| کد مطلب: ۱۱۳۴۱۳۲
لینک کوتاه کپی شد

بررسی نگاه مجلس به وزیر پیشنهادی صنعت

حمایت تمام قد ذوالنوری از اتابک

آرمان ملی: وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهور در مجلس مورد بررسی صلاحیت‌ها و برنامه‌ها قرار می‌گیرند و یکی از این افراد که عصر دیروز در مجلس مورد بحث بود، سیدمحمد اتابک وزیر پیشنهادی «صمت» است که از چهره‌های جدید، کارآمد و نخبه به شمار می‌رود که می‌توان در کارنامه او به مدیریت در حوزه‌های صنعتی و انرژی اشاره کرد.

حمایت تمام  قد ذوالنوری از اتابک

وی کارشناس ارشد مهندسی عمران از دانشگاه میشیگان آمریکاست. در رزومه کاری اتابک مدیرعاملی و نایب‌رئیسی شرکت سیمان تهران، مدیرعاملی و نایب‌رئیسی هیات‌مدیره شرکت اکباتان، عضویت و ریاست هیات‌مدیره شرکت‌های مختلف از جمله: سرمایه‌گذاری بانک مسکن، شرکت صدرا و چندین شرکت تولیدی دیگر به چشم می‌خورد. او همچنین مجری طرح عظیم نواب، بیمارستان‌ها و کارخانه‌های سیمان و فولاد مختلف در کشور بوده است. سید محمد اتابک که پیش از این مدیرعامل هلدینگ صنایع معدنی کاوه پارس بود، در آن زمان معاون جدید اقتصادی بنیاد مستضعفان و جانشین محمدعلی یزدانجو شد. اتابک دارای سوابقی چون رئیس هیات‌مدیره انجمن سیمان، رئیس هیات‌مدیره سیمان تهران، عضو شورای مشورتی وزارت صنایع و مجلس و... است. این در حالی است که روز گذشته در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صمت سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از موافقت این کمیسیون با وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت خبر داد.

* نخبگانمان را خوب بشناسیم

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی صنعت معدن و تجارت با انتقاد از طرح ادعایی از سوی مخالفان وزیر پیشنهادی مبنی بر اینکه او هیچ آشنایی با صنعت ندارد، اظهار داشت: کسی که به خاطر تولید و خودکفایی فولاد که پایه صنایع است در لیست تحریم‌ها قرار می‌گیرد آیا از موضوع سر در نمی‌آورد؟ مشکل ما این است که دشمنان ما نخبگان ما را خوب شناختند اما خود ما آنها را نشناختیم؛ دشمنان تحریم می‌کنند اما ما می‌گوییم که ناتوان هستند. مجتبی ذوالنوری در سخنانی به عنوان موافق با تاکید بر اینکه نمایندگان مخالف نکته خیلی مهمی را نگفتند، اظهار کرد: اگر قرار است مخالفان ما (درباره) توانمندی یا ناتوانی وزارتخانه چند تخصصی اظهار نظر کنند آیا خودشان در آن ابعاد تسلط لازم را دارند؟ وی با طرح این پرسش که آیا عزیزی که از دانشگاه میشیگان فوق لیسانس تکنولوژی صنعتی گرفته متوجه نمی‌شود صنعت چیست؟ ادامه داد: کسی که به خاطر تولید و خودکفایی فولاد که پایه صنایع است در لیست تحریم‌ها قرار می‌گیرد آیا از موضوع سر در نمی‌آورد؟ مشکل ما این است که دشمنان ما نخبگان ما را خوب شناختند اما خود ما آنها را نشناختیم؛ دشمنان تحریم می‌کنند اما ما می‌گوییم که ناتوان هستند. این نماینده مجلس اظهار کرد: در زمان پیروزی انقلاب که بسیاری به دنبال رفتن بودند ایشان در سن ۲۱ سالگی از آمریکا به ایران می‌آید و مستقیماً به جبهه می‌رود. او مسئول ساخت بیمارستان‌ها از شمال غرب تا فاو بود و پروژه شهرک اکباتان را تکمیل کرد. ذوالنوری با انتقاد از تصدی‌گری دولت گفت: مشکل ما در صنعت و اقتصاد ما این است که دولت جایی که باید باشد نیست و جایی که نباید باشد هست. بخش خصوصی دو رقیب دارد یکی تصدی‌گری دولت و دیگری قاچاق بیش از ۲۰ میلیارد دلاری که کمر صنعت را شکسته است و اتفاقاً آقای اتابک معنا را خوب درک کردند. امروز موضوع خودرو به یک عقده تبدیل شده است و عزم آقای اتابک جزم است که مشکل خودرو را برطرف کند.

* عالمی که خوب فکر و عمل می‌کند

نماینده خرمشهر دیگر چهره‌ای بود که در موافقت با سیدمحمد اتابک وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: ملت ایران آقای پزشکیان، شخصیتی اندیشمند، شجاع، مومن و پیرو امیرالمومنین را به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب کردند؛ او نیز به وعده‌اش در معرفی کابینه عمل کرد و از همه گرایش‌ها و سلایق بهره گرفت. همچنین مصطفی مطورزاده با بیان اینکه رئیس‌جمهور با معرفی کابینه، وفاق و همگرایی و وحدت ملی را تقویت کرد، افزود: آقای اتابک وزیر پیشنهادی صمت از بزرگ‌ترین شخصیت‌ها و فعالان عرصه صنعت، معدن و تجارت است. این نماینده مجلس با اشاره به سوابق علمی و مدیریتی وزیر پیشنهادی صمت، بیان کرد: ایراد برخی دوستان به آقای اتابک این است که در دولت‌ها نبوده که اتفاقا این از نقاط قوت او است. مطورزاده افزود: آقای اتابک محصول دیوان سالاری پیچیده اداری ما نیست بلکه عالمی است که خوب فکر و عمل می‌کند.

 

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار