| کد مطلب: ۱۰۶۹۴۸۶
لینک کوتاه کپی شد

«آرمان ملی» از تلاش‌ ۳ جبهه ‌برای ورود آمریکا به جنگ غزه علیه ایران گزارش می‌دهد

جبهه‌سازش، جمهوری خواهان و اسرائیل سه ضلع تنش علیه ایران

جمهوریخواهان در آمریکا، افراطیون در اسرائیل و مخالفان جبهه مقاومت و اهالی جبهه سازش درخاورمیانه بعد از آغاز جنگ حماس و جهاد اسلامی علیه صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی با یک کلید واژه به سراغ تهران آمده‌اند.

 ایران حامی تروریست است و ایالات متحده آمریکا باید با ورود به جنگ غزه در مقابله با تروریست‌ها کوتاهی نکند. برخی از اهالی اورشلیم حتی خواهان مقابله نظامی آمریکا علیه ایران در اوج نبرد در فلسطین اشغالی هستند. در ساعت‌های اولیه جنگ غزه یکی از مقامات اسرائیل صراحتاً اعلام کرد که پاسخ تهران را خواهیم داد. جمهوریخواهان در آمریکا هم در یک پروپاگاندای رسانه‌ای اعلام کردند جنگ امروز غزه نتیجه آزادسازی دارایی‌های ایران توسط دولت بایدن است و رئیس‌جمهور آمریکا باید در این زمینه توضیح دهد. البته مقامات مختلف آمریکایی قاطعانه به این حمله جمهوریخواهان پاسخ دادند که آن ۶میلیارد دلار مورد رصد آنهاست. با این وجود گروه ضد ایرانی در منطقه و آمریکا و رژیم اسرائیل تلاش دارند هر طور شده پای آمریکایی‌ها را به معادلات جنگی بین حماس و اسرائیل باز کنند. در وهله اول نیز در نظر دارند آمریکا را به انجام عملیات محدود علیه ایران در منطقه وادار کنند و اگر نشد بتوانند این کشور را مستقیماً به حمله علیه حماس در غزه وادار نمایند تا از این طریق ضربه‌ای نهایی به تشکیلات حماس و سامانه‌های موشک‌های جهاد اسلامی وارد کنند.

*تهدید ایران، سه پالایشگاه را می‌زنیم

هرچند یکی از فرماندهان رژیم اسرائیل اعلام کرده که پاسخ به عملیات علیه آن‌ها را در تهران خواهند داد سخنی که البته به شدت بیراه است چرا که هم اکنون موشک‌های حماس و جهاد اسلامی لایه به لایه از گنبد آهنین اسرائیل رد شده واهالی شهرک‌های صهیونیستی را به پناهگاه‌های زیرزمینی فرستاده است و از این جهت آن‌ها باید در‌اندیشه امنیت داخلی خود باشند اما به نظر تلاش‌ها برای وارد کردن آمریکا به معادلات غزه کمی سرعت گرفته است چرا که در خبر‌ها آمده ناو‌های آمریکایی در حال نزدیک شدن به ساحل غزه هستند و از سوی دیگر برخی جنگنده‌های آمریکا نیز در منطقه به حالت آماده باش درآمده همزمان یک سناتور آمریکایی هم به نوعی ایران را تهدید کرده است. لیندسی گراهام، سناتور آمریکایی جمهوری‌خواه در ادعایی مضحک مدعی شد: اگر حزب‌ا... وارد جنگ با اسرائیل شود، ۴ پالایشگاه اساسی ایران جزو اهداف ما خواهد بود. ادعایی که جز یک اقدام تبلیغاتی نیست زیرا اساساً آمریکایی‌ها در شرایط کنونی خواستار بازگشت آرامش به منطقه هستند زیرا تئوری‌های امنیتی آن‌ها بر اساس مدیریت ایجاد ناامنی و فشار حداکثری در دو سوی جهان در حال اجراست. با این وجود سخنگوی وزارت خارجه پاسخی محکم به اشخاصی که تهران را در این میان تهدید کرده‌اند، داد. ناصرکنعانی گفت: ملت مقاوم فلسطین حق دارند در مقابل رژیمی که بیش از ۷۵ سال حقوق مسلم و طبیعی و حقوق انسانی و به رسمیت شناخته شده بین‌المللی آن‌ها را نقض کرده از توانایی خود برای رفع تجاوز و دفع و رفع اشغالگری استفاده کنند. این یک حق مشروع است که به رسمیت شناخته شده است. آن کس که ایران را تهدید می‌کند، بداند هر اقدام احمقانه‌ای علیه ایران با پاسخ ویرانگر همراه خواهد بود. همچنین نمایندگی ایران در سازمان ملل ادعاهای غرب مبنی بر دست داشتن ایران در انجام شدن عملیات گسترده جنبش مقاومت فلسطین علیه مواضع اسرائیل را رد کرد. علی کریمی مقام، عضو نمایندگی ایران در سازمان ملل در واکنش به ادعاهای مطرح شده در نشریات آمریکایی با استناد به اظهارات غیرموثق برخی منابع مطلع مبنی بر نقش داشتن ایران در حمله مقاومت فلسطین به مواضع رژیم اشغالگر قدس، در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس گفت که تصمیمات مقاومت فلسطین «خودجوش» و «مطابق منافع قانونی ملت فلسطین» است.. با این وجود گاردین گزارش داد:«دانیل هاگاری»، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت: «ایران یک بازیگر مهم است اما ما هنوز نمی‌توانیم بگوییم که آیا نقشی در برنامه‌ریزی یا آموزش [برای انجام عملیات طوفان الاقصی] داشته است یا خیر.

 

 

 

*چرا آمریکایی‌ها به جنگ در خاورمیانه نمی‌اندیشند

ایالات متحده آمریکا به دلایل مختلف به ایجاد تنش بیشتر در خاورمیانه نمی‌اندیشد. به همین دلیل هم از صلح ایران و عربستان ابراز خرسندی کرده است. آمریکا جز اینکه به دنبال آن بود که صلح آبراهام را در اصلی‌ترین پله بین عربستان و اسرائیل برقرار کند که در شرایط کنونی غیر ممکن است؛ به این علت که بر محاصره روسیه و کنترل رشد اقتصادی چین همراه با شرکای خود متمرکز شده نمی‌خواهد با تمرکز بر منطقه غرب آسیا برنامه خود بر دو مقصد اصلی را تحت‌الشعاع نبرد‌های خاورمیانه حتی بین اسرائیل و حماس قرار دهد. البته به طور یقین آمریکا، اسرائیل را ر‌ها نخواهد کرد که موشک‌های گنبد آهنینش به اتمام برسد و یا اینکه در شرایطی که حماس برتری نسبی هوایی پیدا کرده به یاری اسرائیل خواهد شتافت تا این برتری مطلق به سمت اسرائیل باز گردد اما نمی‌توان یاری رسانه‌های امنیتی، اطلاعاتی و تجهیزاتی آمریکا را به ورود آن‌ها به جنگ غزه تحلیل‌کرد. از این جهت به احتمال زیاد آمریکایی‌ها در صدد هستند هرچه زودتر این جنگ حتی به یک آتش‌بس منجر شود به اعتقاد برخی تحلیلگران رایزنی‌های شخص رئیس‌جمهور آمریکا با رؤسای جمهور منطقه برای پایان دادن به این جنگ است نشانه بارز این نیت آمریکاست. این دسته از تحلیلگران معتقدندآمریکا از یک سو به دنبال راضی کردن اسرائیلی‌ها برای پایان به این مناقشه است و از سوی دیگر با رایزنی با کشور‌های منطقه خواستار آن است که تهران نیز از حماس بخواهد به این مخاصمه پایان دهد. از این رو در شرایط کنونی که بایدن دموکرات در حال اجرای تئوری‌های آمریکا در دو سوی جهان است، هیچ گاه به سمتی حرکت نخواهد کرد که مقاصد اصلی مدنظر سیاستمداران آمریکا با چالش عدم تمرکز روبه‌رو شود.

 

منبع : آرمان ملی
خبرنگار : احسان اسقایی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار