| کد مطلب: ۱۱۳۱۴۴۷
لینک کوتاه کپی شد

اقامه نماز توسط رهبر انقلاب بر پیکر شهیدهنیه

بدرقه میهمان عزیز

روز پنجشنبه مراسم تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با سخنرانی محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی آغاز شد. حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی رأس ساعت ۸:۳۰ صبح بر پیکر این شهید برجسته مقاومت فلسطین اقامه نماز کردند.

 بدرقه میهمان عزیز

تشییع پیکر این شهید سرافراز پس از اقامه نماز از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی تا چهارراه نواب برگزار شد. در‌های دانشگاه تهران از ساعت 7 صبح برای حضور اقشار مختلف مردم باز بود. در ابتدای این مراسم، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی سخنانی را در رثای شهید اسماعیل هنیه و توانمندی مقاومت اسلامی بیان کرد.

اقدامات رژیم صهیونیستی ناشی از ضعف در میدان است

محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی صبح پنجشنبه، ۱۱مرداد در مراسم تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس که در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: بدانید که همه این بمباران‌ها در غزه که زنان و کودکان را به شهادت می‌رسانند، همه جنایت‌ها و اقدامات تروریستی که حاکمیتی آن را انجام می‌دهد و همه کشتارهایی که رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد از سر عجز، ناتوانی و عکس‌العمل رزمندگان و جبهه مقاومت در میدان نبرد است چون توان مقابله و مبارزه در میدان را ندارد به این شکل عکس العمل نشان می‌دهد. سپس، حاج میثم مطیعی به مداحی پرداخت. با بیان اینکه «ما وظیفه داریم به ترور مهمان ایران؛ شهید اسماعیل هنیه پاسخ مناسب بدهیم» اظهار کرد: «اسراییل» با این باور که هدف قرار دادن رهبران مقاومت بر روند حوادث تاثیر می‌گذارد مرتکب یک اشتباه استراتژیک می‌شود. وی همچنین با بیان اینکه «ما می‌دانیم که هیچ عملی بدون اطلاع آمریکا انجام نمی‌شود» افزود: این وظیفه ماست که در جای مناسب و وقت مناسب عکس العمل داشته باشیم.

* خون اسماعیل هنیه در راه وحدت مقاومت اثر خواهد داشت

خلیل الحیه از اعضای ارشد حماس و نمایندۀ حماس در قطر هم در مراسم تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه در دانشگاه تهران گفت: ما رهبر حرکت خود را بدرقه می‌کنیم برای کسی که عملیات طوفان‌الاقصی را مدیریت کرد. وی اضافه کرد: رژیم صهیونیستی با ارتکاب این جرم به همه ثابت کرد مظهر جنایت است. نمایندۀ حماس افزود: امروز تاکید می‌کنیم که خون اسماعیل هنیه در راه وحدت مقاومت اثر خواهد داشت. خلیل الحیه تاکید کرد: امروز پیکر رهبرمان را در برابر خود می‌گذاریم تا مسلمانان بر آن نماز بخوانند و فردا در قطر بر او نماز خواهند خواند و این هدف اصلی اسماعیل هنیه بود.

اقامه نماز رهبر انقلاب بر پیکر مجاهد شهید اسماعیل هنیه

حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی بر پیکر شهید اسماعیل هنیه اقامه نماز کردند. رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از اقامه نماز با پیکر شهید اسماعیل هنیه وداع کردند. ایشان با خانوادۀ شهید اسماعیل هنیه نیز گفت‌وگو کردند. مردم تهران پس از اقامه نماز رهبر انقلاب بر پیکر شهید اسماعیل هنیه، وارد مسیر تشییع پیکر او شده و پیکر شهید اسماعیل هنیه را روی دست‌های خود تا ملکوت تشییع می‌کنند. خانواده سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی سیدالشهدای مقاومت نیز در کنار مردم در تشییع پیکر مجاهد شهید اسماعیل هنیه حضور دارد. شخصیت‌ها و چهره‌های کشوری همچون؛ سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمدرضا باهنر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، پیمان جبلی رئیس صداوسیما، علیرضا زاکانی شهردار تهران، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، سید صولت مرتضوی وزیر کار، هادی طحان‌نظیف سخنگو و عضو شورای نگهبان، میثم لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی، سردار حسین اشتری مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در امور فرماندهی انتظامی، پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان و همچنین خانواده‌های شهدا و ایثارگران در تشییع مجاهد شهید اسماعیل هنیه در تهران حضور دارند. همچنین؛ سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، علی‌اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی و برخی دیگر از شخصیت‌های کشوری و لشکری نیز جزو حاضران در مراسم بودند. اقشار مختلفی از مردم تهران در تشییع شهید اسماعیل هنیه حضور داشتند. مردم تهران با در دست داشتن پرچم فلسطین با مردم این کشور اعلام همبستگی کردند. پیکر شهید هنیه عصر پنجشنبه، ۱۱ مرداد از تهران به دوحه منتقل شد.

*حضور عارف در قطر

مراسم تشییع پیکر اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومتی فلسطینی حماس در دوحه، پایتخت قطر انجام شد. به گزارش الجزیره، مراسم تشییع پیکر شهید هنیه با حضور گسترده مردم و هیأت‌های رسمی در مسجد دوحه با انجام مراسم نماز میت بر پیکر وی برگزار شد. هیأت‌های رسمی از کشور‌های مختلف از جمله ایران نیز در این مراسم حضور داشتند. پس از انجام مراسم نماز میت پیکر شهید هنیه با حضور پر تعداد تشییع‌کنندگان به سوی آرامگاه منتقل شد. محمدرضا عارف معاون اول رئیس‌جمهوری که در راس هیأتی برای خاکسپاری شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس به قطر سفر کرده بود، پس از ورود به دوحه پایتخت این کشور مورد استقبال مقامات ارشد این کشور و سفیر کشورمان قرار گرفت. عارف پس از شرکت در نمازجمعه و اقامه نماز برپیکر شهید در مراسم خاکسپاری شهید اسماعیل هنیه شرکت کرد.

منبع : آرمان ملی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار