| کد مطلب: ۱۰۷۰۱۴۴
لینک کوتاه کپی شد

حمله به بیمارستان‌ها و کادر درمان در غزه محکوم است/ هشدار نسبت به اوضاع بهداشتی

سازمان نظام پزشکی در نامه ای به رییس سازمان بهداشت جهانی حمله به بیمارستان‌ها و کادر درمان در غزه را محکوم کرد و نسبت به بحرانی شدن شرایط بهداشتی و درمانی در این منطقه هشدار داد.

حمله به بیمارستان‌ها و کادر درمان در غزه محکوم است/ هشدار نسبت به اوضاع بهداشتی

«محمد رییس زاده » رییس سازمان نظام پزشکی کشور در نامه‌ای به «تدروس ادهانوم» رییس سازمان بهداشت جهانی که رونوشت آن نیز به نماینده آن سازمان در ایران فرستاده شد با یادآوری قوانین بین المللی وکنوانسیون ژنو هرگونه تهدید کادر درمان و تعیین ضرب الاجل برای خروج از محل ارائه خدمت را محکوم کرد.

در نامه رسمی رییس کل سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران خطاب به مدیر کل سازمان بهداشت جهانی در خصوص حمله به بیمارستان ها و کادر درمان آمده است: بر اساس کنوانسیون بین‌المللی ژنو حفظ امنیت و سلامت کادر درمانی در همه‌ی میدان‌ها برای همه طرف‌های درگیر امری ضروری است و آنان در انجام وظایف پزشکی یا معنوی خود آزاد هستند.»

این نامه با اشاره به حملات کور صهیونیست ها علیه مردم بی دفاع غزه تاکید کرد: با توجه به حملات جنگی کور به مردم غیر نظامی و بی‌دفاع غزه و بحرانی شدن اوضاع بهداشتی، درمانی و دارویی، در صورت تداوم این روند غیر انسانی فاجعه بشری رخ خواهد داد.

رییس زاده تاکید کرد: حمله به بخش‌های بهداشتی درمانی و نیز تعیین ضرب‌الاجل برای کادر درمانی جهت تخلیه مراکز ارائه خدمات به مجروحین و نیز ایجاد محدودیت برای درمانگران داوطلب تحت هر عنوانی محکوم است.

رییس کل سازمان نظام پزشکی کشور از سازمان جهانی بهداشت خواست در راستای انجام وظایف آن سازمان با تمام توان و به هر شکل ممکن مانع این اقدامات غیر انسانی شوید.

 

منبع : ایرنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار