| کد مطلب: ۱۱۳۹۵۳۴
لینک کوتاه کپی شد

«آرمان ملی» تخریب دلواپسان علیه دولتمردان را بررسی می‌کند

از توهین به پزشکیان تا فحاشی علیه ظریف

آرمان ملی- سهیل ثابت: حضور فعال، مقتدر و عزتمندانه رئیس جمهور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد و ملاقات‌های پی در پی با سران و مقامات کشورهای جهان و همچنین سخنرانی پر مفهوم دکتر پزشکیان وی را شخصیتی منادی صلح، انسانیت و امنیت در سطح جهانی نشان داد که همه برای شنیدن سخنانش در صحن مجمع عمومی حاضر شدند.

از توهین به پزشکیان تا فحاشی علیه ظریف

حضوری تاریخی که برای منطقه و جهان پیامی جز  صلح ،امنیت، پیشرفت و توسعه کشور ایران نداشت. از طرفی چه رسانه‌های خارجی  و چه تحلیلگران و رسانه‌های داخلی نیز لب به تعریف و تمجید از سخنرانی‌ها و اظهارات رئیس جمهور در نیویورک چه در صحن مجمع عمومی و چه در دیدارها و نشست‌ها گشودند که این چنین راحت و بی آلایش و بدون روتوش با صراحت کامل و بدون پرده پوشی در حوزه‌های مختلف صدای ملت بزرگ ایران را به گوش جهانیان رساند. چنانکه در مناسبات بین‌المللی پزشکیان در قامت یک پدیده ظاهر شد و موید این مهم نیز ترافیک مقامات سیاسی برای ملاقات با رئیس جمهور کشورمان بود. پزشکیان در هر نشست یا سخنرانی بر حقوق مردم ایران تاکید کرد و برداشته شدن تحریم‌های ظالمانه علیه ایران را خواستار شد و در حوزه منطقه‌ای و بین‌المللی نیز خواستار صلح و امنیت بین‌الملل و پایان جنگ از سوی رژیم سفاک صهیونیستی گردید. اما در این بین با وجود حضور فرصت‌ساز دکتر پزشکیان در نیویورک دلواپسان باز هم رویه همیشگی خود را پیش گرفتند و به تخریب رئیس جمهور مشغول شدند. چنانکه کیهان با برداشت اشتباه از یک صحبت رئیس جمهورکه از اساس تکذیب شد با ادبیاتی توهین آمیز نوشت:« رئیس جمهور در بیان منظور و مقصود خویش ناتوان است. این ضعف را می‌توان کم‌اطلاعی آقای پزشکیان از عرصه سیاست و علوم و بایسته‌های تعریف شده آن دانست. شواهد فراوانی از قوی‌تر بودن این احتمال نسبت به دو احتمال قبلی حکایت می‌کند، حضور مشاوران غربزده و غربگرا و بعضاً بد‌سابقه و محکوم امنیتی در کنار رئیس‌جمهور محترم است» جالب اینکه دلواپسان فرصت‌های به دست آمده در این سفر را اساسا کنار گذاشته و فقط به برداشت و تعبیری اشتباه از یک اظهار نظر چنگ زدند تا به‌واسطه آن رئیس جمهور را تخریب کنند . چنانکه معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهور چندی پیش گفت:«بی توجهی به اهمیت سفر رئیس جمهور و پیام بزرگ و متفاوتی که در این سفر دنبال شده است دام بدخواهان امنیت ایران و صلح جهانی است. عجیب است برخی دوستان نیز گرفتار اخبار فیک و بی پایه می شوند.»البته بودند برخی افراد که نگاه خود را در مخالفت با صحبت‌های پزشکیان مطرح کردند. مثلا یک چهره به ظاهر کارشناس در یک برنامه زنده با تخریب رئیس جمهور گفت: از داشتن چنین رئیس جمهوری شرم می‌کنیم» اما رویکرد تخریبی دلواپسان نسبت به شخص رئیس جمهور آن هم در شرایطی که رهبری  بارها از حمایت و همکاری با دولت سخن گفته اند  و خود پزشکیان نیز رویکرد وفاق ملی را مطرح کرده جای بسی تعجب دارد.  البته باید اذعان داشت که این تخریب‌ها تازکی ندارد و پیش از این نیز حسن روحانی و محمد جواد ظریف هدف این تخریب و  اهانت‌ها بوده اند.  

* از تخریب تا توهین

در ادامه فحاشی‌ها و توهین‌های مخالفان دولت، یک عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در توئیتی توهین قبلی‌اش به حسن روحانی و محمدجواد ظریف را تکرار کرد و نوشت: «دوباره اسب آبی!» حسن رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، پیش از این در ادامه روند توهین‌هایش به مقامات دولت‌های یازدهم و دوازدهم گفته بود: «ما کسانی داشتیم که وقتی با انگلیسی‌ها، آمریکایی‌ها و فرانسوی‌ها روبه‌رو می‌شدند، از شدت خنده دهانشان را مثل اسب آبی باز می‌کردند ولی به نیروهای انقلاب در داخل کشور اخم و تف و لعن می کردند.» در ادامه همین خط، حمید رسائی نماینده تندرو تهران در مجلس نیز در شبکه اجتماعی ایکس، تصاویری از محمدجواد ظریف منتشر کرده و نوشته است: «سفر آمریکا، جایی که می‌توان دندان‌های ظریف را شمرد...» این توهین‌ها همزمان با سفر پزشکیان و هیات همراهش به نیویورک، از یک برنامه صدا و سیما کلید خورد. در آن برنامه گفته شد که «از داشتن چنین رئیس جمهوری احساس شرم می‌کنیم؛»پس از انتقادات گسترده از ادبیات مطرح شده در برنامه صدا و سیما، این سازمان در جوابیه‌ای بخشی از برنامه مذکور که در آن توهین صورت گرفته بود را، «محفل آزاداندیشی» خواند و انتقاد از ادبیات مطرح شده را، در راستای «نفاق» ارزیابی کرد. به نظر می‌رسد مطرح شدن احتمالاتی درباره از سرگیری مذاکرات هسته‌ای و گشایش‌هایی در تحریم‌ها، مخالفان دوباره حملات خود را آغاز و این بار از ابتدا کارشان را با فحاشی و توهین شروع کرده‌اند.

نویسنده : سهیل ثابت

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار