| کد مطلب: ۱۱۴۰۶۰۶
لینک کوتاه کپی شد

«آرمان ملی» از برگزاری نماز جمعه تاریخی به امامت مقام معظم رهبری گزارش می‌دهد:

نمایش اقتدار و وفاق

آرمان ملی- حمید شجاعی: ایرانیان همواره نشان داده‌اند که در بزنگاه‌های مهم در صفوف متحد و به‌هم فشرده حامی و پشتیبان کشور، نظام و انقلاب هستند و به‌رغم نارضایتی‌ها و مشکلاتی که در حوزه‌های مختلف وجود دارد اما در زمان مقتضی همه یک صدای واحد شده و ندای حمایت سر می‌دهند.

نمایش اقتدار و وفاق

امری که چند ماهی است با روی کارآمدن مسعود پزشکیان و تشکیل دولت چهاردهم در قالب وفاق ملی بروز و ظهور کرده است. رئیس‌جمهور نیز همواره بر اتحاد، همدلی  و  وحدت تاکید داشته و دارد که ترجمان آن را می‌توان در گفتمان وفاق ملی که در دولت چهاردهم ساری و جاری بوده و روح حاکم بر دولت است مشاهده کرد. اتفاقا آنچه طی سال‌ها بسیاری از بزرگان و دلسوزان بدان اشاره و تاکید داشته‌اند همین وحدت و انسجام و وفاق بوده که در نهایت موجبات توسعه و پیشرفت کشور را رقم می‌زند. هر چند که در مقاطعی برخی افراد و جریانات این وفاق و وحدت را چندان خوش نداشتند و رویکردهای جریانی و جناحی را بر وحدت و انسجام ملی ترجیح داده‌اند و در نهایت نیز نتیجه آن چیزی جز خسران و ضرر برای کشور و جامعه نبوده است. لذا وفاق ملی حلقه مفقوده‌ای بوده که فقدان آن طی این سال‌ها  اجازه استفاده از تمام نیروها و ظرفیت‌ها و همچنین همنشینی همه افکار و عقاید و سلیقه ها را نمی‌داده و کشور را از بهره‌جویی از این ظرفیت‌ها بی‌نصیب‌ گردانده است. اما امروز با وجود دولت وفاق ملی دکتر مسعود پزشکیان می‌توان امیدوار بود که همه بر مبنای وفاق و  وحدت در راستای رشد و اعتلای کشور قدم بردارند و جامعه نیز در این مسیر پشتیبان حاکمیت و ارکان آن باشد. هر چند که برخی از جریانات و افراد همچنان در هر موضوعی به سیاه‌نمایی و تخریب علیه دولت مشغولند، اما به‌نظر می‌رسد که اینها نیز در دریای وفاق ملی نه دیده شوند و نه صدایشان شنیده شود. چنانکه در اقدام اخیر غیورانه و عزتمندانه سپاه پاسداران در شلیک 200 موشک بالستیک، کروز و هایپرسونیک به  سرزمین‌های اشغالی در پاسخ قانونی و مشروع به اقدام وحشیانه صهیونیست‌ها در ترور شهید سید حسن نصرا... و شهید سردار سید عباس نیلفروشان، جمهوری اسلامی ضمن نشان دادن بخش کوچکی از قدرت نظامی و بازدارندگی خود سیلی محکمی به صهیونیست‌ها زد تا زین پس به خود اجازه تعرض به منافع ایران و همچنین جبهه مقاومت را ندهند. اما نکته مهم پس از عملیات غرورآفرین وعده صادق2 هماهنگی  و همراهی تمامی قوا، دستگاه‌ها، جریانات سیاسی و اشخاص و افراد با این عملیات بود چنانکه نمود واضح و عینی آن را می‌توان در هماهنگی کامل نیروهای مسلح کشور یا یکدیگر و همچنین فرمانده کل سپاه پاسداران با رئیس‌جمهور در جریان گزارش‌دهی از چگونگی انجام عملیات دید. این اتفاق ملی که بر مبنای حفاظت و حراست از امنیت ملی صورت گرفت موجبات تایید و قدردانی همگان از نیروهای مسلح را فراهم آورد تا شاهد مثالی درست و بارز در وحدت و وفاق ملی لقب بگیرد

*حضور تاریخی

پس از اینکه عملیات عزتمندانه وعده صادق 2  با موفقیت بالای 80 درصد انجام گرفت برخی رسانه‌های  بیگانه و مسئولان برخی کشورها مثل آمریکا یا رژیم صهیونیسیتی از پاسخ متقابل و زودهنگام اسرائیل به ایران خبر می‌دادند؛ اما خود به خوبی می‌دانستند که اولا با وجود پدافند هوایی قدرتمند ایران توانایی و جرأت حمله ندارند و مهم‌تر اینکه با این اقدام سند نابودی کامل خود را امضا خواهند کرد. لذا به صحبت‌هایی که صرفا برد رسانه‌ای داشت و عملا کاری از پیش نمی‌برد را مطرح کردند. در چنین شرایطی بود که روز چهارشنبه گذشته خبر رسید که نماز جمعه به امامت مقام معظم رهبری اقامه خواهد شد و از آحاد مردم نیز دعوت شد تا در این مراسم عبادی و سیاسی به امامت رهبری شرکت کنند. جالب اینکه طی روزهای اخیر و پس از انتشار این خبر رسانه‌های بیگانه شروع به القای ترس و از حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به نماز جمعه تهران خبر دادند تا به‌زعم خود مانع از حضور مردم در نماز جمعه شوند. اما از آنجا که همیشه حضور مردم در صحنه باطل‌السحر تمام نقشه‌های دشمنان بوده روز گذشته نیز مردم ترک عادت نکردند و ساعت‌ها پیش از شروع مراسم در صفوف متحد و بهم پیوسته در خیابان منتهی به مصلای تهران حاضر شدند و با دادن شعارهای مختلف از جمله مرگ بر اسرائیل مهیای برگزاری مراسم بزرگداشت سیدحسن نصرا... دبیرکل حزب‌ا... لبنان و سردار عباس نیلفروشان معاون عملیات سپاه و دیگر همراهانشان شدند. نکته مهم در مراسم دیروز حضور همه مقامات، چهره‌ها و شخصیت‌های سیاسی بود که نشان داد برای حمایت از امنیت ملی، منافع ملی  و حفظ و حراست از کیان کشور همه می‌آیند و پشتیبان هستند و تلاش رسانه‌های بیگانه برای ایجاد ترس و وحشت در دل مردم از حمله احتمالی رژیم صهیونیستی نیز هیچ ترس و واهمه‌ای در دل مسئولان و مردم وارد نمی‌کند. در این مراسم دکتر مسعود پزشکیان(رئیس‌جمهور)، محمدباقر قالیباف(رئیس مجلس)، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای ( رئیس قوه قضاییه)، آیت‌ا... آملی لاریجانی (رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام)، حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی، یادگار امام(ره)  فرمانده کل ارتش، فرزندان مقام معظم رهبری، محمدعلی انصاری، نماینده حزب‌ا... در ایران، فرمانده نیروی انتظامی، سردار سیدیحیی رحیم صفوی مشاور مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام گلپایگانی رئیس دفتر رهبری، سردار محسن رضایی، علی لاریجانی، مشاور مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی، وزرای دولت‌های سیزدهم و چهاردهم، سعید جلیلی، رئیس صداوسیما، سخنگوی سپاه، محمد مخبر، سردار باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، آیت‌ا... سید احمد خاتمی، علیرضا زاکانی شهردار تهران و سایر مقامات لشکری و کشوری حضور داشتند.

* واکنش‌ها

حضور تحسین‌برانگیز جامعه و مقامات در نماز جمعه روز گذشته به امامت مقام معظم رهبری  واکنش‌هایی را نیز با خود در پی داشت. چنانکه محمدرضا عارف، معاون اول رئیس‌جمهور در شبکه اجتماعی ایکس نوشت :«نماز جمعه امروز تهران نماد بارز وحدت و وفاق ملی، ایمان اسلامی و اقتدار ایران، و تجلی‌بخش پیوند عمیق رهبر فرزانه و مردم فهیم ایران عزیز بود. اقتدار و نگرش معتدل، با محوریت دفاع مشروع و صلح‌طلبانه، صدای قاطع ایرانیان به جهان خواهد بود. امروز خاطرات ماندگار نمازهای جمعه اول انقلاب برایمان زنده شد و یکبار دیگر ارزش ویژه سنت بزرگ و بی‌بدیل نماز جمعه هویدا گشت. بار دیگر، ایران و ایرانیان در جامعه جهانی نقش‌آفرین و تاریخ‌ساز خواهند بود.»  الیاس حضرتی؛ رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت  نیز در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ‌ «امروز، روز اتحاد و نمایش اقتدار بود. رهبر انقلاب بر ضرورت همبستگی جهان اسلام در برابر جنایات اسرائیل که با حمایت آمریکا صورت می‌گیرد، تأکید کردند و از راهبرد ایران در مقابله با این شرارت‌ها با تأکید بر «نه تعلل و نه شتابزدگی» سخن گفتند. سران قوا، مسئولان کشور و مردم، امروز در کنار یکدیگر حماسه‌ای ماندگار آفریدند. ما تنها یک ایران داریم و باید همگی دست در دست هم در برابر ستمگران بایستیم. این مسیر ابتدا از اتحاد داخلی آغاز می‌شود و سپس به اتحاد منطقه‌ای در مبارزه با تجاوز و ظلم خواهد رسید.» همچنین محمدعلی ابطحی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور در دولت اصلاحات با اشاره به سخنان رهبری در نماز جمعه در کانال تلگرامی خود نوشت: «سخنان امروز رهبری انقلاب در شرایط پرالتهاب منطقه و حالت روحی و روانی داخلی که مردم نگران جنگ هستند، آرامبخش بود. اصل اقامه نماز در این شرایط و دیدارهای عادی ایشان هم کار شجاعانه و تسکین‌دهنده‌ای بود. این جمله کلیدی، مهمتر از همه بود: در انجام وظیفه نه تعلل می‌کنیم و نه شتاب‌زده می‌شویم. اسرائیل از این مواضع آشفته می‌شود نه از مواضع تند و افراطی.» در همین راستا یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه تهران بیان داشت: «بیانات رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه همانند همیشه صریح، شفاف و مقتدرانه بود.» علاءالدین بروجردی افزود:  «فرمایشات رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه تهران یک مانور سیاسی، مانور قدرت و یک عرض‌اندام مقتدرانه در برابر دشمنان بود.»

منبع : آرمان ملی
نویسنده : حمید شجاعی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار