| کد مطلب: ۱۱۳۳۰۰۰
لینک کوتاه کپی شد

گزارشی از تلاش‌ها بردرخواست ۳ کشور اروپایی از ایران:ای فرار رژیم صهیونیستی از مجازات

تکاپوی تروئیکای برای جلوگیری از خونخواهی

آرمان ملی: احتمال بالای پاسخ ایران به اسرائیل باعث شده تا بسیاری از کشورهای جهان از جمله آمریکا و تروئیکای اروپایی و سایر کشورهای قاره سبز به تحرک بیفتند تا ایران را از پاسخ اقدام جنایتکارانه اسرائیل در تهران در پی به شهادت رساندن اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس بازدارند و با مذاکرات جداگانه با ایران به هر نحو ممکن کشورمان را از خون خواهی و انتقام منصرف کنند.

تکاپوی تروئیکای برای جلوگیری از خونخواهی

 چنانکه طی چند روز گذشته امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه، جورجیا ملونی نخست وزیر ایتالیا، وزیر امور خارجه اردن، پادشاه عربستان در تماس‌ها و پیام‌های جداگانه‌ای از ایران خواستند که خویشتنداری کند و به اسرائیل حمله نکند.  حتی کاردینال «پیترو پارولین» نخست‌وزیر واتیکان، نیز از رئیس جمهور ایران خواسته ایران خوبشتنداری کند. جالب اینکه آمریکا نیز بارها به صورت جسته و گریخته از ایران خواسته در برنامه حمله به اسرائیل تجدید نظر کند و  حتی طبق برخی روایت‌ها آمریکایی‌ها گفته‌اند اگر ایران به اسرائیل حمله نکند برخی تحریم را برخواهد داشت و در مذاکرات احیای برجام و بازگشت به آن شرکت خواهد کرد. این نوع مواضع نشان می‌دهد که کشورهای مختلف چه میزان از پاسخ پشیمان کننده ایران به وحشت افتاده‌اند و از هر وسیله‌ای برای جلوگیری از حمله ایران و سوق دادن ایران به خویشتن‌داری استفاده می‌کنند. اما آنچه مسلم است پاسخ ایران قطعی است و در زمان و مکان مشخص انجام خواهد شد و به نظر می‌رسد که این تحرکات غربی‌ها و سایر کشورها نیز در پاسخ ایران تاثیری نداشته باشد.

*درخواست تروئیکا از ایران

کشورهای انگلیس، آلمان و فرانسه بدون اشاره به آتش‌افروزی‌ها و اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی در غزه و منطقه غرب آسیا، از « از ایران و متحدانش» خواستند از حملاتی که تنش‌های منطقه‌ای را بیشتر می‌کند، خودداری کنند. تروئیکای اروپا در ابتدای بیانیه خود با قدردانی از تلاش‌های قطر، مصر و ایالات متحده در جهت تحقق توافق آتش‌بس و آزادی اسرای اسرائیلی در غزه تصریح کردند «ما، رهبران فرانسه،‌آلمان و انگلیس، از تلاش خستگی‌ناپذیر شرکای خود در قطر، مصر و ایالات متحده درجهت توافق در زمینه آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها استقبال می‌کنیم. این بیانیه می‌افزاید «ما بیانیه مشترک شیخ تمیم بن حمد آل ثانی (امیر قطر)، رئیس‌جمهور السیسی (مصر) و رئیس‌جمهور بایدن مبنی بر درخواست ازسرگیری فوری مذاکرات را تأیید می‌کنیم . تروئیکای اروپا تاکید کرد که در ازسرگیری مذاکرات آتش‌بس غزه «هیچ تاخیر بیشتری نمی‌توان داشت. سران این سه کشور اروپایی همچنین از تمامی طرف‌ها درخواست کردند که «از تنش‌ها خودداری کنند و از هیچ تلاشی برای تنش‌زدایی و یافتن راهی به سوی ثبات دریغ نکنند. درگیری‌ها همین حالا باید متوقف شود و تمامی  اسرا باید آزاد شوند. این سه مقام اروپایی بدون محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی ادامه دادند مردم غزه به ارسال و توزیع فوری و بدون محدودیت کمک نیاز دارند. تروئیکای اروپا همچین بدون مقصر دانستن رژیم صهیونیستی در ترور رئیس دفتر سیاسی حماس اسماعیل هنیه در حالیکه برای مراسم تحلیف رئیس‌جمهور ایران مسعود پزشکیان به ایران سفر کرده بود، از جمهوری اسلامی درخواست کردند که پاسخ این اقدام تروریستی را ندهد. در بیانیه آن‌ها در این خصوص آمده است «ما عمیقاً از تشدید تنش‌ها در منطقه نگرانیم و در تعهد خود برای کاهش تنش‌ها و ثبات درمنطقه متحدیم. در این زمینه، و به‌ویژه، ما از ایران و متحدانش می‌خواهیم از حملاتی که تنش‌های منطقه‌ای را بیشتر می‌کند و فرصت توافق بر سر آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها را به خطر می‌اندازد، خودداری کنند. تروئیکای اروپا در پایان بیانیه خود توپ را به زمین ایران و گروههای مقاومت در منطقه انداخت و مدعی شدند «آنها مسئولیت اقداماتی را برعهده خواهند داشت که این فرصت برای صلح و ثبات را به خطر می‌اندازد. هیچ کشور یا ملتی از تشدید بیشتر تنش در خاورمیانه سودی نخواهد برد.

منبع : آرمان ملی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار