| کد مطلب: ۱۱۳۱۱۶۱
لینک کوتاه کپی شد

محمد اشرفی اصفهانی در گفت‌وگو با«آرمان ملی»:

باید مراقب نفوذی‌ها درکشور باشیم

آرمان ملی- احسان انصاری: اسماعیل هنیه،رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی نیمه شب چهارشنبه و ساعاتی پس از حضور در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان به وسیله موشک در خاک ایران ترور شدند.

 باید مراقب نفوذی‌ها درکشور باشیم

اتفاقی شوکه کننده و بهت‌آور که با واکنش‌های گسترده داخلی و بین‌المللی مواجه شده است. در پی شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پیامی ضمن تسلیت شهادت این رهبر شجاع و مجاهد برجسته به امت اسلامی و جبهه مقاومت و ملت سرافراز فلسطین تاکید کردند: رژیم صهیونی جنایتکار و تروریست با این اقدام زمینه‌ مجازات سختی را برای خود فراهم ساخت و خونخواهی او را که در حریم جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسید، وظیفه خود می‌دانیم. مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور با انتشار مطلبی در حساب کاربری خود در فضای مجازی با اشاره به شهادت اسماعیل هنیه، نوشت: امروز ایران عزیز به سوگ شریک غم و شادی خود، همراه همیشگی و پرافتخار راه مقاومت، رهبر شجاع مقاومت فلسطین، شهید القدس، حاج اسماعیل هنیه نشسته است. دیروز دست فاتح او را بالا بردم و امروز باید بر روی شانه‌هایم او را تشییع کنم. شهادت هنر مردان خدا است.» «آرمان ملی» برای تحلیل و بررسی ابعاد مختلف این جنایت با حجت‌الاسلام محمد اشرفی اصفهانی گفت‌وگو کرده که در ادامه می‌خوانید.

*اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران ترور شد. اتفاقی که به نظر می‌رسد توسط اسرائیل صورت گرفته است. مهم‌ترین پیامدهای این اتفاق چه خواهد بود؟

این اتفاق تأسف‌آور و شوک انگیز بود و همه ما را متألم کرده است. آقای هنیه و دیگر مهمانان خارجی برای حضور در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور کشور وارد تهران شده بودند. این در حالی است که آقای هنیه یک مهمان ویژه برای جمهوری اسلامی بود و به همین دلیل نیز با مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور دیدار و گفت‌وگو کردند. حتی در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور نیز آقای پزشکیان دیدار صمیمانه‌ای با ایشان داشت. من هنگامی که این خبر را شنیدم شوکه و معتجب شدم که چرا چنین جنایت سنگینی توسط رژیم جنایتکار اسرائیل در ایران صورت گرفته است. ایرانیان از دیرباز مردم مهمان نوازی بوده‌اند و حرمت مهمان برای ما واجب است. به همین دلیل کسانی که حرمت مهمان را شکسته‌اند باید به این نکته توجه کنند که پاسخی کوبنده و پیشمان کننده خواهند دید. اینکه رژیمی جنایتکار در خاک ایران دست به چنین ترور بزرگی بزند غیرقابل قبول است. اتفاقاتی که در سال‌های اخیر رخ داده باعث شده انسان با خود فکر کند که‌ای کاش این رژیم جنایتکار و خبیث در همان ابتدای به وجود آمدن از بین می‌رفت تا این همه انسان بی‌گناه وآزاده کشته نمی‌شدند. این رژیم منشأ خصومت‌ها کینه توزی‌ها در منطقه بوده و تاکنون انسان‌های بی‌گناهی را به کام مرگ کشانده است. شاید بهتر بود رژیم صهیونیستی در نطفه خفه می‌شد تا شاهد این همه جنایت توسط این رژیم نباشیم.

*اینکه اسرائیل در تهران و خاک ایران دست به این جنایت زده حاوی چه پیامی است؟

تنها پیامی که این اتفاق می‌تواند داشته باشد این است که این رژیم منحوس به دنبال ماجراجویی و جنگ در منطقه است. البته این رژیم سال هاست در منطقه در کانون تنش‌ها و جنگ‌ها قرار داشته است. با این وجود اینکه گستاخی را تمام کرده و در خاک ایران دست به چنین جنایتی زده است نیازمند پاسخی دندان‌شکن و مقتدارانه است. در چنین شرایطی کشورهای اسلامی و به خصوص کشورهایی که در جبهه مقاومت قرار دارند باید با هم متحد شده و برای همیشه درس بزرگی به اسرائیل بدهند. بدون تردید اگر چنین اتفاقی رخ ند هد این رژیم پلید همچنان به جنایت‌های خود در مقابل بشریت ادامه خواهد داد و انسانی‌های بیشتری را از بین خواهد برد. من به نوبه خود این ترور و اقدامات جنایتکارانه را محکوم می‌کنم و امیدوارم ملت‌های اسلامی و آزاده جهان برای پایان این غده سرطانی با هم متحد شوند.

*چرا اسرائیل روزهای آغازین دولت چهاردهم را برای زمان این جنایت انتخاب کرد؟ ترور هنیه پس از حضور در مراسم تحلیف به چه معناست؟

اسرائیل تلاش می‌کند با این اقدامات جنایتکارانه نشان بدهد که هر زمان که اراده کند در هر نقطه از جهان می‌تواند جنایت مرتکب شود و این اتفاق نیز نشان دهنده همین رویکرد است. بدون تردید این اتفاق یک هشدار بزرگ برای ما قلمداد می‌شود و ما باید مراقب نفوذی‌هایی که در سیستم وارد شده‌اند باشیم. دشمن هر چند نیز کوچک جلوه کند ما باید آن را بزرگ قلمداد کنیم. هنگامی که دشمن را دست کم بگیریم تدابیر کمتری به کار می‌گیریم به همین دلیل در چنین فضایی دشمن بیشتر به خواسته‌های خود می‌رسد. این در حالی است که اگر دشمن را واقعی با قدرت در نظر بگیریم به ناچار تدابیری ویژه برای وی در نظر می‌گیریم و در چنین شرایطی اجازه چنین جنایت‌هایی به دشمن نخواهیم داد. به هر حال مراسم تحلیف رئیس‌جمهور ایران که مردم جهان را به اتحاد و همدلی دعوت می‌کند باید نمادی از صلح دوستی و تعامل با جهان باشد. هنگامی که اسرائیل در چنین موقعیتی و در تهران به عنوان قلب ایران دست به چنین جنایتی می‌زند به معنای این است که به دنبال مخدوش کردن رویکرد تعامل با جهان مردم ایران است. من معقتدم نهادهای امنیتی و اطلاعاتی باید به صورت دقیق این موضوع و جزئیات را بررسی کنند که اسرائیل چگونه توانسته در چنین زمان و مکانی دست به چنین جنایت بزرگی بزند. در شرایط کنونی افکار عمومی جهان نیز به دنبال نتایج بررسی‌های  اقدامات ایران در این زمینه است و به همین دلیل باید در این زمینه به صورت جدی عمل کرد و گزارش دقیقی به افکار عمومی جهان ارائه کرد. واقعیت این است که اسرائیل قصد دارد با چنین اقدامی چهره جمهوری اسلامی را در بین مردم جهان مخدوش کند.

*پاسخ ایران به این ترور چه خواهد بود؟

این ترور در آغاز دولت چهاردهم صورت گرفته و به همین دلیل به نظر می‌رسد دولت جدید راه سختی پیش‌رو دارد. این در حالی است که هر چه سریع‌تر باید پاسخی دندان شکن به اسرائیل داده شود که در شرایط کنونی به یک مطالبه عمومی تبدیل شده و باید جز اولویت‌های جمهوری اسلامی باشد. دولتی که در شرایط کنونی باید به دنبال انتخاب اعضای کابینه و حل مشکلات مردم باشد به سمتی کشیده شده که خواست مردم و جمهوری اسلامی نیست. هدف اسرائیل نیز همین است که تمرکز و حواس مسئولان دولت و جمهوری اسلامی را به جای آبادانی و پیشرفت به مسائلی متوجه کند که برای کشور هزینه ایجاد کند. به همین دلیل من معتقدم آقای پزشکیان کار سختی در آینده خواهد داشت و به همین دلیل باید تمرکز خود را از دست نداده و بهترین افراد را برای مدیریت کشور انتخاب کند. پاسخ به اسرائیل نیز باید در دستور کار نیروهای نظامی قرار بگیرد که از قدرت کافی برخوردار هستند و این موضوع را بارها نشان داده‌اند.

منبع : آرمان ملی
نویسنده : احسان انصاری

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار