| کد مطلب: ۱۱۳۰۶۳۳
لینک کوتاه کپی شد

آرمان‌ملی ابعاد برخورد موشک به مجدل شمس را بررسی می‌کند

تشکیل اتاق جنگ علیه حزب‌ا... در آمریکا

آرمان ملی- احسان اسقایی: بنیامین نتانیاهو با وجود مخالفت‌هایی که با اقداماتش در آمریکا صورت گرفت اما در کنگره مورد تشویق قرار می‌گیرد. او در برابر مخالفان مردمی در کف خیایان‌های آمریکا موضعی سخت می‌گیرد و آنان را احمق‌هایی وابسته به ایران می‌داند.

تشکیل اتاق جنگ علیه حزب‌ا... در آمریکا

هر چند برخی از اعضای کنگره و به‌خصوص دموکرات‌ها حاضر به شنیدن سخنران وی نشدند اما او حضورش در آمریکا را به نفع بقایش در قدرت در اسرائیل تحلیل کرد و در حال کوشش بود که بودجه نظامی و ادوات جنگی بیشتری برای سرکوب مقاومت در غزه از آمریکا بگیرد و بر مخالفت‌ها در آمریکا علیه اقداماتش در غزه پایان دهد. با این وجود شلیک یک موشک و اصابت آن به اسرائیل موجب شد تمامی دستاوردهای نتانیاهو در آمریکا تحت‌تاثیر قرار گیرد. به‌طوری‌که او از دل خاک آمریکا ناقوس جنگ علیه حزب‌ا... لبنان را به صدا در آورده است و همچون فرماندهان جنگ از دور خط و نشان‌هایی جدی علیه حزب‌ا... می‌کشد.

*ماجرای حمله به خاک اسرائیل

بر اساس آنچه در رسانه‌ها آمده است. مجدل شمس مورد اصابت یک موشک قرار گرفته و چند اسرائیلی نیز زخمی و حدود 11 نفر بر اساس اصابت این موشک کشته شده‌اند. اورژانس اسرائیل اعلام کرد که ۳۰ نفر زخمی شده همچنین ۷ نفر در شرایط بحرانی در نتیجه  اصابت موشک به مجدل شمس در جولان شلیک شد قرار دارند. وزیر امور خارجه اسرائیل در واکنش به حادثه مجدل شمس گفت: حزب‌ا... از خطوط قرمز عبور کرده است. وی افزود: ما به لحظه جنگ همه‌جانبه در شمال علیه حزب‌ا... نزدیک می‌شویم. یسرائیل کاتس ادامه داد: شک نیست که ما بهایی خواهیم پرداخت اما حزب‌ا... بهای بیشتری خواهد پرداخت. ارتش اسرائیل نیز اعلام کرد: پاسخ ما به حزب‌ا... بسیار قوی خواهد بود. دفتر نخست‌وزیر اسرائیل در پی حمله به مجدل شمس و کشته شدن ده‌ها نفر اعلام کرد که نتانیاهو با رهبر فرقه‌ دروزی صحبت کرد و شوک خود را از کشته شدن بی‌گناهان در مجدل شمس ابراز داشت. به گزارش «انتخاب»؛ نتانیاهو پس از این اتفاق گفت: حزب‌ا... بهای گزافی برای حمله موشکی  به  مجدل شمس ، خواهد پرداخت. وی افزود: حزب‌ا... بهایی سنگین که تاکنون نپرداخته است، خواهد پرداخت.

*حمله به مجدل شمس بهانه است

 در طول هفته‌های گذشته همواره اسرائیل به بهانه عملیات‌های موفقیت‌آمیز حزب‌ا... علیه نیروهای امنیتی و سربازان اسرائیل در دل خاک فلسطین اشغالی تهدید می‌کرد که برای نابودکردن حزب‌ا.. به‌زودی حمله سنگینی را از جبهه‌های مختلف علیه حزب‌ا... آغاز خواهد شد به‌طوری‌که این اظهارات به واکنش شدید بازوان جبهه مقاومت روبه‌رو شد و از عراق تا ایران از یمن تا سوریه هشدارهای شدیدی را در این ارتباط به اسرائیل دادند و حتی برخی از تحلیلگران اعلام کردند در صورتی‌که اسرائیل بخواهد به خاک لبنان تعرض کند، کل جبهه مقاومت در منطقه علیه اسرائیل عملیات مشترک انجام خواهند داد. ضمن اینکه بعید نیست امنیتی‌ها در منطقه و حتی امنیتی‌های آمریکا در ارتباط با تهدید تهران به اسرائیل در صورت بروز یک حمله واقعی از سوی  تل‌آویو به خاک لبنان هشداری‌هایی به نتانیاهو داده باشند که در طول این دوران که اسرائیل قصد حمله به لبنان را به‌صورت گسترده داشت اقدامی در این زمینه انجام نداده بود. از این رو اکنون به نظر می‌رسد حمله به مجدل الشمش تنها یک بهانه است.

*اول آسیب از یمن، دوم آسیب از لبنان

واقعیت آن است که اسرائیل با وجود سامانه‌های موشکی خود به شدت در معرض آسیب قرار گرفته است. همین چند روز قبل بود که انصارا... یمن توانست آسیب جدی به اسرائیل وارد کند و از دل خاک یمن با موشک و پهپاد یکی ازمراکز مهم اسرائیل را مورد اصابت قرار داد. هر چند چندی بعد اعلام شد که اسرائیل در برابر این حمله به مرکزی مشابه در یمن حمله کرده اما به نظر می‌رسد همین حمله نیز توسط آمریکایی‌ها صورت گرفته است. اکنون نیز حمله اخیرا به اسرائیل که  تلآویو درصدد است آن را به حزب‌ا... نسبت دهد و حزب‌ا... البته اعلام کرده پرتاب این موشک ارتباطی به آن‌ها ندارد، البته معلوم نیست چه خواهد شد به‌نظر می‌رسد اسرائیل به‌دنبال این بهانه بوده که با حمله به خاک لبنان توان حزب‌ا.. را کاهش دهد

*هشدار آمریکا به نتانیاهو

 از سوی دیگر نتانیاهو که در آمریکا به سر می‌برد و از حادثه‌ای که در اسرائیل به وجود آمده به شدت در حال استفاده است و تلاش دارد از خاک آمریکا عملیات علیه جزب‌ا... را آغاز کند به‌طوری‌که ضمن هشدار جدید در این ارتباط دستوراتی هم برای آماده شدن برای این عملیات صادر کرده و فرمانده آن را هم مشخص نموده اما با تمام این مشکلات با موانعی هم روبه‌رو شده چرا که برخی رسانه‌ها نوشته‌اند که ایالات‌متحده آمریکا به وی هشدار داده است که باید در همان سطح که به اسرائیل حمله شده در لبنان عملیات انجام دهد و این به معنا آن است که حداقل آمریکا در شرایط کنونی که درگیر انتخابات است نمی‌خواهد شاهد بحران جدیدی در منطقه غرب آسیا باشد بحرانی که اگر آتش آن شعله‌ور شود حتی بر نتیجه انتخابات آمریکا اثر‌گذار خواهد بود.

منبع : آرمان ملی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار