| کد مطلب: ۱۱۳۰۲۷۷
لینک کوتاه کپی شد

گزارش «آرمان ملی» از تلاش‌های ضد ایرانی بی‌بی درآمریکا؛

تشویق قصاب غزه در کنگره

آرمان ملی- احسان اسقایی: بنیامین نتانیاهو قصاب غزه به ایالات متحده سفر کرده و با نطقی در کنگره مورد تشویق اعضای آن قرارگرفته است. او در سخنرانی خود در کنگره صدها هزار شهروند کشور میزبان را که در ماه‌های گذشته علیه «نسل کشی» او در غزه به خیابان‌ها آمده و اعتراض کرده بودند، «احمق» نامید.

تشویق  قصاب  غزه در  کنگره

 او می‌کوشد با هرکسی از جمله نامزدهای دو حزب در آمریکا گفت‌وگو کند تا بتواند منافع کشورش در جنگ را تامین نماید. نتانیاهو شکست سختی در میدان غزه خورده و نتوانسته است پیروزی در برابر حماس به دست آورد چرا که هنوز این گروه چریکی هم از نظر سیاسی و هم از نظر نظامی کنشگری فعال است در عرصه میدان است مضاف بر اینکه اسرائیل از منظر داخلی هم تضعف شده است لذا نتانیاهو در سفر به آمریکا به نظر دو سیاست را دنبال می‌کند اول اینکه آمریکا را مجاب کند که سلاح‌های بیشتری به او تحویل دهد و از سوی دیگر در جبهه نرم جنگ آمریکا را علیه محور مقاومت و ایران بیش از گذشته با خود همراه کند چنانچه دیدیم او در آمریکا اعلام کرده است که تظاهرکنندگان علیه او در آمریکا مهره‌های ایران هستند.

*ایران و وجدان‌های بیدار

سوالی که در اینجا به وجود می‌آید این است که آیا ایران آنقدر در آمریکا نفوذ دارد که در این کشور مخالفان نتانیاهو را به میدان آورد تا علیه سیاست‌های صهیونیست‌ها اعلام موضع کنند؟ پاسخ به این سوال می‌تواند منفی و یا مثبت باشد اما باید این مورد را در نظر گرفت که جامعه آمریکایی نیز یک جامعه پویا و پیگیر مسائل حقوق بشری است لذا نمی‌توان اقدام وجدان‌های بیدار در آمریکا علیه کودک‌کش‌ها را مستقیما به ایران نسبت داد. البته ایران راس محور مقاومت علیه اقدامات غیرانسانی اسرائیل علیه ملت فلسطین قرار دارد و همواره بر حقوق انسانی آنها تاکید کرده و تلاش می‌کند وجدان‌ها را علیه اسرائیل در سراسر جهان بیدار کند.

*اظهارات یک مقام امنیتی آمریکا علیه نفوذ ایران

از زمانی که تظاهرات‌های ضد اسرائیلی در آمریکا و خصوصا در مراکز دانشگاهی این کشور آغاز شده سیاستمداران و مقامات امنیتی آمریکا در مورد نفوذ ایران هشدار داده‌اند. حدود دو ماه پیش «آوریل هاینس» رئیس اداره اطلاعات ملی آمریکا در بیانیه‌ای درباره آنچه افزایش تلاش‌های ایران برای تضعیف اعتماد به «نهادهای دموکراتیک» ایالات متحده خوانده شده هشدار داده بود. او در آن بیانیه مدعی شده بود «کنشگران حکومت ایران» در هفته‌های گذشته به دنبال بهره‌برداری از تظاهرات‌ها در آمریکا علیه جنگ در غزه بوده‌اند. هاینس همچنین ادعا کرده بود: «شاهد بوده‌ایم عده‌ای از کنشگران مرتبط با حکومت ایران که خودشان را فعالان فضای مجازی جا زده‌اند به دنبال تحریک به تظاهرات و حتی ارائه حمایت‌های مالی از تظاهرات‌کنندگان بوده‌اند.» این مقام اطلاعاتی در ادامه از آمریکایی‌ها خواست هنگام فعالیت در فضای مجازی «هوشیار» باشند چرا که ممکن است به صورت ناخواسته وارد تعامل با «عوامل خارجی» شوند. رئیس اداره اطلاعات ملی تصریح کرده بود: «آمریکایی‌هایی که در این کارزار ایران هدف قرار می‌گیرند ممکن است آگاه نباشند که در حال تعامل با یک دولت خارجی یا دریافت حمایت از آن هستند.»

*فرار به جلو «بی‌بی»

این روزها که نتانیاهو برای جبران شکست‌های خود در آمریکا از اتاق این سیاستمدار به اتاق سیاستمدار دیگر می‌رود. در برابر تظاهرات‌های ضد جنگ در اسرائیل اظهارات متفاوتی داشته و معترضین را مهره‌های تهران در آمریکا نامیده است. نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل با تکرار لفاظی‌های ضد ایرانی مدعی شد: در خاورمیانه، محور تروریسم ایران در حال مقابله با اسرائیل، آمریکا و دوستان عربی ماست. نخست وزیر اسرائیل همچنین مدعی شد: ایران اعتراض‌های ضداسرائیلی در آمریکا را تامین مالی می‌کند. نخست‌وزیر اسرائیل با استناد به ادعاهای مدیر اطلاعات ملی آمریکا مدعی شد که ایران در حال تامین مالی تظاهرات‌های ضداسرائیلی در آمریکاست و تصریح کرد: ما اخیرا از مدیر اطلاعات ملی آمریکا شنیدیم که ایران در حال تأمین مالی و تقویت تظاهرات‌های ضداسرائیلی در آمریکاست. آنها می‌خواهند آمریکا را به هم بریزند. این معترضان پرچم آمریکا را حتی در روز ۴ جولای آتش زدند. در کمال ناباوری، بسیاری از معترضان ضد اسرائیلی انتخاب کرده‌اند در کنار حماس ایستاده‌اند. این معترضان در کنار آنها ایستاده‌اند. آنها باید از خودشان شرمسار باشند. نخست وزیر اسرائیل گفت: برای این معترضان یک پیام دارم، شما به طور رسمی به احمق‌های مفیدی برای ایران تبدیل شده‌اید.

*کربی اظهارات نتانیاهو را رد کرد

هماهنگ کننده امور راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا از اظهارات نتانیاهو در کنگره درباره اینکه ایران پشت همه اعتراضات ضد صهیونیستی در ایالات متحده قرار دارد، انتقاد کرد و گفت ایران شاید در حال تامین مالی و تشویق برخی تظاهرات در آمریکا باشد، اما نه همه اعتراضات و این مایه تاسف است که همه معترضان مقابل کنگره را بازیچه دست ایران توصیف کنیم.

*در نهایت

به نظر می‌رسد بنیامین نتانیاهو چند سیاست را در واشنگتن دنبال می‌کند. اول اینکه منافع کشورش را در خرید سلاح را تامین کند. دوم اینکه بکوشد حماس را از صحنه معادلات سیاسی برای مذاکرات آینده حذف کند. سوم اینکه همه پل‌ها را بر سر ایران خراب کند تا هر دو نامزد آمریکا بدانند که نباید با ایران در صورت پیروزی توافقی برای کاهش تحریم‌ها دنبال کند و از همه مهم‌تر جبهه مقاومت را نه خطری برای اسرائیل بلکه خطری برای آمریکا جا بیندازد تا مقابله نظامی با این جبهه به دستور کار دائمی نظامیان آمریکا در منطقه تبدیل شود و از همه مهم‌تر اینکه او به دنبال آن است تا تظاهرات ضد اسرائیلی را تظاهراتی ضد امنیت آمریکا در خاک این کشور جا بیندازد تا به نوعی هر اعتراض ضد جنگی را در خاک آمریکا در نطفه خفه کند. چنانچه بخشی از پازلی که او در اروپا چیده در آلمان در حال اجراست چنانچه شاهدیم این روزها پلیس آلمان به مراکز مهم اسلامی در این کشور حمله کرده و آنها را تعطیل می‌کنند. از این جهت نتانیاهو جنگی جدی را علیه محور مقاومت و بازوان مقاومت در هر نطقه از جهان آغاز کرده تا بتواند از قدرت اثرگذاری آنها بکاهد. این در حالی است که او به هیچ وجه وجدان‌های آگاه و بیدار و فعالان حقوق بشری و ضد جنگ در سراسر جهان را در نظر نمی‌گیرد.

منبع : آرمان ملی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار