| کد مطلب: ۱۱۴۰۶۰۳
لینک کوتاه کپی شد

گزارش «آرمان ملی» از وعده صادق ۲؛

پایان خویشتنداری یک طرفه

آرمان ملی: موشک های هایپرسونیک ایرانی از شهرهای موشکی در نقاط گوناگون در استانهای مختلف از تهران و تبریز و شیراز گرفته تا خرم آباد و کرمانشاه خارج شدند و صحنه قدرت نمایی ایران علیه تجاوز اسرائیل به خاک کشورمان در ترور اسماعیل هنیه و ترور سردار نیلفروشان و سید حسن نصر ا... در لبنان را به نمایش کشیدند.

پایان خویشتنداری یک طرفه

در این عملیات بیش از 80 درصد شهروندان ساکن فلسطین اشغالی به پناهگاه رفتند. هرچند موشک های ایران با عبور از سامانه های چند لایه دفاعی اسرائیل که البته بعد از عملیات قبلی تهران چند لایه دیگر هم به آن افزوده شده بود به پایگاه های مهم اسرائیل برخورد کردند. تصاویری از موشک باران ایران علیه پایگاه های نظامی مهم اسرائیل در حالی در شبکه های اجتماعی منتشر شد که تهران هیچ آسیبی را متوجه شهروندان و غیر نظامیان ساکن در فلسطین اشغالی نکرد و حتی به زیرساخت های اقتصادی آسیب نزد این درحالی است که اسرائیل تنها در لبنان از چند روز گذشته به این سو تعداد زیادی از شهروندان غیر نظامی را به شهادت رسانده است.

*تلاش ها برای ارسال پیام به ایران

هرچند ایران بعد از اقدام تروریستی اسرائیل در کشورمان عملا آماده وارد آوردن آسیب به مراکز نظامی در اسرائیل شده بود اما در آن زمان متحدان غربی اسرائیل عملا به گونه ای در منطقه آرایش تدافعی به نفع تل آویو به خود گرفتند و قصد داشتند در برابر تحرکت موشکی ایران مانند آنچه در عملیات وعده صادق1 انجام دادند؛ دست به مقابله بزنند. از سوی دیگر به ایران پیغام فرستادند که تلاش ها برای آتش بس در غزه درحال به نتیجه رسیدن است و پاسخ ایران می تواند این تلاش ها از بین ببرد . در این مدت ایران هم اعلام کرد به تلاش ها برای آتش بس احترام می گذارد و پاسخی به اسرائیل نداد اما یکباره اسرائیل جنگ علیه لبنان را آغاز کرد که به شهادت سید حسن نصرا... منجر شد با این عملیات و تصمیم اسرائیل برای ورود به خاک لبنان علنی شد و ایران بدون اینکه پیامی در این ارتباط بفرستد برای انجام عملیات آماده شد و رسانه های غربی نیز از قول منابع امنیتی غربی این تحرکات را تایید کردند. این بار آنقدر عملیات ایران علیه اسرائیل برق آسا بود که آمریکایی ها نتوانستند برای عدم حمله ایران به اسرائیل پیغامی به تهران بفرستند. ایران هم موشک های هایپرسونیک خود را شلیک کرد و 10 دقیقه بعد موشک ها به پایگاه های هوایی مهم اسرائیل برخورد کرد. گویا از ساعاتی قبل از این عملیات آمریکایی ها دست به تلفن شده و از طرق مختلف به ایران در ارتباط با عدم گسترش عملیات موشکی پیغام دادند و خواستار کاهش سطح حملات تهران شدند. یک منبع آگاه اعلام کرد که آمریکا، قبل از انجام عملیات «وعده صادق ۲» در کمتر از نیم ساعت ۳ پیام از طریق بغداد به تهران ارسال کرد.

*آمریکا: به پایگاه های ما حمله نکنید!

وبگاه خبری بغداد الیوم به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که آمریکا به روش‌های مختلف، توانمندی موشکی ایران را از نزدیک تحت نظارت قرار داده و بسیار نگران ارتقای برنامه موشکی ایران و رسیدن به مرحله مافوق‌صوت آن است چراکه سامانه پاتریوت و سایر سامانه‌های پدافند هوایی موجود به میزان کمتری قادر به ردگیری هستند.منبع مذکور اعلام کرد واشنگتن در مرحله آمادگی ایران برای انجام عملیات وعده صادق ۲ علیه رژیم صهیونیستی، ظرف نیم ساعت از طریق عراق سه پیام فوری به تهران ارسال کرد که محتوای تمامی آنها این بود که «به پایگاه‌های ما حمله نکنید». هرچند در طول این عملیات اخباری مبنی بر موشک اندازی برخی نیروهای مقاومت در منطقه علیه پایگاه های اسرائیل رسانه ای شد اما گویا ایران از ابتدا قصد نداشت علیه آمریکایی در منطقه دست به اقدامی بزند.

*وقتی اسرائیل منشور ملل متحد را پاره می کند

از سوی دیگر با اقدام ایران در پاسخ موشکی با اسرائیل شورای امنیت سازمان ملل متحد در این ارتباط تشکیل جلسه داد و کشورهای مختلف جهان در ارتباط با اقدام ایران مطالبی را اعلام کردند و خواستار کاهش تنش شدند. برخی از متحدان اسرائیل نیز کوشیدند ایران را محکوم کنند. با این وجود دبیرکل سازمان ملل در جلسه شورای امنیت تنها خواستار کاهش تنش شد و آنگونه که اسرائیل می خواست عمل نکرد و حمله موشکی ایران به اسرائیل را محکوم ننمود. این اقدام باعث خشم نماینده اسرائیل در شورای امنیت سازمان ملل متحد شد و او اقدام به پاره کردن منشور این سازمان کرد و گفت که دبیرکل سازمان ملل از نظر این سازمان عنصری نامطلوب است و نمی تواند از این به بعد به اسرائیل پابگذارد. واکنش های اسرائیل به دبیر کل موجب شد که نماینده ایران در سازمان ملل متحد به دفاع از دبیر کل بپردازد.

*اسرائیل و پاسخ به تهران!

در طول روزهای بعد از عملیات وعده صادق 2 اسرائیل گستاخی های زیادی علیه ایران کرده و اعلان نموده است که به عملیات موشکی ایران پاسخ خواهد داد. در اینجا البته بنابر آنچه در رسانه ها مطرح شده است. آمریکایی ها ضمن تاکید بر اینکه اسرائیل حق پاسخگویی دارد بر هدفمند بودن عملیات علیه ایران تاکید کرد و رایزنی هایی را با اسرائیل به منظور کاهش تنش آغاز کرده اند. از سوی دیگر ایران به جامعه جهانی پیغام فرستاده است در صورتی که هرگونه اقدامی علیه ایران توسط اسرائیل صورت گیرد پاسخ موشکی ایران شدید تر خواهد بود. از سوی دیگر با ناکامی پدافند های اسرائیل در رهگیری موشک های ایران و منتشر شدن عکس هایی از سطح آسیبی که ایران در این عملیات به پایگاه های هوایی اسرائیل که محل جنگنده های اف 35 است؛ وارد آورده ایران در برابر آنچه غربی ها در مورد احتمال حمله به تاسیسات استراتژیک دادند، سطح تهدیدات خود را افزایش داد و برخی رسانه ها نوشتند اگر اسرائیل به ایران حمله کند مرحله بعدی حمله موشکی ایران آغاز خواهد شد و در این حمله بعید نیست ایران در برابر هر نقطه استراتژیکی که اسرائیل در ایران مورد اصابت قرار دهد نطقه ای استراتژیک و تاسیسات رژیم صهیونیستی را هدف قرار دهد.

*تلاش آمریکا برای عدم حمله به تاسیسات هسته‌ای

یکی از گزینه هایی که در حمله اسرائیل به ایران در رسانه ها مطرح شده است حمله اسرائیل به تاسیسات هسته ای ایران است. برخی تحلیلگران و سایت های خبری نوشتند که آمریکا مخالف حمله اسرائیل به این تاسیسات است. به نظر می رسد مخالفت آمریکا در این ارتباط از این جهت است که آنها این احتمال را می دهند که در صورت این حمله حتی دکترین هسته ای ایران دچار تغییر شود. لذا بعضا به نقل از منابع غربی این خبر منتشر شد که احتمالا اسرائیل تاسیسات نفت و گاز ایران را هدف قرار خواهد داد. در این ارتباط البته عراقچی با وزرای خارجه کشورهای عربی جلسه گذاشته است و آنها به ایران اطمینان داده اند که از خاک کشور آنان علیه ایران عملیاتی صورت نمی گیرد. مسعود پزشکیان رئیس جمهور ایران هم به قطر سفر کرد و گویا از قطری ها خواسته این پیام ایران به امریکا را منتقل کنند که در صورت پاسخ اسرائیل به حمله موشکی ایران پاسخ بعدی تهران به شدت سخت تر خواهد بود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار