| کد مطلب: ۱۱۳۹۷۰۹
لینک کوتاه کپی شد

«آرمان ملی» تاثیر تحولات منطقه‌ای بر شعار رئیس جمهور را بررسی می‌کند

وفاق در برابر جنون نتانیاهو

آرمان ملی- حمید شجاعی: وفاق ملی واژه‌ای بود که رئیس‌جمهور چه در زمان انتخابات و چه پس از آن در دوره تشکیل دولت بارها بر آن تاکید داشت و چه به لحاظ نظری و گفتاری و چه در رویکرد عملی آن را به منصه ظهور رسانده است.

وفاق در برابر جنون نتانیاهو

هر چند که این نگاه و رویکرد موافقان بسیاری داشت و توانست موجبات اتحاد و وحدت ملی را فراهم کند، اما تبعا برخی مخالفت‌های جریانی و فردی نیز با این رویکرد وجود داشت و مخالفان و منتقدان نیز بر همین پایه به تخریب و هجمه علیه دولت مشغول شدند. اما پرواضح است که این نوع رویکرهای مخالف و تخریبی صرفا برای جامعه آسیب‌زا خواهد بود و هیچ سود و ثمری نخواهد داشت. اتفاقا بر خلاف مخالفان که هر کنش پزشکیان در قامت رئیس‌جمهو را برچسبی می‌زنند رئیس‌جمهور رویکرد وفاقی خود را نه در جامعه برای مصرف داخلی که حتی در مجامع بین‌المللی نیز به استخدام گرفت تا رویکرد صلح و ثبات و تعامل ایران را به جهانیان بازگو کند. رویکردی که هر چند ایران به‌دنبال آن است، اما عده‌ای حتی در نظام بین‌الملل نیز چندان موافقتی با آن ندارند و عملکردشان روایتگر همین مساله است. به طور مشخص رژیم صهیونیستی دهه‌هاست که به‌عنوان عامل بی‌ثبات‌کننده منطقه و جهان باعث از میان‌رفتن صلح و ثبات بین‌المللی است و به‌رغم اینکه بسیاری از کشورهای جهان و گروه‌های آزادی‌بخش مخالفت خود را با کشتار بی‌رحمانه و ددمنشانه این رژیم سفاک اعلام کرده‌اند اما بازهم شاهد حمایت‌های تام و تمام آمریکا و برخی کشورهای اروپایی هستیم که این رویه را تایید می‌کنند. هر چند آن دسته از کشورهایی هم که از صهیونیست‌ها حمایت نمی‌کنند مقابله و اعتراضی هم ندارند و سعی می‌کنند نسبت به نسل‌کشی صهیونیست‌ها با بی‌تفاوتی سکوت کنند. البته بر خلاف غربی‌ها موضع خصمانه رژیم کودک‌کش صهیونیستی با مواجهه تند کشورهای منطقه همرا شده است. چنانکه ایران، لبنان، فلسطین، عراق، یمن، ترکیه سوریه، قطر، عمان، اردن، عربستان و... نیز به نحوی از انحا این تحرکات صهیونیست‌ها را محکوم کرده‌اند. به طور مشخص جنگ‌افروزی صهیونیست‌ها در غزه و اخیرا در لبنان باعث شده تا جهان صهیونیست‌ها و شخص نتانیاهو را عنصری نامطلوب بداند که نه تنها بویی از انسانیت نبرده بلکه با کشتار بی‌گناهان صرفا درصدد بقای خود است. اتفاقا مساله همینجاست که جامعه جهانی از خشونت و تروریسم سازمان یافته صهیونیست‌ها به ستوه آمده و در پی صلح و امنیت بین‌المللی است. از همین‌رو است که وقتی نتانیاهو در سازمان ملل سخنرانی و همه سالن را ترک می‌کنند و او برای صندلی‌های خالی صحبت می‌کند. نکته مهم اینجاست که اگر صهیونیست‌ها فرماندهان مقاومت را نیز ترور کنند و به شهادت برسانند، بازهم نخواهند توانست بر عمر خود بیفزایند بلکه در نهایت محکوم به زوال و نابودی خواهند بود.

* تاثیر تحولات منطقه بر ایران

آنچه مسلم است جامعه ایران با هر نگاه، تفاوت و سلیقه‌ای که داشته باشد در حوزه امنیت ملی و سیاست خارجی یکدست هستند و همواره عزت و اقتدار ایران را می‌خواهند. لذا بر پایه همین امر در تحولات اخیر منطقه به ویژه حملات روز جمعه رژیم صهیونیستی به منطقه ضاحیه جنوبی بیروت که موجب شهادت بسیاری از افراد از جمله رهبر حزب‌ا... لبنان سیدحسن نصرا... و دیگر افراد شد نیز موضع واحدی از سوی مردم، سیاسیون و مقامات شاهد بودیم که نشان‌دهنده همان اتحاد و وفاق مدنظر رئیس‌جمهور است. قدر مسلم هیچ ایرانی نیست که موافق جنایت‌های صهیونیست‌ها باشد و همه خواهان پاسخی سخت به آنها هستند. لذا بر خلاف صهیونیست‌ها که فکر می‌کنند با ترور یا به شهادت رساندن فرماندهان مقاومت می‌توانند حزب‌ا... را از بین ببرند باید اذعان داشت که اتفاقا مجموعه‌هایی مثل حزب‌ا... و حماس آنقدر قوی و مستحکم هستند و در خود باز تولید دارند که با شهادت برخی نفرات تزلزلی در ساختار به‌وجود نمی‌آید. امروز مردم ایران متحد پشت حزب‌ا... و مقاومت منطقه ایستاده‌اند و تا پاسخی انتقام‌جویانه و سخت به صهیونیست‌ها داده شود تا اینگونه بی‌پروا در منطقه گردن‌فرازی نکنند. قدرمسلم اینکه صهیونیست‌ها به دنبال استراتژی «تله تنش» هستند تا به طور مستقیم ایران را به جنگ بکشانند، اما ایران نه تنها در زمین آنها بازی نخواهد کرد بلکه در زمان مقتضی پاسخی در خور به آنها خواهد داد چنانکه در یادها بماند.

 * حمایت از جبهه مقاومت

حملات رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت که باعث کشتار تعداد زیادی از افراد گردید با واکنش‌های مختلفی در مقامات و سیاسیون مواجه شد. در این خصوص محسن رضایی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هشدار داد که اگر آزادیخواهان جهان بپا نخیزند و جلوی نتانیاهو را نگیرند، تاریخ یکی از تلخ‌ترین دوران خود را خواهد دید. باند جنایتکار و نژادپرست نتانیاهو با محکوم کردن متوقف نمی‌شود. علی لاریجانی دبیر پیشین شورای‌عالی امنیت ملی با اشاره به ابعاد حمله صهیونیست‌ها به ضاحیه لبنان و شهادت فرماندهانی از «جبهه مقاومت» در این حمله، اظهار کرد: وقتی فرماندهان مقاومت را ترور می‌کنند گمان نکنند جایگزینی وجود ندارد؛ جایگزین هست و این راه ادامه پیدا خواهد کرد. همچنین معاون اول رئیس‌جمهور در پیامی به نجیب میقاتی نخست‌وزیر لبنان جنایات آشکار روزگذشته صهیونست‌ها را محکوم کرد و به دولت و مردم لبنان و خانواده قربانیان این حادثه تسلیت گفت. محمدرضا عارف؛ تاکید کرد که بدون تردید دولت جمهوری اسلامی ایران این جنایت اخیر صهیونیست‌ها را در مجامع بین‌المللی پیگیری می‌کند و در کنار ملت لبنان و محور مقاومت خواهد بود. بر همین مبنا محمد مخبر مشاور و دستیار مقام معظم رهبری در پیامی با اشاره به اینکه جهان بی‌سابقه‌ترین جنایت‌ها و جدیدترین نوع نسل‌کشی را در طول دو هفته گذشته در لبنان شاهد بوده و همچنان در بی‌عملی به سر می‌برد، افزود: حال وقت آن رسیده که کشورهای اسلامی علیه این رژیم نامشروع و تهدیدکننده صلح و امنیت منطقه متحد شده و ضمن تقابل جدی با این رژیم، جنایات جنگی آن را روایت کنند تا نسل‌های آینده بدانند که رهایی و آزادگی چه پرهزینه و گزاف به دست آمده است. شورای نگهبان نیز با انتشار بیانیه‌ای با تاکید بر اینکه مقاومت فلسطین و حزب‌ا... تا امروز پیروز نبرد بوده و پیروزی نهایی هم متعلق به آن‌هاست، ‌خاطرنشان کرد: حزب‌ا... لبنان برخوردار از استحکام سازمانی و ذخیره‌ای از نیروهای انسانی شجاع و مجاهدی است که با این ضربه‌های رژیم صهیونیستی از پای در نخواهند آمد و به مسیرشان با قدرت ادامه خواهند داد. همچنین محمود واعظی قائم مقام دبیرکل و رئیس دفتر سیاسی حزب اعتدال و توسعه با انتشار پستی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام، تاکید کرد که در این وضعیت بحرانی منطقه خاورمیانه ضروری است تا همه کشورهای مدافع و حافظ صلح، بالاخص کشورهای عربی در مقابل گستاخی‌های بی‌امان این رژیم در کنار مردم مسلمان بایستند تا شیطان صهیونیست به خود اجازه ندهد در صحن علنی سازمان ملل یکه‌تازی کرده و با دروغ‌پردازی‌های جنون‌آمیز از طرح همکاری با اعراب منطقه سخن بگوید. شهاب‌الدین طباطبایی عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت نیز در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «در شرایطی که باید نگاه‌ها را بر یگانه منبع شرارت عالم و حامیانش متمرکز کنیم، اختلاف و کینه و رقابت داخلی را کنار بگذاریم، با صدای واحد جنایت اشغالگران تروریست را محکوم کنیم. وفاق ملی را در کنار بازدارندگی فعال و توان دفاعی به ایستادگی در برابر باند جنایتکار اسرائیلی تبدیل کنیم.»

منبع : آرمان ملی
نویسنده : حمید شجاعی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار