| کد مطلب: ۱۰۷۱۶۸۵
لینک کوتاه کپی شد

جنگنده روسیه ۲ بمب‌افکن آمریکا را بر فراز بالتیک رهگیری کرد

وزارت دفاع روسیه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد: جنگنده «سوخو-۲۷» این کشور ۲ بمب‌افکن راهبردی «بی-۱بی» آمریکا را در حالی که به مرز دولتی روسیه بر فراز دریای بالتیک نزدیک می‌شدند، رهگیری کرد.

جنگنده روسیه ۲ بمب‌افکن آمریکا را بر فراز بالتیک رهگیری کرد

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: در ۲۴ اکتبر ۲۰۲۳ (برابر ۲ آبان ۱۴۰۲) قابلیت‌های نظارتی حریم هوایی روسیه، ۲ هدف هوایی را بر فراز دریای بالتیک در نزدیکی مرز دولتی این کشور مشاهده کرد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: یک جت جنگنده «سوخو-۲۷» (Su-۲۷) برای شناسایی اهداف هوایی و جلوگیری از تجاوز آنها به مرزهای دولتی روسیه به پرواز درآمد.

سرنشینان جنگنده «سوخو-۲۷» شناسایی کردند که اهداف هوایی، ۲ بمب افکن راهبردی «بی-۱بی» (B-۱B) نیروی هوایی آمریکا است.

در ادامه این بیانیه آمده است: با نزدیک شدن جنگنده روسی به این بمب افکن‌های راهبردی خارجی، آن‌ها تغییر مسیر داده و دور زدند. جنگنده روسی نیز درحالیکه از تجاوز به مرزهای دولتی روسیه جلوگیری کرده بود، به سلامت به پایگاه هوایی خود بازگشت.

وزارت دفاع روسیه خرداد ۱۴۰۲ نیز اعلام کرده بود که ۲ جنگنده از نوع سوخو از نقض حریم هوایی این کشور در دریای بالتیک توسط ۲ بمب افکن راهبردی آمریکا جلوگیری کردند.

یادآوری می شود که روسیه ساعاتی پیش نیز اعلام کرد که سه فروند شهپاد (شناورهای بی‌سرنشین) اوکراین را در دریای سیاه هدف قرار داده است.

 

منبع : ایرنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار