| کد مطلب: ۱۱۳۷۸۳۱
لینک کوتاه کپی شد

انصار‌ا... و راهبردهای جدید نظامی

همزمان با شکست روند مذاکرات آتش‌بس برای پایان دادن به جنگ غزه انصارا... یمن در یک هماهنگی مشترک با حزب‌ا... لبنان با پرتاب 20 موشک بالستیک نسل جدید عملا وارد جنگ با رژیم صهیونیستی شدند.

این موشک‌ها برای نخستین بار در طول 11 ماه بحران غزه مورد استفاده قرار می‌گیرند در حالی که حزب‌ا... لبنان نیز از موشک‌های جدیدی برای تغییر معادله جنگ غزه رونمایی کرد. انصار‌ا... یمن با پرتاب 20 موشک بالستیک رادار گریز توانستند تاسیسات راهبردی رژیم صهیونیستی را در شهر بندری یافا و شرق تل‌آویو هدف قرار دهند که این حمله شگفتی ژنرال‌های ارتش اسرائیل را به دنبال داشت. بررسی اولیه بقایای این موشک‌ها ثابت می‌کند که انصارا... یمن و حزب‌ا... لبنان به فناوری جدیدی در تولید سلاح‌های تهاجمی نسل جدید دست یافته‌اند.عبور موشک‌های انصارا... از 6 لایه سامانه دفاع هوایی ارتش رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه و اراضی اشغالی نشان می‌دهد که محور مقاومت در حال اتخاذ استراتژی جدید جنگی برای تغییر معادله جنگ غزه است.

20 موشک پرتاب شده به سوی یافا و تل‌آویو اهداف از پیش تعیین شده خود را بدون برخورد با موانعی به دقت وبدون ضریب خطایی منهدم کردند. حزب ا... لبنان نیز به‌صورتی موازی و هماهنگ 60 موشک نسل جدید بومی سازی شده را به سوی تاسیسات جاسوسی و شنود رادیویی ارتش رژیم صهیونیستی را در منطقه جولان اشغالی پرتاب کرد و این تاسیسات را منهدم ساخت. پس از این حمله موازی موشکی بود که بیش از 2 میلیون نفر از صهیونیست‌های ساکن تل‌آویو و شهر بندری یافا به پناهگاه‌ها رفتند و کلیه فعالیت‌های اقتصادی، صنعتی و خدماتی در تل‌آویو متوقف شد.

بهره گیری حزب‌ا... لبنان و انصار‌ا... یمن از موشک‌های نسل جدید رادار گریز و نقطه‌زن در حالی صورت می‌گیرد که تلاش‌های منطقه‌ای و جهانی برای پایان دادن به بحران غزه با شکست مواجه شده است. هجده دور مذاکره طی 11 ماه اخیر بین بازیگران بحران غزه و رژیم صهیونیستی در قاهره مصر و دوحه قطر انجام شد اما هیات اسرائیلی هر بار با طرح مسائل حاشیه‌ای و غیر عملیاتی مذاکرات را با شکست مواجه ساخت. شکست مذاکرات آتش بس موجب شده تا محور مقاومت برای جلوگیری از نسل کشی و کشتار مردم بی‌دفاع غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی به‌صورتی جدی و مستقیم وارد صحنه جنگ شود. این استراتژی جدید قطعا ناشی از ناتوانی نهادهای بین‌المللی برای پایان دادن به کشتار مردم غزه طراحی و عملیاتی شده و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را مجبور خواهد ساخت به یک آتش بس پایدار در غزه تن در دهد. لذا موشک‌های پرتاب شده از سوی انصارا... یمن وحزب‌ا... لبنان به سمت اراضی اشغالی پیام مهمی برای بنیامین نتانیاهو و ژنرال‌های جنگ طلب اسرائیل به همراه دارد و آن اینکه محور مقاومت بدون هیچگونه ملاحظه کاری قادر به تغییر معادله جنگ غزه است.

 

 

*حسن هانی‌زاده

تحلیلگر مسائل بین‌الملل

 

منبع : آرمان ملی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار