| کد مطلب: ۱۱۳۸۶۵۹
لینک کوتاه کپی شد

گزارش آرمان ملی از تغییر تاکتیک جنگ در اسراییل

ترور ؛ جایگزین جنگ در لبنان

آرمان ملی-احسان اسقایی: حزب ا... از شوک پیچیده ترین عملیات سایبری- تروریستی جهان خارج شده و همچنان به رغم یک آسیب سایبری اقدام به موشک اندازی های به سمت اسراییل می‌کند.

 ترور ؛ جایگزین جنگ در لبنان

 بعد از عملیات موسوم به عملیات پیجرها در لبنان که اسراییل پیج های ارتباطی و در مرحله بعد بی‌سیم های مخابراتی حزب ا... را با توسل به عملیات سایبری منفجر کرد، برخی تحلیلگران معتقد بودند با توجه به آسیب که حزب ا... در سیستم های مخابراتی دریافت کرده و همچنین آسیب فیزیکی که اعضای این گروه خورده، احتمالا اسراییل حمله وسیعی را به لبنان برای آسیب زدن به توان نظامی حزب ا... آغاز خواهد کرد. اما اینگونه نشد و مشخص گردید اسراییل برای اینکه زیر فشار جامعه جهانی قرار نگیرد نوع عملیات های خود را در ارتباط با لبنان را تغییر داده است. در این معنا که به دنبال روش های است که توان نظامی و سایبری و احتمالا در آینده توان سیاسی حزب ا... را کاهش دهد. اسراییل بر اساس این راهبرد بعد از عملیات پیجرها که اخیرا مشخص شده با عملیات شنود گسترده همراه بوده چرا که گویا پس از کشف مواد منفجره توسط دو تن از اعضای حزب ا... اسراییل از آن مطلع شده و قبل از اینکه حزب ا... عملیات ویژه ای را در این ارتباط آغاز کند پیجرها و بیسیم ها را منفجر کرده در مرحله بعد عملیاتی موشکی دقیقی را علیه یکی از فرماندهان ارشد نظامی حزب ا... انجام داده است. عملیاتی که اولا نشان از شنود بالای مکان جلسه. دوماً نشان از ردیابی فرماندهان حزب ا... توسط جاسوس ها و سامانه های رصد است و این عملیات نشان می دهد که اسراییل در نظر داردعناصر حزب ا... در لبنان مورد ترور کند.

*هدف از عملیات در لبنان

 اسراییل می‌داند که حزب ا... یک گروه سیاسی و شبه نظامی نیست و به عبارت دیگر حزب ا.. بیدی نیست که با این بادها بلرزد از این رو چون در نظر ندارد که به جنگ در غزه پایان دهد اما نبرد حزب ا... علیه خود در جبهه شمال را مانع رسیدن به این اهدافش می داند چرا که حزب ا... عملا شهرک های صهیونیستی در این جبهه را  اسیر گرفته تا جنگ در غزه توسط اسراییل پایان یابد، از این رو اسراییل در نظر دارد که به حزب ا... آسیب بزند تا عملا بتواند به عملیات های این گروه در سرزمین های اشغالی پایان دهد تا جبهه غزه به آنچه خود می خواهد دست یابد. هر چند عملیات های موشکی حزب ا... بعد از عملیات پیجری و موشکی اسراییل علیه حزب ا... نشان می‌دهد که اسراییل نتوانسته به دستاوردی در کاهش توان رزمی حزب ا... دست یابد.

*شورای امنیت تشکیل جلسه داد

بعد از انفجار پیجرها در لبنان جلسه شورای امنیت سازمان ملل به درخواست کشور الجزایر و درپی هدف قرار گرفتن «پیجرها» در لبنان برگزار شد. نماینده الجزایر در شورای امنیت در آغاز این نشست گفت: دهها لبنانی در عملیات هدف قرار دادن وسایل ارتباطی از راه دور کشته شدند و عامل آن کاملا مشخص است. ماحملات اسرائیل به لبنان را به شدت محکوم و با دولت و ملت لبنان اعلام همبستگی می‌کنیم.وی افزود: تجاوزات اخیر اسرائیل با هدف قرار دادن تجهیزات ارتباطی در لبنان جنایت جنگی است. نماینده روسیه نیز اظهار کرد: اقدامات ترور و حملات در خاورمیانه در حال گسترش است و انفجارهای اخیر بیروت را محکوم می‌کنیم. هدف قرار دادن وسایل ارتباطی شخصی در حملات تروریستی یک اقدام بسیار خطرناک است و باعث افزایش بی‌اعتمادی می‌شود. معاون امور سیاسی و صلح دبیرکل سازمان ملل نیز در جریان این نشست گفت: انفجارهایی که دستگاه‌های ارتباطی در لبنان را هدف قرار داد، در خانه‌ها و فروشگاه‌ها رخ داد و باعث شوک و وحشت شدید در جامعه لبنان شد.  احتمال گسترش چرخه خشونت زیاد است. نماینده چین در سازمان ملل نیز در نشست شورای امنیت اظهار کرد: ما خواستار تحقیقات کامل و پاسخگویی عاملان انفجار دستگاه‌های ارتباطی از راه دور در لبنان هستیم.  نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز تلاش کرد تا نقش داشتن کشورش در این جنایت را انکار کند و در این باره مدعی شد: آمریکا هیچ نقشی در حمله به لبنان نداشته است. نماینده انگلیس نیز عنوان کرد: انفجارهای روز سه‌شنبه و چهارشنبه در لبنان و حمله اسرائیل به بیروت قسمت دیگری از چرخه مرگبار خشونت است.

  *شهادت فرمانده بزرگ

در عملیات موشکی اسراییل علیه مقر جلسه سران حزب ا... ابراهیم عقیل، یکی از فرماندهان کلیدی مقاومت به شهادت رسیده است.حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای به طور رسمی شهادت ابراهیم عقیل از فرماندهان تیپ رضوان را تأیید کرد، محور مقاومت فلسطین این شهادت را به حزب الله تبریک و تسلیت عرض کرد. حماس نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: شهادت رهبر بزرگ ابراهیم عقیل را به برادران حزب الله و مردم بزرگ لبنان تسلیت عرض می‌کنیم.

*پاسخ ما کوبنده خواهد بود

 همچنین دبیرکل حزب‌الله لبنان در اولین سخنرانی خود پس از حملاتی که  در لبنان رخ داد و هزاران دستگاه پیجر را هدف قرار داد، قول «حساب سخت و قصاص عادلانه» داد.

به گزارش ایسنا، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: خود را برای سالگرد طوفان الاقصی آماده کرده بودم تا ارزیابی کاملی از حوادث و درگیری‌های یک سال گذشته بین مقاومت و رژیم صهیونیستی ارائه کنم. با این حال، حوادث دو روز گذشته سبب شد تا در خدمت شما باشم و به ارزیابی و موضع‌گیری درباره این تحولات بپردازم.وی افزود: اتفاقی که دو روز پیش افتاد این بود که هزاران پیجر هدف قرار گرفته و منفجر شدند و دشمن از تمام خطوط قرمز عبور کرد.

دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد: دشمن تصور می‌کرد که بیش از ۴۰۰۰ دستگاه پیجر را هدف قرار می‌دهد و وقتی آنها را منفجر می‌کند، عمداً در یک دقیقه ۴۰۰۰ نفر را به قتل می‌رساند. دشمن توجهی نداشت که دستگاه‌ها کجا قرار گرفته بودند و برایش اهمیتی نداشت. نیت دشمن قتل بود. دشمن صهیونیستی هزاران دستگاه پیجر را هدف قرار داد و همه موازین اخلاقی و انسانی را زیرپا گذاشت. دبیرکل حزب الله لبنان اضافه کرد: آنچه اتفاق افتاد یک عملیات تروریستی بزرگ بود و ما آنچه در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه رخ داد را به عنوان دو قتل عام تعریف خواهیم کرد. خدارا شکر شماری از دستگاه های پیجر از کار افتاده بودند و یا توزیع نشده بودند و از افراد دور بودند.

سید حسن نصرالله تأکید کرد این جنایت در تاریخ درگیری با دشمن بی‌سابقه است و حتی می‌توان گفت این جنایت در جهان نیز بی‌سابقه است.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: شکی نیست که تجاوزی که صورت گرفت، تجاوزی بزرگ و بی سابقه است و با حساب سخت و قصاص عادلانه مواجه خواهد شد. دشمن از جایی که انتظار می رود و از جایی که انتظار نمی رود، با حساب سخت و انتقام عادلانه مواجه خواهد شد. حوادث روزهای سه شنبه و چهارشنبه با قصاص منصفانه و حسابرسی سخت و کوبنده مواجه خواهد شد؛ من از زمان و مکان مشخصی برای پاسخ به دشمن صحبت نخواهد کرد. خبر قطعی همان چیزی است که خواهید دید، نه آن چیزی که می شنوید، زیرا ما در دقیق‌ترین، حساس‌ترین و عمیق‌ترین بخش از نبرد هستیم.

منبع : آرمان ملی
نویسنده : احسان اسقایی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار