| کد مطلب: ۱۱۳۸۱۰۶
لینک کوتاه کپی شد

«آرمان ملی» موافقت وزیر بهداشت با بازگشت اساتید و دانشجویان اخراجی را بررسی می‌کند

تحقق وعده رئیس جمهور

آرمان ملی- سهیل ثابت: رئیس جمهور شعارها و وعده‌های زیادی در حوزه های مختلف به مردم داد که یکی از آنها که بسیار هم سر و صدا نمود و واکنش‌های موافق و مخالف بسیاری را با خود همراه ساخت دستور مسعود پزشکیان به وزیر علوم بود که خواستار بازگشت اساتید و دانشجویان اخراجی به دانشگاه‌ها شد.

تحقق وعده رئیس جمهور

جایی که  هشتم شهریور ماه در آئین تکریم و معارفه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: «بنده اعلام کردم در خصوص همه اساتیدی که به هر طریقی دانشگاه‌ها با آنان لغو قرارداد یا اخراج کردند بازنگری کنید. دانشجوها را بازگردانید. حق است دانشجو حرف بزند. دانشجو نمی‌تواند آدم بدی باشد او فردا و آینده کشور است. دانشجو باید بتواند سوال کند.» در پی این صحبت رئیس جمهور چهره‌های دانشگاهی از این موضوع استقبال فراوانی کردند و آن را به فال نیک گرفتند. چنانکه احمد شریفی زارچی استاد اخراجی دانشگاه شریف از بازگشت خود به دانشگاه از ابتدای سال تحصیلی خبر داد. در همین راستا نیز چندی پیش بود که محمد رضا عارف معاون اول رئیس جمهور اعلام کرد:« در راستای نگاه فرهنگی دولت ؛ دولت آمادگی دارد مصوبه واگذاری زندان اوین به دانشگاه را احیا کند و این اقدام به نفع کشور است. مصوبه دولت قانونی و جدی بود و در سال اول منابعی برای آن گذاشتیم ولی اجرا نشد. آمادگی داریم مصوبه واگذاری زندان اوین به دانشگاه را احیا کنیم چراکه این به نفع کشور است و این پیام را به دنیا می‌دهیم که زندان را به دانشگاه تبدیل می‌کنیم. از عمر این مصوبه 21 سال می‌گذرد از نوجوانی عبور کرده امیدواریم به پیری نرسد.»  در همین راستا رییس سازمان امور دانشجویان نیز هفتاد و پنجمین نشست معاونان دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور بیان کرد: «تقاضا دارم با توجه به تحولات کشور و فرمایشات ریاست جمهوری در خصوص دانشجویان اخراجی و تعلیقی کمیته ایجاد شود ما بتوانیم روزنه امیدی که در جوانان ایجاد شده را تقویت کرده و قوت ببخشیم.» به نظر می‌‌رسد این نگاه باعث ایجاد امید و بازیابی اعتماد در جامعه دانشگاهی و مردم شود که رئیس جمهور و دولت در مسیر عمل به وعده‌ها و تحقق آنها قدم بر می‌دارند.

 *تحقق وعده پزشکیان

پس از دستور رئیس جمهور به وزیر علوم و وزیر بهداشت در خصوص باز گزداندن اساتید  و دانشجویان اخراجی ؛ وزیر بهداشت دستور تعلیق تمام احکام انضباطی صادر شده علیه دانشجویان، دربازه زمانی ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ را صادر کرد. این دستور در پی نوشت نامه روز دوشنبه  معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت صورت گرفته است. در این نامه خطاب به دکتر ظفرقندی وزیر بهداشت  آمده است: با عنایت به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر برخورد با رأفت اسلامی با دانشجویان و تاکیدات رئیس محترم جمهور جناب آقای دکتر پزشکیان نسبت به بررسی مجدد احکام صادره بر رسیدگی عادلانه خواهشمند است در صورت صلاحدید طبق ماده ۱۰۲ شیوه نامه کمیته‌های انضباطی نسبت به توقف اجرای احکام صادره برای دانشجویانی که در بازه زمانی ۱۴۰۱ تا ١۴٠٢ حکم گرفته اند بر اساس لیست پیوست دستور مقتضی را مبذول فرمائید. وزیر بهداشت نیز  در پی نوشت این نامه اینگونه نوشته استکه« لطفا با توجه به نظر رییس جمهور محترم و براساس ماده ۱۰۳ شیوه نامه کمیته انضباطی با نظر موافق اقدام نمایید.» در همین راستا نیز معاون فرهنگی و دانشجویی خطاب به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی آمده است: احتراما با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر برخورد با رافت اسلامی با دانشجویان و تاکید رئیس محترم جمهور جناب آقای دکتر پزشکیان نسبت به بررسی مجدد احکام انضباطی صادره با توجه به دستور مقام عالی وزارت در هامش نامه شماره ۱۰۰/۱۸۴۶ مورخ ١۴٠٣/۶/٢۶ طبق بند ۱۰۳ شیوه نامه اجرائی آیین نامه انضباطی دانشجویان کلیه احکام دانشجویان اعتراضات سال ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۲ تعلیق و نسبت به ثبت نام دانشجویان مذکور در سال تحصیلی جدید (۱۴۰۳) اقدام مقتضی صورت پذیرد.

منبع : آرمان ملی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار