| کد مطلب: ۱۱۳۸۹۸۸
لینک کوتاه کپی شد

در حملات دیروز رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان ۲۷۴ نفر شهید و زخمی شدند

نقطه هشدار در منطقه

آرمان : ترس از اینکه جنگ ویرانگر اسرائیل در غزه می‌تواند به یک درگیری منطقه‌ای گسترده‌تر منجر شود، بعد از انفجار پیجرها و بیسیم های حزب‌ا... ، به نقطه هشدار رسیده است.

نقطه هشدار در منطقه

 در همین حال ایرنا به نقل از روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارنوت اعلام کرد که امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه تلفنی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل گفت وگو و او را متهم کرده که منطقه را به سمت جنگ سوق می‌دهد. این در حالی است که تنش‌ها در منطقه بعد از ترور اسماعیل هنیه در تهران اوج گرفت و  ایران متعهد شد که از اسرائیل به خاطر ترور هنیه که یک روز پس از شهادت یکی از فرماندهان حزب الله در حمله هوایی اسرائیل در بیروت رخ داد، انتقام بگیرد. تشدید تنش ها در لبنان زمانی استمرار یافت که سید حسن نصرالله درست زمانی که روز پنجشنبه در بیروت سخنرانی می کرد، جت های اسرائیلی بر فراز این شهر پرواز کردند و شیشه های ساختمان ها را با هدف القای ترس تکان دادند. ساعاتی بعد، اسرائیل رگباری از حملات را به لبنان آغاز کرد و مدعی شد که حدود ۱۰۰ راکت انداز حزب الله و «سایت های زیرساختی» را هدف قرار داده است.

اما مرزهای لبنان و اسرائیل چه خبر است ؟

در هفته ای که گذشت، کابینه جنگی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، اهداف جنگی جدیدی را تصویب کرد که شامل بازگشت ده ها هزار آواره اسرائیلی به مناطقی در شمال کشور در امتداد مرزهای لبنان و سوریه است که به دلیل تشدید حملات موشکی حزب الله پس از حملات حماس از آنجا فرار کرده اند. اسرائیل برای اجرای این خواسته دو مسیر همزمان را دنبال می کند. مذاکره و جنگ. چه آنکه جو بایدن  در اولین اظهارنظر در مورد انفجار پیجرها و همچنین حملات اسرائیل به جنوب لبنان که ده‌ها کشته و هزاران زخمی برجای گذاشته از تلاش برای بازگشت ایمن صهیونیست‌هایی خبر داده که به خاطر درگیری در مرز لبنان و اسرائیل آواره شده‌اند. رییس جمهور آمریکا گزارش‌ها در مورد اینکه جامعه جهانی از اینکه او بتواند پیش از ترک کاخ سفید آتش بس در غزه را تضمین کند ناامید شده گفت: ادامه فشار برای آتش‌بس غزه برای حمایت از صلح منطقه‌ای بسیار مهم است.

 آخرین تحولات لبنان

گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از شبکه خبری المیادین، وزارت بهداشت لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که در نتیجه حملات امروز ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف این کشور ۲۷۵ لبنانی به شهادت رسیدند.طبق گزارش وزارت بهداشت لبنان، این حملات همچنین یک هزار و ۲۴ زخمی نیز بر جای گذاشته است.ارتش رژیم صهیونیستی صبح دیروز حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد و تا این لحظه نیز همچنان ادامه دارد.حزب‌الله لبنان نیز در مقابل حملات به غیرنظامیان در این کشور سکوت نکرده و از همان ساعت اولیه صبح عملیات‌های خود علیه مواضع و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را در دستور کار قرار داد و طی ساعت گذشته با پرتاب ده‌ها موشک، مواضع رژیم صهیونیستی را موشک باران کرد.حملات  دیروز حزب‌الله منجر به ترس و وحشت صهیونیست‌ها شده است؛ طوری که تمامی فعالیت‌های آموزشی در شهر اشغالی حیفا، تعطیل و همچنین از شهرک نشینان خواسته شده است که به پناهگاه‌ها بروند.

در همین راستا، «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر پیشبرد امور (موقت) لبنان دیروز (دوشنبه) در جلسه هفتگی کابینه این کشور گفت: حملات مداوم رژیم اسرائیل به لبنان به تمام معنا جنگ نسل کشی است و یک نقشه مخرب با هدف تخریب روستاها، شهرهای لبنان و از بین بردن تمام فضاهای سبز است.

موشک‌های حزب‌الله به شمال تل‌آویو رسید

جنبش حزب‌الله لبنان در پاسخ به جنایت‌های دیروز رژیم صهیونیستی در بمباران غیرنظامیان در جنوب این کشور، شهرک‌های شمال تل‌آویو را هدف موشک‌باران قرار داد.منابع خبری از به صدا در آمدن آژیر خطر در منطقه هشارون در شمال تل‌آویو خبر می‌دهند. پایگاه واللا نیز خبر داد که آژیر خطر در مناطق نزدیک به فرودگاه بن‌گوریون به صدا درآمده است.حملات گسترده موشکی حزب‌الله در واکنش به جنایت امروز رژیم صهیونیستی در حمله به غیرنظامیان در جنوب لبنان صورت می‌گیرد.رژیم صهیونیستی از صبح دیروز حملات گسترده‌ای را در جنوب لبنان آغاز کرده و ده‌ها منطقه را بمباران کرده است.در این حملات، ده‌ها منطقه‌ مسکونی مورد تهاجم قرار گرفته و برخی منابع از شهادت چندین کودک خبر داده‌اند.وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد شمار شهدای حملات هوایی اسرائیل به جنوب این کشور از صبح دیروز تاکنون به 182 شهید و 727 مجروح افزایش‌یافته است.

منبع : آرمان ملی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار