| کد مطلب: ۱۰۶۷۶۹۲
لینک کوتاه کپی شد

بهروز نعمتی: یکی از ابزارهای خالص‌سازی پول است

پول بده تا خالص‌سازی کنیم!

«پول حلال مشکلات است» اما کدام مشکلات؟ برخی تخریب رقیب را مشکلی می‌دانند که با پرداخت پول مرتفع می‌شود. پول‌هایی برای حمله به مراسم سخنرانی یک رقیب سیاسی یا انتخاباتی، پول‌هایی برای انتشار مطالب علیه مخالفان در رسانه‌های کاغذی و مجازی و در نهایت معنای تمام این اقدامات پول‌پاشی برای خالص‌سازی است!

پول بده تا خالص‌سازی کنیم!

*غیرخودی‌ها هدف اصلی

روزگذشته بهروز نعمتی، نماینده سابق مجلس، یکی از ابزارهای نفوذ و خالص‌سازی را پول دانست و به خبرآنلاین گفت: «مثلا شما فرض کنید که اینها وقتی بخواهند یکی را تخریب کنند با این پول می‌توانند کارهای زیادی بکنند. ممکن است رسانه داشته باشند اجیر کنند و پول دهند این کار را انجام دهد. ممکن است آدم‌های مختلفی را اجیر کنند تا این حرف‌ها زده شود. حتما یکی از ابزارهایش بالاخره پول است.» این تخریب‌ها در حد فعالان سیاسی نیست بلکه شامل تخریب دولتمردان بر سر کار هم می‌شود یعنی پول می‌دهند وزیری را تا درجه‌ای تخریب کنند که مجبور به تغییر او شوند. سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت روحانی در سال 98 با انتقاد از ایجاد یاس و ناامیدی و تخریب در جامعه، اظهار کرد: «عده‌ای را با اندیشه‌های مغرض و بیمارگونه در کشور داریم که برای تخریب کردن پول می‌دهند.» این انتقادات تنها از سوی وزیر بهداشت دولت روحانی مطرح نشد و مجید انصاری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور آن دولت هم با انتقاد شدید از اقدامات تخریبی برخی رسانه‌ها گفت: «متاسفانه از پول بیت‌‌المال ده‌ها و صدها رسانه از جیب مردم تاسیس می‌شود که شب و روز علیه مردم کار می‌کنند و برای ریختن حیثیت و حرمت استوانه‌های انقلاب، سرمایه‌های اجتماعی و انسانی کشور مشغول تخریب هستند.» معاون پارلمانی روحانی هشدار داده بود: «برخی کانون‌ها در کشور شکل گرفته که بچه‌های مردم را جمع می‌کنند و به گونه‌ای شست‌وشوی مغزی می‌دهند و بذر کینه و نفرت علیه جریانات سیاسی درون نظام و شخصیت‌های برجسته دینی و انقلابی می‌پراکنند.» انصاری ضمن گلایه شدید از رفتار دوگانه صداوسیما در گذشته و حال، از مسئولان رسانه‌ملی خواست در شرایط بسیار دشوار کنونی که دولت و رئیس‌جمهور با همه اخلاص و توان مشغول تلاش و خدمت هستند و با مشکلات بی‌سابقه و سنگین اقتصادی به ارث مانده دست و پنجه نرم می‌کنند، به دولت کمک و از سیاه‌نمایی و القای ناکارآمدی که نتیجه‌ای جز مایوس کردن مردم یا سلب اعتماد از رسانه‌ملی ندارد خودداری کنند.» یکی از اقدامات خالص‌سازان استفاده از تصاویر است. «آرمان» در سال 95 در گزارشی آورده بود: «ظاهرا مخالفان دولت که یکی از بهانه‌های تخریب آنها القای موفق نبودن دولت در موضوع اشتغالزایی است، خودشان دست به کار شدند و شغلی به‌نام «عکس‌نوشت تخریب روحانی» به راه انداختند. برای چنین اقدامی به سبب آنکه نیاز به فرصت و انرژی زیادی نیست نباید دستمزد بالایی در نظر گرفته شود اما آن‌طور که «آرمان» خبردار شده است برای آماده‌سازی و انتشار هر یک از این عکس‌نوشت‌ها مبلغی پرداخت می‌شود. هدف عکس‌نوشت‌سازان هم که مشخص است و درباره شدت گرفتن اقدامات آنها تا اردیبهشت ۹۶ نباید تردیدی داشت. به‌طور واضح آنها پول می‌گیرند تا روحانی رئیس‌جمهور نشود و شاید ستاد روحانی مبلغ بیشتری به آنها پرداخت کند، تردیدی در تغییر محل خدمت خودشان نخواهند داشت.»

 

*پول از کجا تامین می‌شود؟

اما منبع این پول‌ها کجاست و چگونه تامین می‌شود؟ برخی از این پول‌ها شاید از سوی افرادی که درصدد رسیدن به قدرت با حذف رقبا هستند، تامین شود. بخشی هم از سوی آنانی پرداخت می‌شود که درصدد القای عملکرد بهتر خود نسبت به مسئولان فعلی هستند. سهیلا جلودارزاده فعال سیاسی اصلاح‌طلب منبع این پول‌ها را نامشخص می‌داند و درباره تخریب پولی روحانی گفته بود: «با پول‌ها و هزینه‌های زیاد و مبهمی دولت روحانی در حال تخریب است اما مردم حقیقت را از کلمات و از رفتارهای آقای روحانی می‌فهمند و رسانه‌ها هم این وظیفه دارند تا برای اینکه دوباره به روزگار گذشته دچار نشوند کمک کنند تا دوباره به آن برهه بازنگردد.»

 

 *تلاش بر عکس خالص‌سازان!

 

برخی اوقات حامیان گروه‌های دلواپس که بعضا برای رسیدن به اهداف‌شان به پول‌پاشی می‌پردازند، در تلاش برای متهم کردن طرف مقابلی هستند که سال‌ها برای تخریبش تلاش کرده‌اند. به‌عنوان نمونه حسین شریعتمداری گفته بود: «در جریان فتنه ۸۸ آقای خاتمی از عربستان پول گرفته است. مجری می‌گوید محمدرضا خاتمی تکذیب کرده است. آقای شریعتمداری می‌گوید ایشان با برادرش در آن سفر نبوده است و آقای ابطحی حضور داشته است.» محمدعلی ابطحی نوشت: «به اطلاع ایشان می‌رسانم بر خلاف ادعای ایشان من هم مثل آقا رضا خاتمی در آن سفر همراه آقای خاتمی نبودم. اما بارها از سوی دفتر آقای خاتمی و من این مساله تکذیب شده است. حتی یکبار که فرد دیگری قبلا همین اتهام را زده بودند از سوی دفتر آقای خاتمی از ایشان رسما شکایت شد که متاسفانه رسیدگی به آن پرونده هم گویا متوقف شده است.» یا بار دیگر برخی مدعی شده بودند فائزه هاشمی به گروه فشار پول می‌داد که سخنرانی‌هایش را برهم بزنند تا از این طریق محبوب بشود!

 

 

 

 

منبع : آرمان ملی
خبرنگار : مطهره شفیعی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار