| کد مطلب: ۱۰۶۷۵۶۲
لینک کوتاه کپی شد

ورشو، آلمان را به دخالت در انتخابات لهستان متهم کرد

در ادامه بروز اختلاف بین متحدان اوکراین و درگیری سیاسی لهستان با کی‌یف، ورشو این بار دولت آلمان را به دخالت در انتخابات این کشور متهم کرد.

ورشو، آلمان را به دخالت در انتخابات لهستان متهم کرد

«زبیگنیو رائو» وزیر امور خارجه لهستان امروز (دوشنبه) گفت که اظهارات «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان درباره لزوم شفاف‌سازی حول ارائه روادید به مهاجران، تلاشی برای دخالت در انتخابات لهستان است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، احزاب اپوزیسیون در ماه جاری دولت لهستان را متهم کردند که در سیستمی شریک شده که در آن مهاجران، روادید این کشور را با سرعت و بدون بررسی مناسب پس از پرداخت پول به دلالان و واسطه‌ها دریافت می‌کنند.

رائو در بیانیه‌ای اظهار داشت: «واضح است که حوزه اختیارات صدراعظم آلمان، شامل روند رسیدگی به امور داخلی لهستان نمی‌شود. هرگونه اظهارات در این زمینه به‌مثابه تلاش برای مداخله در امور داخلی دولت لهستان و مبارزات انتخاباتی جاری است».

پیش از این، شولتز گفت بود که چنین موضوعی نیاز به شفاف‌سازی دارد و پیشنهاد کرد که آلمان ممکن است اقداماتی را در رابطه با بازرسی در مرز با لهستان انجام دهد.

به نوشته رویترز، وزیر خارجه لهستان در ادامه از صدراعظم آلمان خواست که به حاکمیت ورشو احترام بگذارد و از اظهاراتی که به روابط متقابل دو کشور آسیب می‌زند، خودداری کند.

پیش از این نیز «ماتئوش موراویتسکی» نخست‌وزیر لهستان خطاب به «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین هشدار داده بود که هرگز بار دیگر به مردم کشورش توهین نکند.

«دیمیتری مدودف» نایب رئیس شورای امنیت ملی روسیه نیز در واکنش به این تحولات با بیان اینکه حتی متحدان نزدیک کی‌یف هم این کشور را به عنوان یک شریک برابر در طولانی‌مدت نمی‌دانند، گفته که آنها منتظر آن هستند که اوکراینی‌ها خودشان همدیگر را نابود کنند

 

منبع : فارس

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار