| کد مطلب: ۱۰۶۷۷۶۳
لینک کوتاه کپی شد

تحقیقات پیرامون ابعاد حمله تروریستی به حرم شاهچراغ (ع) ادامه دارد

ئیس کل دادگستری فارس گفت: تحقیقات برای ابعاد مختلف دیگر حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) کماکان ادامه دارد و عوامل دخیل در این پرونده در کشور دستگیر شده و در اختیار مقامات قضایی استان فارس قرار دارند.

تحقیقات پیرامون ابعاد حمله تروریستی به حرم شاهچراغ (ع) ادامه دارد

 حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی روز چهارشنبه در دهمین نشست تخصصی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اعلام کرد: در کمتر از ۴٠ روز پرونده جنایت داعش در حمله به حرم مطهر شاهچراغ به سرانجام رسید و با ادامه روند قضایی دیگر افراد مرتبط با این جنایت نیز مجازات می شوند.

وی یادآور شد: پس از برگزاری دادگاه‌های مرتبط با این حمله تروریستی، عامل اصلی حمله به شاهچراغ (ع) به ۲ بار اعدام محکوم شد.

رئیس کل دادگستری فارس بیان کرد: گروه تکفیری داعش با حمایت مستقیم آمریکا و استکبار جهانی دست به جنایت می‌زنند و ۲ حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) نمونه‌ای از این جنایت‌ها است که به مجروح شدن و شهادت مردم از کودک تا سالمند انجامید.

وی اظهار کرد: این اتفاقات نمونه‌ای از حقوق بشر آمریکایی است که باید بازگو شود؛ این حقوق بشر یعنی داعش با حمایت استکبار جهانی به آسانی با حمله به این حرم مقدس شیعیان را بکشد و در خیابان به حقوق زنان محجبه تعرض کنند اما در برخورد قوه قضاییه با این اتفاقات ادعای نقض حقوق بشر مطرح می‌شود.

موسوی هدف از برگزاری این همایش را تبیین ابعاد حقوق بشر آمریکایی دانست و گفت: دشمن دین و عقیده ملت مسلمان ایران را هدف قرار داده و علیه آن اقدامات مختلفی انجام می‌دهد.

اصل اساسی حقوق بشر غربی قربانی شدن همه ارزش‌های بشری برای دنیاگرایی سلطه‌جویان است

تولیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در ادامه این نشست گفت: اصل اساسی حقوق بشر آمریکایی و غربی قربانی شدن ارزش‌های بشری و آسمانی برای تامین دنیاگرایی سلطه‌جویان دنیا است.

حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری افزود: در تمدن کنونی غرب آنچه دارای اهمیت است برتری‌طلبی و سلطه بر جهان است و در این مسیر حتی جنایت‌های داعش نیز مورد حمایت قرار می‌گیرد.

وی افزود: در حقوق بشر آمریکایی، مردم را به راحتی از سوی گروهی مانند داعش به گلوله بسته می‌شوند و از این اتفاقات برای معرفی افراط گرایی اسلام و اسلام هراسی استفاده می‌شود در حالی که به واقع این جنایات ارتباطی با اسلام ندارند.

تولیت حرم احمدبن موسی (ع) ادامه داد: ارزش حقوق بشر در اسلام کاملا روشن است و بشر در کتاب آسمانی مسلمانان جایگاه خلیفه‌الهی دارد.

وی با اشاره به دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی در اهمیت تبیین حقوق بشر امریکایی، گفت: لازم است با جهاد تبیین و روشنگری واقعیت‌ها و ارزش‌های الهی اسلامی را برای نسل جوان برشمرد و دروغ‌های دشمن را افشا کرد.

دهمین نشست تخصصی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب روز چهارشنبه پنجم مهرماه جاری به میزبانی شیراز ، سومین حرم اهل بیت (ع) در حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار شده است ، این نشست تخصصی یک روزه با محوریت حادثه تروریستی شاهچراغ (ع) برگزار می شود.در این نشست هفت زیر گروه علمی در دستور کار است که برگزاری این نشست ها تا پنجشنبه ادامه خواهد داشت.

 

منبع : ایرنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار