حفظ محتوای ضبط شده و امکان دسترسی قضایی به محتوای ضبط شده را فراهم کند.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار