| کد مطلب: ۱۱۳۹۱۲۹
لینک کوتاه کپی شد

گزارش آرمان ملی از هجمه تازه به رئیس جمهور

پزشکیان در طرف درست تاریخ ایستاده است

آرمان ملی– مطهره شفیعی: حاشیه‌سازان حتی به تخریب رئیس‌جمهور در انتشار نقل قولی از پزشکیان مبنی بر اینکه «ایران آماده کاهش تنش با اسرائیل است تا زمانی‌که طرف مقابل خود را به همان میزان متعهد ببیند.» با حواشی و واکنش‌های بسیاری همراه شد.

پزشکیان در طرف درست تاریخ ایستاده است

مانند خبرگزاری فارس که چنین به رئیس‌جمهور  توهین  کرد: «رئیس‌جمهور احتمالا دچار سبق لسان شده است اما بی‌دقتی در بیان این جملات تا حدی است که برخی اطرافیان وی هم از این جملات متعجب شده‌اند.» اما عباس عراقچی وزیر خارجه البته این نقل را تکذیب کرد و بعد هم ویدئو و فیل صوتی منتشر شد که نشان داد مواضع پزشکیان در سفر آمریکا غیر از آنچه تاکنون درباره رژیم اسرئیل و منطقه و سیاست‌های ایران گفته، نبوده است.

*بازهم تحریف علیه پزشکیان

طبق فایل صوتی منتشر شده، پزشکیان گفته است: «تروریست، تروریست است فرقی ندارد. عرب و عجم، فارس و اسرائیلی، آمریکا یا ایران ندارد. اگر ترور کند یعنی تروریست است. نه اینکه یک نفر این کار را کند و بگوید دفاع از خود است، اما دیگر اگر کرد، بگویند تروریست است. ما این را محکوم می‌کنیم و کلیت حرف ما این است. کمک کنیم جامعه‌ای درست شود که در آن امنیت است. تعامل کنیم و نجنگیم. در اوکراین هم همین است. چیزی که می‌توان با گفت‌وگو کرد را با موشک و اسلحه حل نکنیم.» او می‌گوید: «ما آماده‌ایم تمام سلاح‌های خود را کنار بگذاریم، اما اسرائیل هم همین کار را کند. یک سازمان بین‌المللی در منطقه امنیت را تامین کند. اصلا آن هم لازم نیست ما خودمان بلد هستیم امنیت خود را تامین کنیم.»

*وزیر خارجه تکذیب کرد

سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه کشورمان هم‌اکنون همراه رئیس‌جمهور در نیویورک است در گفت‌وگویی نقل قول برخی رسانه‌ها از رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه ایران آماده کاهش تنش با اسرائیل است را به شدت تکذیب کرد و بیان داشت: آقای پزشکیان به هیچ عنوان چنین اظهاراتی نداشته است. عراقچی تاکید کرد: برعکس آنچه نقل شده است آقای دکتر پزشکیان در دیدار با برخی مدیران رسانه‌های آمریکا، به شدت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و تهاجم آن رژیم به لبنان را محکوم کرده و تاکید کردند که این جنایات با هیچیک از معیارهای انسانی و بین‌المللی همخوانی ندارد و باید متوقف شود. ایشان همچنین به صراحت ابراز داشتند که این جنایات و از جمله جنایت ترور شهید هنیه در تهران، بی‌پاسخ نخواهند ماند و این پاسخ در زمان خود به اجرا در خواهد آمد. عراقچی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران مسلما نسبت به تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به لبنان بی‌تفاوت نخواهد بود و به صورت همه‌جانبه از لبنان دفاع و حمایت خواهد کرد.

*دفاع ظریف از رئیس‌جمهور

از سوی دیگر ظریف که خود از اعضای هیات همراه رئیس‌جمهور به نیویورک است در واکنش به صحبت‌های  پزشکیان در نشست خبری با رسانه‌های آمریکایی در حاشیه اجلاس عمومی سازمان ملل نوشت: «دکتر پزشکیان مستدل‌ترین دفاع از مقاومت مردم فلسطین، لبنان و یمن را در نیویورک بیان کردند و با صریح‌ترین عبارات، جنایات رژیم اسرائیل و برخورد دوگانه کشورهای غربی با موضوعاتی همچون تسلیحات، جنگ و حقوق بشر را افشا نمودند و نشان دادند که این اسراییل نسل‌کش است که متجاوز، دارنده سلاح هسته‌ای و تهدید منطقه و جهان بوده و بر بنیاد ترور و آپارتاید شکل گرفته و تداوم یافته است، نه ایران که مدافع قربانیانِ اشغال و نسل‌کشی، منادی صلح و مطالبه‌گرِ خلع سلاح هسته‌ای در منطقه و جهان است. در دام روایت‌سازانی که 70 سال است چهره‌ای وارونه از منطقه ما ساخته‌اند نیفتیم و به جای رسانه‌های صهیونیستی به خدمتگزاران خود اعتماد کنیم. امروز مردم جهان پس از مشاهده یازده ماه نسل‌کشی رژیم اسرائیل، آماده دریدن پرده‌های دروغ و وارونه‌سازی روایت صهیونیستی از ایران و منطقه هستند. همان‌گونه که رهبری فرزانه در پیام تاریخی خود به دانشجویان آمریکایی بیان فرمودند، «شما اکنون در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید.» منطق دکتر پزشکیان نیز به این جریان «در طرف درست تاریخ» کمک می‌کند و برای همین است که رسانه‌ای که بازگوکننده مواضع صهیونیست‌ها بوده است به آن می‌تازد. بیائیم یکبار و برای همیشه در یک «وفاق ملی» روایت خطرناک و دروغین امنیتی‌سازی اسرائیل از ایران و مقاومت را نابود کنیم. از سوی دیگر رضا نصری، کارشناس سیاست خارجی نوشت: «رئیس‌جمهور در اینجا به استاندارد دوگانه‌ای که در غرب نسبت به عملکرد ایران و رژیم اسرائیل اِعمال می‌شود اشاره می‌کند: از ایران می‌خواهند به گروه‌های مقاومت کمک نکند، اما اسرائیل را‌ تا دندان مسلح می‌کنند. از ایران می‌خواهند برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای‌اش را جمع کند، اما اسرائیل می‌تواند سلاح هسته‌ای داشته باشد و دیگران را با آن تهدید کند. از ایران می‌خواهند برنامه موشکی‌اش را متوقف کند، اما اسرائیل می‌تواند هر سلاحی که خواست در اختیار داشته باشد. در چنین بستری می‌گوید ما آماده‌ایم تمام سلاح‌های‌مان را بگذاریم کنار، به شرط اینکه اسرائیل هم بگذارد کنار! هدف از این عبارت این است که نامربوط بودن توقع غربی‌ها را نشان دهد. هیچ ارتباطی به مصالحه با اسرائیل ندارد.

منبع : آرمان ملی
نویسنده : مطهره شفیعی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار