| کد مطلب: ۱۱۲۹۴۰۱
لینک کوتاه کپی شد

گزارش «آرمان ملی» از حضور بدون تشریفات پزشکیان در مجلس

منتخب ملت در خانه ملت

آرمان ملی– یاسمین طالقانی: مسعود پزشکیان دیروز به نهادی رفت که سال‌ها در آن حضور داشت؛ نهادی به‌نام مجلس. در حالی جلسه علنی مجلس شورای اسلامی بعد از حدود ۳ هفته تعطیلی، تشکیل شد که مجلس میزبان رئیس‌جمهور منتخب بود.

منتخب ملت در خانه ملت

مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب در جلسه علنی دیروز مجلس حاضر شد و از همان ابتدای شروع جلسه علنی مجلس شورای اسلامی روی صندلی نمایندگی خود نشسته بود و تعدادی از نمایندگان دور او جمع شده بودند.

*چهره مغموم حامیان جلیلی در مجلس

دیروز جو مجلس برای او همانند گذشته نبود، چرا که رئیس‌جمهور منتخب شده و قرار است ریاست قوه دیگری را برعهده بگیرد، البته او به کمک همکاران سابقش برای تایید وزرایش نیاز دارد اما برخی نمایندگان استقبال خوبی از پزشکیان نداشتند و از این حضور خشنود نشدند. برخی سایت‌ها تصاویری از حمید رسایی در زمان حضور پزشکیان در مجلس را منتشر کردند که چهره‌ای ناراحت و مغموم دارد. این حس و حال رسایی عجیب نیست چرا که او تلاش زیادی کرد تا سعید جلیلی بر پزشکیان غلبه کند، اما رای مردم خلاف این خواسته بود. مالک شریعتی و امیرحسین ثابتی هم چندان با حضور پزشکیان در مجلس خشنود نشدند.

*کوچک‌زاده به ظریف گیر داد

از سوی دیگر کوچک‌زاده بود که نتوانست نارضایتی خود از رئیس‌جمهور شدن همکارش را پنهان کند و فرصت را مناسب دید که در حضور خودش به انتقاد بپردازد. نماینده تهران گفت: رئیس‌جمهور محترم شما دعوت به وحدت می‌کنید ولی نمی‌شود با سمبل اختلاف و نفاق- محمدجواد ظریف- این مملکت را به وحدت رساند. مهدی کوچک‌زاده اظهار داشت: محمدجواد ظریف که در کارگروه‌هایش آدم‌هایی که اصل روحانیت و جمهوری اسلامی را نفی می‌کنند را انتخاب کرده که وزیر معرفی کنند.

*تقدیر قالیباف از پزشکیان

رئیس مجلس شورای اسلامی به مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب مردم، بابت حضور در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، خیر مقدم گفت. محمد باقر قالیباف در آغاز جلسه علنی یکشنبه مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: با آغاز جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی شاهد بودیم که رئیس‌جمهور منتخب به‌عنوان فرزند مجلس که بیش از ۴ دور در مجلس شورای اسلامی بوده‌اند، در صحن مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کردند. وی در ادامه اظهار کرد: از حضور ایشان مفتخر شده و به ایشان خیر مقدم می‌گوییم. آقای پزشکیان با روحیات خوبی که دارند بدون رعایت تشریفات و پروتکل‌ها در صحن مجلس حضور پیدا کردند. این بنای خوبی است و به روحیات انقلابی نزدیک است. رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه از مسعود پزشکیان بابت حضور در جایگاه و سخنرانی دعوت به عمل آورد.

*پاسخگوی مردم باشیم

رئیس‌جمهور منتخب با حضور در مجلس با بیان اینکه مشکلات کشور را نمی‌توان با اختلاف و دعوا حل کرد، گفت: تمام تلاشم این است که بتوانیم پاسخگوی مردم باشیم. مسعود پزشکیان گفت: قرار نبود در مجلس صحبت کنم؛ امروز به مجلس آمدم تا سلامی کرده و تشکر کنم و ان‌شاءا... دست‌ به ‌دست هم داده و مشکلات کشور را حل کنیم. وی ادامه داد: همانطور که در مناظرات و بحث‌های مجلس مطرح کردم، مشکلات کشور را نمی‌توان با اختلاف و دعوا حل کرد و مجبوریم دست‌ به‌ دست هم داده تا از بحران‌ها و مشکلات با هماهنگی و همدلی عبور کرده و پاسخگوی مشکلات مردم باشیم. پزشکیان افزود: تمام تلاشم این است که بتوانیم پاسخگوی مردم باشیم؛ ما هستیم تا مشکلات مردم و گرفتاری آن‌ها را رفع کنیم. مردم به ما اعتماد کردند و نباید تصور شود «کسی» شدم. با رای مردم و کمک شما و مسئولان تلاش می‌کنم پاسخگوی نیازهای مردم باشم. رئیس‌جمهور منتخب بیان داشت: قطعا هر کسی بخواهد مسئولیت‌پذیر باشد، باید پاسخگوی نیاز مردم باشد؛ بارها وصیت امام علی(ع) را خوانده و اعتقاد دارم که توصیه به تقوا می‌کند؛ تقوا از دیدگاه حدیثی و قرآنی، حرکت بدون خطا در اقتصاد، صنعت و کشاورزی است. تقوا اصلی است که آدم را می‌تواند به هدفش برساند. وی افزود: امام علی(ع) می‌فرمایند دنبال دنیا راه نیفتید حتی اگر دنیا دنبال شما راه افتاد، اگر از این دنیا هم چیزی از شما گرفتند، تاسف نخورید؛ پس اگر پست، مقام، پول و قدرت گول‌مان نزند، می‌توانیم حق گفته و با ظالم دشمنی کرده و یار و یاور مظلومان باشیم که در اعتقاد و یاور ماست. پزشکیان بیان کرد: باید کاری کرد که بی‌عدالتی و حق‌کشی‌ها از بین رفته و جامعه‌ای درست کرد که در آن عدالت و انصاف حکمفرما باشد، آن هم بدون آنکه دنبال پست و مقام برای خودمان و اطرافیانمان باشیم. وی افزود: تلاش می‌کنیم با کمک شما و بقیه عزیزان خدمتگزار مردم باشیم و امیدوارم خداوند ما را شرمنده مردم عزیزی نکند که به‌رغم تمام تبلیغات در پای صندوق‌های رای آمدند و مشت محکمی بر دهان افرادی زدند که در خارج و داخل برای شرکت‌نکردن مردم در انتخابات تبلیغ می‌کردند. پزشکیان با تشکر از نمایندگان تصریح کرد: در خدمت شما هستیم و همچنان همان آدمی هستم که بودم و فرقی نخواهد کرد جز اینکه بار مسئولیت ما سنگین‌تر شده است؛ خدا کمک کند که شرمنده نشویم. رئیس‌جمهور منتخب در پایان با تشکر از رئیس و هیات رئیسه مجلس گفت: قلبا از آقای قالیباف رئیس مجلس تشکر می‌کنم، در این مدت با رئیس و هیات رئیسه مجلس جلسه داشتیم که از لطف ایشان قدردان هستم که ان‌شاءا... با هم بتوانیم گره‌های در کشور را حل کنیم.

*روند انتخاب وزرا

رئیس‌جمهور منتخب بعد از پایان جلسه به ارائه توضیحاتی درباره روند انتخاب و معرفی اعضای کابینه چهاردهم به مجلس شورای اسلامی پرداخت. مسعود پزشکیان اظهار کرد: از افراد در گروه‌های مختلف سیاسی اصلاح‌طلب، اصولگرا و مستقل که فکر می‌کنند می‌توانند کمک کنند، درخواست کردیم که رزومه دهند. وی اضافه کرد: این رزومه را گروه‌هایی جداگانه یعنی اصلاح‌طلبان، اصولگرایان و مستقلان به‌صورت جداگانه بررسی می‌کنند و نهایتا افرادی بالا می‌آیند و درباره آنها تصمیم می‌گیریم. رئیس‌جمهور منتخب بیان کرد: افرادی که نمره بیشتری آورده و می‌توانند هماهنگ عمل کنند انتخاب خواهیم کرد اما کار سختی است.

*عکس یادگاری با پزشکیان

بعد از اتمام صحبت‌های پزشکیان، نمایندگان دور او جمع شده و پزشکیان با همراهی تعداد دیگری از نمایندگان در کنار صندلی‌های نمایندگان حاضر شد و با آنها خوش و بش کرد. پزشکیان که پیش از این نماینده تبریز در مجلس دوازدهم بود، با همراهی نمایندگان دیگر بر روی صندلی سبز خود نشست و نمایندگان با او صحبت، خوش و بش و روبوسی می‌کردند. نکته قابل توجه فیلم گرفتن و عکس یادگاری نمایندگان با رئیس‌جمهور منتخب بود که در پایان جلسه تبدیل به سلفی‌های متعدد نمایندگان با مسعود پزشکیان شده بود تا جایی‌که جلسه مجلس شورای اسلامی زودتر از موعد برای دیدار با رهبری به پایان رسید، ولی همچنان نمایندگان دور پزشکیان جمع شده و با او عکس می‌گرفتند.

منبع : آرمان ملی
نویسنده : یاسمین طالقانی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار