| کد مطلب: ۱۰۶۷۱۶۴
لینک کوتاه کپی شد

موافقت حداکثری مجلس با گزینه پیشنهادی دولت

مدیر کهنه‌کار ورزش وزیر شد

آرمان ملی : کیومرث هاشمی: شناخت عمیق از ساختارهای حوزه ورزش می‌تواند منجر به رسیدن به اهداف تعیین شده شود.

مدیر کهنه‌کار ورزش وزیر شد

شاید بسیار پیش از این و حتی همان ابتدای دولت نیز که صحبت از گزینه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان به میان آمد یکی از مهم‌ترین گزینه‌ها کیومرث هاشمی مدیر کهنه‌کار و باسابقه ورزش کشور بود، اما در نهایت قرعه به‌نام حمید سجادی افتاد که سکاندار ساختمان خیابان سئول شود. با این حال وزارت سجادی نیز به دو سال نرسید و پس از حادثه سقوط هلی‌کوپتر وی در بافت کرمان و سپس مشکلات جسمانی ناشی از آن و همچنین برخی عملکردهای نه چندان مطلوب که شرایط را برای استیضاح سجادی فراهم کرد وی استعفا داد و چند روز بعد همان اتفاقی افتاد که همگان انتظارش را داشتند و پس از گمانه‌زنی‌های بسیار کیومرث هاشمی به‌عنوان سرپرست وزارت انتخاب و سپس برای تصدی وزارت به مجلس معرفی شد و روز گذشته نیز با حمایت اکثریت مجلس به وزارت ورزش رسید تا کابینه رئیسی با انتخاب وزیر ورزش و جوانان کامل شود. هر چند که اکنون نیز به جهت عملکرد انتقادآمیز دولت در حوزه‌های مختلف به‌ویژه حوزه اقتصاد و معیشت مردم چندی از وزیران در آستانه سوال و استیضاح مجلس هستند و احتمال تغییرات مجدد در ترکیب دولت کم نیست. از طرفی به نظر می‌رسد حضور کیومرث هاشمی بتواند آشفته بازار ورزش کشور به‌ویژه فوتبال به‌عنوان پرطرفدارترین ورزش کشور را سرو سامان دهد. مخصوصا اکنون که چه در حوزه فدراسیون و چه در حوزه‌ باشگاه‌های مطرحی چون استقلال مشکلات و اختلافاتی وجود دارد و حضور وزیر جدید می‌تواند به حل این مسائل کمک شایانی کند.

* از موافقت فراکسیون ورزش تا نطق موافقان و مخالفان

پس از استعفای حمید سجادی، وزیر پیشین ورزش که بسیاری آن را برای فرار از استیضاح مجلس خواندند و کش و قوس‌های فراوان پیرامون انتخاب گزینه دولت برای وزارت ورزش و جوانان بالاخره حمید سجادی از مدیران نام آشنای ورزش کشور برای تصدی پست وزارت به مجلس معرفی شد و روز گذشته نمایندگان به بررسی برنامه‌ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی پرداختند. در این جلسه که رئیس‌جمهور به‌دلیل سفر به نیویورک جهت شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل حضور نداشت مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور و حسینی، معاون پارلمانی حضور یافتند و ابتدا احمد راستینه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با ارائه گزارشی از موافقت این کمیسیون با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان خبر داد و سپس مخالفان و موافقان به نطق پرداختند. نخستین نفر مهرداد گودرزوند چگینی، نماینده رودبار بود که در مخالفت با وزیر پیشنهادی گفت: وزیری می‌خواهیم که استقلالی یا پرسپولیسی نباشد بلکه حمایت‌کننده همه تیم‌ها باشد. مخالف بعدی علی ورناصری بود که علت مخالفتش را عدم توجه و یا کم‌توجهی به چند مساله اساسی در برنامه هشت محوری وزیر پیشنهادی عنوان کرد و خواستار برنامه‌ برای میدان دادن به جوانان و بانوان در رده‌های مختلف شد. سپس موافقان وزیر پیشنهادی پشت تریبون قرار گرفتند. زهره الهیان، نماینده تهران در موافقت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان مراتب مدیریتی را از کف جامعه ورزشی طی کرده و با توانمندی به این نقطه رسیده‌اند. همچنین سارا فلاحی نماینده مردم ایلام بیان کرد: وزیر پیشنهادی ورزش نه مدیر غیرتخصصی و نه مدیر آسانسوری است بلکه او تمام مراحل را پلکانی طی کرده و از ورزش فهم دقیقی دارد. پس از وی محمد مهدی فروردین؛ رئیس فراکسیون ورزش مجلس به نطق پرداخت و اظهار کرد: هیچ نقطه تاریکی در کارنامه مدیریتی کیومرث هاشمی وجود ندارد و ‌با توجه به سوابق درخشان، صداقت، روحیه جهادی و روحیه عدالت‌محوری که گزینه پیشنهادی وزارت ورزش دارد، او می‌تواند خلأها را برطرف کند. پس از نطق مخالفان و موافقان نوبت به وزیر پیشنهادی رسید که پشت تریبون قرار گرفته و در مورد برنامه‌های خود صحبت کند.

* حکمرانی عالمانه در فدراسیون‌ها و سازمان‌های ورزشی

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در دفاع از برنامه‌های خود برای تصدی این وزارتخانه اظهار داشت: قائل به کار و عمل جهادی در سایه برنامه‌محوری و نگاه علمی هستم؛ اکنون زمان کار بی‌وقفه و با شتاب مناسب در ریل صحیح و هدفمند است. کیومرث هاشمی با اشاره به سابقه ۳۰ ساله اش در سطوح مختلف مدیریتی ورزش گفت: این شناخت عمیقی از ساختارهای حوزه ورزش و همراهی پیشکسوتان، نخبگان و جوانان و مدیران خدوم انقلابی می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن به برنامه‌ها و اهداف تعیین شده برسد. وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان با بیان این‌که شناخت مساله نیمی از راه‌حل مساله است، افزود: به نمایندگان این اطمینان را می‌دهم که بیشتر از قبل شناخت، انگیزه و اراده برای رسیدن به ایران اسلامی توام با پیشرفت در حوزه ورزش و جوانان را داشته باشیم. وی با تاکید بر این‌که باید هم‌افزایی بین دستگاه‌ها برای توجه به جوانان و رفع مشکلات آنها وجود داشته باشد، تصریح کرد: چالش‌های حوزه جوانان یک بعدی نیست و یک مساله فرابخشی و چند بعدی است که رفع آن نیازمند درک صحیح و دقیق از نیازهای جوانان و اجرای بهنگام طرح‌های قانونی است. نمی‌توان تنها با مصوبات بدون ضمانت اجرایی و بدون مشارکت و همراهی و جوانان در مشکلات فائق آمد. هاشمی تصریح کرد: اتخاذ سیاست‌هایی برای حمایت از ازدواج جوانان و استفاده از ظرفیت قانونی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در دستور کار قرار دارد. وی تاکید کرد: حکمرانی عالمانه در فدراسیون‌ها و سازمان‌های ورزشی از دیگر محورهایی است که بنده به آن پرداخته‌ام.

* اعتماد مجلس به هاشمی

پس از پایان صحبت‌‌های کیومرث هاشمی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، قالیباف رئیس مجلس از اعضای هیات دولت خواست تا جلسه را ترک کنند و تعرفه‌های رای‌گیری بین نمایندگان پخش شود. نمایندگان نیز پس از بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزیر پیشنهادی به رای دادن پرداختند که در نهایت با ۱۶۷ رای موافق، ۵۷ رای مخالف، ۱۲ رای ممتنع و ۱ رای باطله از مجموع ۲۳۷ نماینده حاضر، مجلس به «کیومرث هاشمی» برای سکانداری وزارت ورزش و جوانان اعتماد کرد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار