| کد مطلب: ۱۱۳۷۸۲۰
لینک کوتاه کپی شد

آرمان ملی از تغییر موازنه قدرت در برابر اسرائیل گزارش می‌دهد؛

از یمن تا اسرائیل فقط ۹۰۰ ثانیه

آرمان ملی - احسان اسقایی: دیگر نمی‌توان تیتر زد موازنه قدرت در غرب آسیا تغییر کرده است. بله باید تیترها را با رنگ و لعاب تغییر ساختار قدرت به نفع جبهه مقاومت و علیه اسرائیل زد.

از یمن تا اسرائیل فقط ۹۰۰ ثانیه

طی ساعات گذشته انصار‌ا... یمن در یک چشم به هم زدن با موشک‌های بسیار پیشرفته رادارگریز، اسرائیل را هدف قرار داده است. این اقدام دقیقا در زمانی صورت گرفته که اسرائیل به شدت درگیر جبهه شمال است و نمی‌تواند در برابر حزب‌ا... لبنان جز موشک پراکنی‌های جسته گریخته کاری کند. همچنین انصارا... یمن در شرایطی دست به این اقدام زده است که مدت‌هاست آمریکایی‌ها پایگاه‌های موشک‌انداز یمن را مورد اصابت قرار می‌دهند. لذا این اقدام بحران‌های اسرائیل را هرلحظه جدی و جدی‌تر خواهد کرد چرا که طی کمترین زمان ممکن موشک‌های یمنی به خاک اسرائیل برخورده و موجی از وحشت و اضطراب را به سرزمین‌های اشغالی تحمیل کرده است.

* موشک‌ها هایپرسونیک است

در شرایط کنونی که اخبار جسته و گریخته‌ای از دل سرزمین‌های اشغالی از تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو منتشر می‌شود، امنیت در درون اسرائیل در بدترین وضعیت قرار دارد و هر از گاهی اخبار از یک عملیات در درون اسرائیل و یا بمب‌گذاری در درون شهرک‌های اشغالی منتشر می‌شود. این وضعیت در تل‌آویو با موشک‌های جدید یمن بدتر هم خواهد شد. چرا که ظاهراً موشک‌های جدید از نوع هایپرسونیک است که توانسته سیستم‌های تدافعی اسرائیل را دور بزند و آنگونه که برخی رسانه‌ها نوشته‌اند موشک‌های هایپرسونیک یمن برای برخورد به اهداف حتی ۵ بار مسیر خود را تغییر داده‌اند. مقابله با این فرآیند برای گنبد آهنین اسرائیل که با موشک‌های پاتریوت آمریکا مجهز‌تر هم شده عملا غیر ممکن بوده.

 *مصر دست به دامن ایران می‌شود

 هر چند ایران همواره اعلام کرده که تنها کمک معنوی به محور مقاومت می‌کند و مقاومت در منطقه از تهران دستور نمی‌گیرد اما اقداماتی که  انصارالله در خلیج عدن و دریای سرخ انجام داده‌اند باعث شده کمتر کشتی‌ای هوس عبور از عدن و دریای سرخ را در سر بپروراند. اقدامی که ظاهرا بر روی اقتصاد دریایی مصر هم اثر گذاشته است. مصر هم که مدتی است  مانند ایران به دنبال ارتباط دیپلماتیک با ایران است قصد دارد در سفر وزیر خارجه‌اش به ایران ضمن تاکید بر توسعه روابط مصر و ایران احتمالا درخواست‌هایی را در ارتباط با ثبات در دریای سرخ مطرح کند تا تهران بتواند بر روی عملیات  یمنی ها در دریای سرخ اثر بگذارد. البته بعید نیست اسرائیل که در مذاکرات آتش بس با قطر و مصر مذاکراتی داشته به قاهره فشار آورده باشد که این نکات احتمالی را از دیدگاه مصر با ایران در میان بگذارد.

*واکنش‌ها به حمله یمن به تل‌آویو

 به گزارش رسانه‌ها حمله موشکی انصارا... یمن به سرزمین‌های اشغالی، واکنش ارتش رژیم صهیونیستی را به دنبال داشته و سخنگوی ارتش این رژیم ادعا کرده که موشکی که از یمن پرتاب شد، در منطقه‌ای خالی از سکنه در مرکز اسرائیل در شرق تل‌آویو فرود آمد و نتایج رهگیری‌ها در دست بررسی است. این در حالی است که رسانه‌های عبری اذعان کردند سامانه پدافند هوایی در رهگیری موشک پرتاب شده از یمن ناکام ماند. «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این ارتباط گفت: یگان موشکی ما با یاری خداوند عملیات نظامی ویژه‌ای را اجرا کرد که در آن یک هدف نظامی در منطقه «یافا» در فلسطین اشغالی هدف قرار گرفت. این عملیات با یک موشک بالستیک جدید فراصوت انجام شد که در اصابت به هدف خود موفق عمل کرد و سامانه‌های پدافندی دشمن در رهگیری و مقابله با آن شکست خورد. همچنین رسانه‌های عبری گزارش کردند که موشک یمنی پس از نفوذ به پدافند هوایی اسرائیل و حریم هوایی چند کشور عربی وارد تل‌آویو شد و تمامی تلاش‌ها برای رهگیری آن ناکام ماند. الجزیره نیز خبر داد که آژیر خطر در مرکز اراضی اشغالی و در حدود ۲۰ شهرک و شهر در شرق و جنوب تل‌آویو به صدا درآمد. یک مقام وزارت دفاع یمن نیز خاطرنشان کرد که دیگر جای امنی در اسرائیل وجود ندارد و جنگ نامحدود است. جهاد اسلامی ضمن تمجید از حمله موشکی یمن به تل‌آویو تأکید کرد: حمله قهرمانان یمن برادر به قلب یافا «تل‌آویو» بحران‌های دشمن را تشدید و ضعف آن را آشکارتر کرد؛ شجاعت مردم یمن در مقابله با استکبار آمریکایی و ظلم و ستم رژیم صهیونیستی بیانگر پایبندی ملت برادر یمن برای یاری ملت فلسطین است.

*فرار دو میلیون اسرائیلی به سمت پناهگاه

همچنین یک منبع خبری در ارتباط با کیفیت این عملیات نوشت: این موشک در مدت زمان ۱۱ دقیقه و ۳۰ ثانیه، مسافت ۲ هزار و ۴۰ کیلومتری را طی کرد که این امر منجر به ترس و وحشت صهیونیست‌ها شد. بیش از ۲ میلیون صهیونیست به سمت پناهگاه‌ها فرار کردند و این رویداد برای اولین بار در تاریخ دشمن صهیونیستی رخ می‌دهد. سخنگوی نیروهای مسلح یمن هم افزوده این عملیات در چارچوب مرحله پنجم و در نتیجه تلاش گسترده بخش موشکی نیروهای مسلح یمن در گسترش فناوری موشکی انجام شد تا بتوانیم با چالش‌های نبرد با دشمن صهیونیستی مقابله و از تمام موانع و سامانه‌های دفاعی آمریکا و اسرائیل در دریا و خشکی عبور کنیم و اهداف خود را هدف قرار دهیم.

منبع : آرمان ملی
نویسنده : احسان اسقایی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار