| کد مطلب: ۱۱۳۴۶۲۱
لینک کوتاه کپی شد

گزارش «آرمان ملی» از اظهارات تندروها در مورد رای اعتماد به کابینه

شکست پروژه دلواپسان

آرمان ملی - یاسمین طالقانی: تایید وزرای پزشکیان در مجلس سبب نارضایتی دلواپسان شد و سعی کردند به روش‌های مختلف به تخریب رئیس جمهور و کابینه چهاردهم بپردازند مانند ادعاهایی درباره هزینه کردن پزشکیان از مقام معطم رهبری برای کسب رای اعتماد کابینه‌اش! مانند کیهان که نوشت:« جناب پزشکیان در جلسه علنی مجلس و پیش از آن نیز تلویحا و گاه به تصریح فرموده بودند که در انتخاب تمامی وزرا با رهبر معظم انقلاب «هماهنگی‌» شده است! این ادعای ایشان بلافاصله به دستاویز و بهانه‌ای برای دشمنان تابلودار نظام تبدیل شد که با استناد به اظهارات آقای پزشکیان، مردم‌سالاری و جایگاه مجلس و حتی اختیارات رئیس‌جمهور را در جمهوری اسلامی ایران به زیر بکشند! در این باره اشاره به چند نمونه مستند از میان ده‌ها نمونه مشابه دیگر، به وضوح نشان می‌دهد که رئیس جمهور محترم در بیان سخنان یاد شده، دچار خطا در برداشت و یا اشتباه در بیان شده‌اند.

شکست پروژه دلواپسان

بخوانید؛ تابستان سال ۱۳۹۶ و در انتخابات دومین دوره ریاست جمهوری آقای روحانی، یکی از کانال‌های خبری ادعا کرد «‌تک‌ تک اعضای کابینه با نظر رهبر معظم انقلاب انتخاب شده‌اند»! این ادعا نیز مانند سخنان دیروز آقای پزشکیان، بلافاصله با استقبال رسانه‌های بیگانه رو‌به‌رو شد » شریعتمداری در پایان آورده است:«جناب آقای پزشکیان، ادعای غیر‌واقعی دیروز جنابعالی همان‌گونه که قابل پیش‌بینی بود با استقبال گسترده دشمنان قسم‌خورده نظام روبه‌رو شده است و از آنجا که امروزه جنابعالی رئیس‌جمهور همه مردم و تابلوی تمامیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستید، انتظار آن است که اظهارات مورد اشاره دیروز خود را تصحیح بفرمایید و راه را بر سوءاستفاده دشمنان سد کرده و آنان را مانند همیشه ناکام بگذارید.»

*پاسخ به شریعتمداری

ادعای شریعتمداری نشانگر نارضایتی او از رای آوری تمام وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم است. اما چرا پزشکیان بارها از نام رهبری استفاده کرد؟ حسین مرعشی، دبیرکل حزب کارگزاران معتقد است: «از مزایای رهبری مستقر و مقتدر این است که در چنین مواقعی تایید ایشان کارساز است و آقای پزشکیان قدرت رهبری را پشت سر دولت آورد و این آغاز یک دوره جدید از تعاملات در درون نظام است.» از سوی دیگر علی مطهری، نماینده ادوار مجلس با اشاره به اظهارات پزشکیان در مجلس به خبرگزاری خبرآنلاین گفت: «به نظر من چون آقای پزشکیان هماهنگی‌های خودش را با مقام معظم رهبری اعلام کرد و در واقع نظر ایشان را آشکار کرد، دست مجلس بسته شد و همه وزرا رأی آوردند. در گذشته هم مشورت‌ها با رهبری وجود داشت منتهی در پشت پرده بود و روسای جمهور قبلی آن را اعلام نمی‌کردند.» وی افزود:« آقای پزشکیان چون قائل به شفافیت است، این مسئله را در مجلس اعلام کرد و اگر مجلس تصمیم داشت که به یک یا دو نفر از گزینه‌ها رأی اعتماد ندهد، از تصمیم خود منصرف شد. کار آقای پزشکیان کار درست و خوبی بود. هر قدر فضا شفاف‌تر باشد بهتر است. همین که مجلس به کل کابینه رأی اعتماد داد باعث می‌شود دولت زودتر شکل بگیرد و مشکلات مردم سریع‌تر حل شود. »

*اشتباه می‌کنند

مطهری در واکنش به اینکه پس از دفاعیه آقای پزشکیان، برخی از منتقدان و مخالفان دولت اعلام کردند که ایشان از رهبری هزینه کردند، توضیح داد: نه، این هزینه کردن نیست، اینطور نیست که آقای پزشکیان از رهبری هزینه کرده باشد بلکه شفاف سازی کرد و واقعیات را گفت. نمایندگان را در جریان گذاشت که فلان وزیر مورد تاکید رهبری است تا این موضوع را بدانند و در رأی‌شان تاثیر بگذارد. به نظر من کار درستی است که مسائل پشت پرده‌ای نداشته باشیم. در گذشته در مجلس مسائلی بود که می‌گفتند پیغامی از سوی رهبری یا دفتر رهبری آمده است و نماینده نمی‌دانست که آن درست است یا خیر، یک عده هم از این مسئله به نفع خودشان استفاده می‌کردند. اما آقای پزشکیان روشن و صریح اعلام کرد که فلان وزیر نظر رهبری است و مجلس هم آزاد است که رأی بدهد یا خیر. این کار درستی است که این مسائل را مطرح کنیم و بهتر بود روسای جمهور قبلی هم اینگونه مسائل را مطرح می‌کردند.

*پزشکیان مشورت می‌کند

از سوی دیگر نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: البته لازم است به این نکته تاکید کنم که کابینه‌ای که از مجلس رأی آورد، کابینه رهبر انقلاب نیست و ما باید توجه کنیم که زمانی که رؤسای جمهور از مقام معظم رهبری مشورت می‌خواهند، ایشان هم مشورت می‌دهند. رهبر معظم انقلاب بارها فرموده‌اند که بنده حامی رؤسای جمهور و دولت‌ها هستم، اما هیچ مداخله‌ای در دولت‌ها نداشتم و قطعاً هم در این دوره هم همین گونه بوده است. سید مرتضی محمودی بیان کرد: اگر رهبر انقلاب کسی را تأیید کردند و مشورت دادند، در نهایت این افراد با تأیید رئیس جمهور به مجلس معرفی شدند. رئیس جمهور، دولتمردان و همه باید بدانند که این کابینه که رأی آورد، فقط کابینه مسعود پزشکیان است و کابینه پیشنهاد شده دولت وفاق ملی است. این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما به هیچ وجه حق نداریم وزرای کابینه را به رهبر معظم انقلاب منتسب کنیم. حق نداریم ضعف‌ها، کاستی‌ها و عملکردهای آینده این دولت را به پای مشورت‌های مقام معظم رهبری بگذاریم. همچنان که در طول همه این سال‌ها مقام معظم رهبری به همه رؤسای جمهور، به همه دولت‌ها و حتی مجالس مشورت داده و توصیه‌هایی کرده‌اند، این بار هم این اتفاق افتاده است و این اتفاق جدیدی نیست.

منبع : آرمان ملی
نویسنده : یاسمین طالقانی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار