| کد مطلب: ۱۱۳۴۲۵۲
لینک کوتاه کپی شد

«آرمان ملی» از دلایل تغییرات مدیران شهرداری گزارش می‌دهد

رمزگشایی از تغییر مدیران بهشت

آرمان ملی– مطهره شفیعی: برخی این روزها این جمله زاکانی در انتخابات ریاست جمهوری 1403 خطاب به پزشکیان را به او یادآوری می‌کنند: «حتما تا آخر انتخابات می‌مانم و نمی‌گذارم شما، رئیس‌جمهور شوی» و از او می‌پرسند «آقای زاکانی آیا مطمئن هستید تا آخر شهردار تهران می‌مانید؟» اما جوابی ندارد.

رمزگشایی از تغییر مدیران بهشت

به‌نظر می‌رسد مدیر ساختمان بهشت این روزها چندان خوشحال نباشد چرا که از یک‌سو رقیب انتخاباتی او در انتخابات 1403 کابینه خود را به مجلس معرفی کرده و منتظر اعلام نظر نمایندگان است اما او در همان ابتدای کار از رقابت با پزشکیان انصراف داد و اکنون در تلاش است تا لااقل بتواند کرسی شهرداری خود را حفظ کند. در شرایطی که بهارستان و پاستور روزهای شلوغی را پشت‌سر می‌گذارند، خبرهایی در بهشت است؛ خبرهایی درباره تلاش زاکانی برای عدم برکناری‌اش با اقداماتی که شاید باید زودتر انجام می‌شد اما نشد! مانند تغییر مدیران شهرداری. تسنیم نوشت: طی روزهای آتی نیز بنا بر اتمام حکم مسئولیت مدیران شهری، شاهد جابه‌جایی برخی دیگر از مدیران شهرداری تهران خواهیم بود. همزمان با آخرین سال از فعالیت مدیریت شهری در دوره ششم، شهردار تهران تغییرات را در شهرداری آغاز کرد. علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران در این دوره از مدیریت شهری در طرحی جدید اقدام به صدور احکام یکساله معاونان، شهرداران مناطق و مدیران شهری و... کرده است و در طی ۳ ساله گذشته نیز با پایان یافتن احکام مسئولیت مدیران اقدام به تمدید، جابه‌جایی یا برکناری آنها کرده است. مدیریت شهری در دوره ششم در سال پایانی از فعالیت خود قرار گرفته است و در روزهای آتی احکام مسئولیت برخی از مدیران شهری به اتمام خواهد رسید و به طبع شهردار تهران باید نسبت به تمدید و یا تغییر این احکام اقدام کند. این در حالی‌است که طی روزهای گذشته نیز برخی از مدیران شهرداری تهران برکنار شده‌اند که از جمله می‌توان به برکناری مسعود درستی از مدیریت شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه اشاره کرد که نعمت‌ا... فرزان‌پور جایگرین درستی شد. همچنین سعید جهانی که پیش از این به‌عنوان سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران فعالیت می‌کرد برکنار ️شد و با حکم شهردار تهران، جواد مالکی به سمت مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران منصوب شد. طی روزهای آتی نیز بنا بر اتمام حکم مسئولیت مدیران شهری، شاهد جا‌به‌جایی برخی دیگر از مدیران شهرداری تهران خواهیم بود.

*در فکر تعیین جانشین زاکانی!

اما ظاهرا تغییر مدیران تضمینمی برای بقای زاکانی نیست و پایه‌های شهرداری او لرزان است چنانکه برخی اقدام به تعیین کاندیدا می‌کنند مانند یکی از چهره‌های اصولگرا پیشنهاد داده بود که عزت‌ا... ضرغامی جایگزین علیرضا زاکانی شود. عبدالرضا داوری از فعالین سیاسی اصولگرا در توییتی در شبکه ایکس نوشت: انتخاب دکتر مخبر به‌عنوان رئیس صدا و سیما و مهندس ضرغامی به‌عنوان شهردار تهران، گامی بلند در مسیر اصلاح شرایط کشور، حرکت به سمت توسعه و پرهیز از دوگانه‌سازی‌های کاذب خواهد بود.

*سرنوشت کارزار برکناری شهردار

چندی پیش کارزار برکناری زاکانی به راه افتاد. در متن کارزار مذکور نوشته شده بود: «زبان حال مردم تهران خطاب به ایشان این است که ما را به خیر تو امید نیست شر مرسان! اگر نمی‌توانی پارک‌های جدیدی برای رفاه مردم بسازی و سرانه ناچیز فضای سبز را توسعه دهی، لااقل دست از سر پارک‌های موجود بردار و به فضای سبز آنها دست‌درازی و درختان را قطع نکن.» ساخت مسجد در پارک قیطریه و ادعای اجرای آن در برخی مکان‌های دیگر از موضوعاتی بود که سبب انتقاداتی از سوی مردم شد. انتقادی به ساخت مسجد نیست بلکه تحسین هم شد اما قطع درختان در حالی‌که نیازی به ساخت مسجد در فاصله کم با مسجد دیگر نیست، سبب برخی چالش‌ها شد. موضوع دیگر به اتوبوس‌های برقی مربوط است که زاکانی از قرارداد آن با چین خبر داده است. عصرایران افشا کرد: یک فعال رسانه‌ای در صفحه شخصی خود در شبکه ایکس نوشت: اسنادی در اختیار دارد که نشان می‌دهد قرارداد خرید اتوبوس برقی از سوی شهرداری با یک شرکت نوپای چینی بسته شده که در زمینه ساختمان فعالیت می‌کند. این فعال رسانه‌ای توضیح داد که بر اساس تحقیقات حقوقی که انجام شده شرکت Poly Overseas Engineering Co, Ltd که طرف قرارداد شهرداری است در سال ۲۰۱۰ ثبت شده است.

*مجوز دولت پزشکیان به زاکانی؟

از سوی دیگر طبق قانون حضور شهردار در جلسات هیات دولت با مجوز پاستور باشد. این حضور در دولت‌های مختلف چالش‌آفرین بود و مشخص نیست آیا دولت پزشکیان قائل به دعوت از زاکانی خواهد بود یا خیر. یک سایت در این مورد نوشته است: تجربه سیاسی نشان داده زمانی‌که دولت و شهرداری همسو و همفکر نیستند، شهردار تهران به هیات دولت دعوت نمی‌شود، کما اینکه قالیباف نیز به دولت حسن روحانی دعوت نمی‌شد. زاکانی در پاسخ به اینکه آیا به هیات دولت چهاردهم دعوت می‌شوید؟ تاکید کرد: «حضور یا نبود شهردار تهران در هیات دولت نیز در اختیار و حق دولت است. همچنین زاکانی پس از انتخاب پزشکیان رویه خود را تغییر داد و در پاسخ به اینکه آیا کابینه پیشنهادی در راستای وفاق ملی است که شعار پزشکیان شعار ‌داده؟ به دیده‌بان ایران گفت: «میانگین کابینه‌ای که پزشکیان به مجلس معرفی کرده بسیار مثبت است. درست است افراد پیشنهاد شده متفاوت هستند اما میانگین آن خوب است. او درباره رای اعتماد به کابینه افزود: «به‌نظر مجلس هم به اکثریت وزرای پیشنهادی رای خواهد داد.»

منبع : آرمان ملی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار