| کد مطلب: ۱۱۳۹۸۷۲
لینک کوتاه کپی شد

محمد اشرفی اصفهانی در گفت وگو با«آرمان ملی»:

شهادت نصرالله مقدمه نابودی اسرائیل خواهد بود

آرمان ملی- احسان انصاری: سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان توسط ارتش اسرائیل در حمله به منطقه ضاحیه بیروت به شهادت رسید. خبری که جبهه مقاومت را در شوک فروبرده است.

شهادت نصرالله مقدمه نابودی اسرائیل خواهد بود

در شرایط کنونی که خاورمیانه بیش از همیشه ملتهب آماده جنگی فراگیر شده این سوال مطرح است که این ترور چه پیامدهایی برای منطقه خاورمیانه خواهد داشت و موضع ایران در این زمینه چه خواهد بود؟این در حالی است که رهبر معظم انقلاب پس از شهادت سید حسن نصرالله ضمن اعلام پنج روز عزای عمومی در ایران عنوان کردند:« دنیای اسلام، شخصیتی باعظمت را؛ و جبهه‌ مقاومت پرچمداری برجسته را و حزب الله لبنان رهبری کم‌نظیر را از دست داد، ولی برکات تدبیر و جهاد چند ده ساله‌ او هرگز از دست نخواهد رفت. اساسی که او در لبنان پایه‌گذاری کرد و به دیگر مراکز مقاومت، جهت بخشید، با فقدان او نه تنها از میان نخواهد رفت که به برکت خون او و دیگر شهیدان این حادثه استحکام بیشتر خواهد یافت. ضربات جبهه‌ مقاومت بر پیکر فرسوده و رو به زوال رژیم صهیونی، به حول و قوه‌ الهی کوبنده‌تر خواهد شد.».«آرمان ملی» برای تحلیل و بررسی ابعاد مختلف این اتفاق با حجت الاسلام محمد اشرفی اصفهانی گفت وگو کرده است. که در ادامه این گفت وگو را می‌خوانید.

*چرا اسرائیل در مقطع کنونی سید حسن نصرالله را به شهادت رساند؟

شهادت سیدحسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان که یکی از شخصیت‌های برجسته جهان اسلام و جبهه مقاومت بود اتفاق دردناک و جانسوزی است که بر امت مسلمان وارد شد.واقعیت این است که انتشار این خبر بسیار دردناک و متأثرکننده بوده و در شرایط کنونی در بسیاری از کشورهای مسلمان و به خصوص کشورهایی که در جبهه مقاومت تعریف می‌شوند مردم عزادار هستند و شرایط سختی را پشت سر می گذارند. بنده نیز جا دارد این مصیبت بزرگ را به مردم بزرگ ایران و کشورهای مسلمان و جبهه مقاومت تسلیت عرض کنم.بدون تردید شهادت سید حسن نصرالله، یک جنایت بزرگ بود که توسط رژیم جنایتکارصهیونیستی اتفاق افتاده است. رژیمی که با این جنایت مقدمه نابودی خود را به وجود آورده است. اسرائیل در ماه‌های اخیر جنایت های زیادی مرتکب شد و بسیاری از غیرنظامیان و زنان و کودکان را در مکان های مختلف به خاک و خون کشید. این اتفاقات نیز در حالی رخ داد که کشورهای غربی که مدعی دفاع از حقوق بشر هستند در مقابل این همه جنایت سکوت کردند و بلکه برخی از آنها از اسرائیل حمایت نیز کردند.

*مهم ترین پیامدهای شهادت سید حسن نصرالله برای منطقه چه خواهد بود؟

هنوز جبهه مقاومت به صورت علنی و صریح موضع خود را درباره نحوه انتقام خون سیدحسن نصرالله اعلام نکرده است. در شرایط کنونی تنها اخبار شهادت رهبر حزب الله منتشر شده و به همین دلیل جهان اسلام در غم و اندوه به سر می برد و مردم کشورهای مسلمان عزادار هستند. در شرایط کنونی در سوریه و عراق به دلیل شهادت سیدحسن نصرالله سه روز عزای عمومی اعلام شده است. این در حالی است که رهبر معظم انقلاب نیز در پیامی که به مناسبت شهادت رهبر حزب الله صادر کردند در ایران پنج روز عزای عمومی اعلام کردند. پیام رهبر معظم انقلاب و اعلام پنج روز عزای عمومی در ایران نیز به خوبی اهمیت این اتفاق را نشان می‌دهد.هنوز برخی کشورهای عربی و مسلمان نیز موضع رسمی خود را در مقابل این جنایت مشخص نکرده‌اند.در شرایط کنونی این سوال مطرح است که آیا کشورهای مسلمان علیه رژیم جنایتکار صهیونیستی طغیان خواهند کرد یا اینکه هنوز برخی از رهبران این کشورها در این زمینه تردید دارند؟به همین دلیل هنوز نمی‌توان چشم‌انداز روشنی از آینده منطقه پس از سید حسن نصرالله داشت و به همین دلیل باید منتظر تحولات بعدی و اقداماتی که جبهه مقاومت انجام خواهد داد باشیم.

*به نظر شما در شرایط کنونی ایران باید چه رویکردی نسبت به شهادت سید حسن نصرالله در پیش بگیرد؟

نکته مهم در این زمینه این است که ایران و مردم ایران همواره در کنار جبهه مقاومت و مردم لبنان بوده و در آینده نیز خواهند بود. با این وجود اینکه در شرایط کنونی که منطقه شرایط ناپایدار و خطرناکی به خود گرفته بی گدار به آب بزنیم و اقدامات هیجانی و احساسی انجام بدهیم نیز توصیه نمی شود و من معتقدم در شرایط کنونی که بسیاری از مردم ایران عزادار و مصیبت زده هستند موضع و اقدام ایران باید حساب شده و دقیق باشد. این در حالی است که برای همه ما این نکته مسجل شده که ذات خبیث اسرائیل از هیچ جنابتی فروگذار نیست و هر لحظه امکان دارد دست به جنایت بزرگ تری بزند. البته نباید فراموش کرده که پیروزی جبهه مقاومت وعده الهی و قطعی است و در این موضوع هیچ تردیدی وجود ندارد. با این وجود در شرایط موجود باید به صورت حساب شده و دقیق ضربات سخت و دردناکی به اسرائیل وارد کرد.منقطه خاورمیانه به دلیل تنش ها و درگیری هایی که در دهه‌های گذشته در آن وجود داشته همواره از ظرفیت آشوب و جنگ برخوردار است.

*رهبر انقلاب به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله پیامی صادر کردند و از کشورهای منطقه خواستن در مقابل اسرائیل متحد شوند. دیدگاه شما درباره این پیام چیست؟

در شرایط کنونی آنچه برای جهان اسلام اهمیت دارد این است که کشورهای اسلامی در مقابل اسرائیل متحد شوند. ایران نیز از این آمادگی همواره برخوردار بوده که زمینه‌های اتحاد کشورهای اسلامی را به وجود بیاورد.به هر حال شهادت رهبر حزب الله لبنان به عنوان یک مجاهد بزرگ اتفاق کوچکی نیست و می تواند سبب حرکت و خیزش مسلمانان جهان علیه اسرائیل شود. رهبر انقلاب نیز به خوبی به این نکته آگاهی دارند و به همین دلیل از کشورهای مسلمان خواستند که در مسیر وحدت حرکت کنند و در مقابل اسرائیل با هم متحد شوند و رژیم غاصب صهیونیستی را برای همیشه به زباله دان تاریخ بفرستند. در چنین شرایطی کشورهای اسلامی و به خصوص کشورهایی که در جبهه مقاومت قرار دارند باید با هم متحد شده و برای همیشه درس بزرگی به اسرائیل بدهند.بدون تردید اگر چنین اتفاقی رخ نداد این رژیم پلید همچنان به جنایت‌های خود در مقابل بشریت ادامه خواهد داد و انسانی های بیشتری را از بین خواهد برد.من به نوبه خود این ترور و اقدام جنایتکارانه را محکوم می کنم و امیدوارم ملت های اسلامی و آزاده جهان برای پایان این غده سرطانی با هم متحد شوند.

*نتانیاهو به واسطه چه حمایت‌هایی دست به چنین جنایت‌هایی می زند؟

کشورهای غربی و در رأس آنها آمریکا از وی و رژیم نامشروع صهیونیستی حمایت می کنند که وی به خودش اجازه چنین جنایت هایی را می دهد.نکته جالب این است که به چنین فردی که دستش به خون صدها و بلکه هزاران انسان بی گناه آلوده است اجازه می دهند در سازمان ملل متحد که باید نماد صلح و وحدت ملت های جهان باشد سخنرانی کند. این نوعی طنز تلخ تاریخی است که یک جنایتکار در مقر سازمان ملل متحد درباره صلح صحبت می کند. این اتفاق به خوبی نشان می دهد که بین شعار و عمل سازمان ملل و کشورهای غربی فاصله است و اگر آنها واقعا به دنبال حقوق بشر و صلح بودند از چنین فرد و رژیم نامشروعی حمایت نمی کردند.بسیاری از کشورهای غربی مدعی حمایت از حقوق بشر هستند. این در حالی است که چشم خود را به روی جنایت‌های اسرائیل بسته‌اند و همچنان از این رژیم خبیث حمایت می‌کنند. این یک رفتار دوگانه و متناقض است که از سوی کشورهای غربی سر می‌زند. به نظر می‌رسد زمان تجدید نظر کشورهای غربی در حمایت از اسرائیل نیز فرا رسیده است. اتفاقاتی که در سال های اخیر رخ داده باعث شده انسان با خود فکر کند که ای کاش این رژیم جنایتکار و خبیث در همان ابتدای به وجود آمدن از بین می رفت تا این همه انسان بی گناه وآزاده کشته نمی شدند. این رژیم منشأ خصومت‌ها کینه توزی‌ها در منطقه بوده و تاکنون انسان‌های بی گناهی را به کام مرگ کشانده است.شاید بهتر بود رژیم صهیونیستی در نطفه خفه می‌شد تا شاهد این همه جنایت توسط این رژیم نباشیم.

نکته جالب این است که نتانیاهو که دستش به خون صدها و بلکه هزاران انسان بی گناه آلوده است اجازه می دهند در سازمان ملل متحد که باید نماد صلح و وحدت ملت های جهان باشد سخنرانی کند. این نوعی طنز تلخ تاریخی است که یک جنایتکار در مقر سازمان ملل متحد درباره صلح صحبت می کند. این اتفاق به خوبی نشان می دهد که بین شعار و عمل سازمان ملل و کشورهای غربی فاصله است و اگر آنها واقعا به دنبال حقوق بشر و صلح بودند از چنین فرد و رژیم نامشروعی حمایت نمی کردند.

در شرایط کنونی آنچه برای جهان اسلام اهمیت دارد این است که کشورهای اسلامی در مقابل اسرائیل متحد شوند. ایران نیز از این آمادگی همواره برخوردار بوده که زمینه‌های اتحاد کشورهای اسلامی را به وجود بیاورد.به هر حال شهادت رهبر حزب الله لبنان به عنوان یک مجاهد بزرگ اتفاق کوچکی نیست و می تواند سبب حرکت و خیزش مسلمانان جهان علیه اسرائیل شود. رهبر انقلاب نیز به خوبی به این نکته آگاهی دارند و به همین دلیل از کشورهای مسلمان خواستند که در مسیر وحدت حرکت کنند و در مقابل اسرائیل با هم متحد شوند و رژیم غاصب صهیونیستی را برای همیشه به زباله دان تاریخ بفرستند

منبع : آرمان ملی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار