| کد مطلب: ۱۱۳۸۱۱۰
لینک کوتاه کپی شد

پیام شورای شهر به شهردار

آقای زاکانی شما تا پایان نمی‌مانید!

آرمان ملی – مطهره شفیعی: هر چه می‌گذرد تقلای زاکانی برای بقا در بهشت و از سوی دیگر تلاش مخالفان عملکرد او برای برکناری‌اش شدت می‌گیرد.

آقای زاکانی شما تا پایان نمی‌مانید!

 عضو شورای شهر تهران روزگذشته، با بیان اینکه داستان منتقدان شهردار تهران قصه پرغصه‌ای است که امروز و دیروز شروع نشده است، گفت: این موضوع ربطی به انتخابات ریاست جمهوری ندارد هرچند اقدامات اشتباه آقای زاکانی در انتخابات به شورای ششم آسیب‌ زده اما بیش از دو و نیم سال و پس از ۶ ماه از انتصاب ایشان، جمعی از اعضا به این نتیجه رسیدند که شهردار کارآمدی لازم برای مدیریت شهر را ندارد. مهدی اقراریان ادامه داد: آیا فکر می‌کنند فشار به منتقدان باعث عقب‌نشینی آنها خواهد شد؟ خیر؛ ما از ابزار خود استفاده خواهیم کرد. در مورد تحقیق و تفحص همکاری نشد و ما در مورد مسکن تحقیق و تفحص می‌کنیم تا کمیسیون شهرسازی موضوع را بررسی کند. اقراریان با بیان اینکه اگر روند در شهرداری تهران اصلاح نشود مجبوریم در خصوص اقداماتی که برای فشار واردکردن انجام می‌شود با مردم صحبت کنیم، یادآور شد: بدانید که اعضای شورا تا پایان کار می‌مانند اما تجربه سیاسی شما نشان می‌دهد که تا پایان نمی‌مانید.

*چالش حضور زاکانی در هیات دولت

از سوی دیگر اهالی پاستور هم دلخوشی از زاکانی ندارند و حضور او در هیات دولت چندان مورد رضایت نیست. در روزهای گذشته وزیر راه دولت انتقادات تندی را روانه زاکانی کرد. فرزانه صادق در اظهاراتی که برخی آن را پیام و طعنه‌ای به علیرضا زاکانی، شهردار تهران می‌دانند، گفت: «آنچه در چند سال اخیر در سیاست‌گذاری شهر تهران رخ داده است قابل دفاع نیست، موقعیت ویژه و چالش‌های شهر تهران ایجاب می‌کند که تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها در آن، در سطح کلان‌تری همچون هیات وزیران انجام شود. ابرمشکلات پایتخت فقط در شهرداری تهران و کمیسیون‌های آن قابل حل نیست و نیازمند تصمیم‌های هیات وزیران و البته اجرای آنهاست.» فعالان سیاسی هم انتقاداتی داشتند مانند غلامعلی رجایی، فعال سیاسی که اظهارداشت: روحیه آقای پزشکیان همین است. هر کس جای آقای پزشکیان بود قطعا عذر آقای زاکانی را از حضور در جلسات هیأت دولت می‌خواست. حضور آقای زاکانی در جلسات هیأت وزیران یک وصله ناچسبی است چون آنقدر آقای زاکانی در شهرداری عملکرد نامطلوبی دارد که صدای اعضای شورای شهر هم درآمده است. دولت می‌تواند مشکلات تهران را به شکل‌های دیگری حل کند. در مجموع آن قاطعیت لازم در انتصابات دولت مشاهده نمی‌شود. سخنگوی جبهه اصلاحات نیز با انتشار توئیتی از حضور علیرضا زاکانی در جلسات هیات دولت انتقاد کرد. جواد امام سخنگوی جبهه اصلاحات در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «جالب است! کسی‌که مدعی بود که نمی‌گذارد پزشکیان رئیس‌جمهور شود امروز چگونه رویش می‌شود در جلسات هیات دولت شرکت کند واقعا که…!؟» زاکانی برای بهبود شرایط به دیدار دولتی‌ها می‌رود چنانکه شهردار و جمعی از معاونان و مدیران شهرداری تهران با وزیر کشور دیدار و در خصوص مهم‌ترین مسائل و مشکلات شهری در پایتخت با وی گفت‌وگو کردند. علیرضا زاکانی در این دیدار گزارشی از عملکرد شهرداری در حوزه‌های مختلف پایتخت به اسکندر مومنی ارائه کرد. وی موضوعاتی از جمله حمل و نقل عمومی، آسیب‌های اجتماعی، مدیریت بحران، حفظ حریم شهر و سایر حوزه‌ها را مطرح و برای همکاری و هماهنگی شهرداری با دولت چهاردهم اعلام آمادگی کرد. وزیر کشور نیز در این دیدار تاکید کرد: مردم نسبت به عملکرد دستگاه‌های دولتی و عمومی، تفاوتی قائل نیستند؛ بنابراین همه باید در هر جایگاه برای خدمت به مردم در تعامل باشیم. مومنی همچنین با اشاره به اقدام جهادی مدیریت شهری در حوزه آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه جمع‌آوری معتادان متجاهر و افزایش ظرفیت نگهداری‌شان تصریح کرد: این اقدام نمونه یک کار مشترک موفق برای حل نگرانی مردم بوده که در حال انجام است. وی با اشاره به ضعف در حوزه حمل و نقل عمومی و انتظارات مردم تاکید کرد: در این بخش باید ظرفیت‌ها را افزایش دهیم؛ به‌گونه‌ای که مردم تفاوت چهره شهر را در بخش حمل و نقل مشاهده کنند. وزیر کشور همچنین آمادگی دولت را برای مشارکت در تامین حمل و نقل عمومی و تقویت این بخش، اعلام کرد و در عین حال بهره‌گیری از خودروهای برقی را نیز راه‌حل خوبی برای کمک به کاهش آلودگی هوا دانست که البته نیازمند حل مشکلات مربوطه با بهره‌گیری از تجارب گذشته است.

*پرونده خانه چه شد؟

رئیس شورای شهر هم چند صباحی است از زاکانی حمایت نمی‌کند. چمران دیروز در خصوص اظهارنظر یکی از نمایندگان مجلس در رابطه با عدم نظارت شورا بر عملکرد شهردار با اعلام اینکه دقیق‌ترین کار برای نظارت حسابرسی است و ما تمام مسائل ریز و درشت مالی را می‌بینیم تاکید کرد: حسابرس بر اساس وظیفه خود تمام موارد را مطرح می‌کند. علاوه بر این اعضا به‌صورت نقدکننده جدی مسائل مربوط به شهردار را بررسی می‌کنند و تذکر می‌دهند و تذکرات را به سوال تبدیل می‌کنند. دوستانی که صحبت می‌کنند باید مباحث را اثبات کنند. وی افزود: «ما در دستور قرار دادیم که شهردار در مورد مسکن توضیح دهد؛ چه سوال مطرح شده باشد و چه نشده باشد.» این در حالی است که زاکانی روز دوشنبه در آیین تکریم کارکنان شهرداری تهران و بیست و سومین جشنواره شهید رجایی گفت: ما نسبت به پرسنل وظیفه داریم که بخشی از آن ناظر بر حقوق و مزایاست که بتواند آرامش و آسایش به همراه داشته باشد. بخش دوم مسکن است که به‌زودی در جلسه رسمی مسیر خانه‌دارشدن تمام کارکنان طی سه مرحله در دستور کار قرار می‌گیرد. زاکانی با بیان اینکه از ۹۳ هزار و ۸۰۰ نفر، ۶ هزار نفر از موهبت خانه‌دارشدن در گذشته بهره‌مند شدند، گفت: البته ۱۳ هزار نفر نیز در تعاونی‌ها ثبت‌نام کردند اما با مشکل مواجه هستند و در اولویت ما قرار دارند. مابقی کارکنان خدمتی از باب مسکن دریافت نکرده‌اند. شهردار تهران با تاکید بر اینکه ما متعهد بودیم در کنار اصلاح حقوق و مزایا به مسکن نیز توجه کنیم، یادآور شد: حقوق کارمندی کفاف اجاره مسکن را در تهران نمی‌دهد.

منبع : آرمان ملی
نویسنده : مطهره شفیعی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار