| کد مطلب: ۱۱۲۹۲۳۷
لینک کوتاه کپی شد

آقای پزشکیان کجا هستید؟

نمی دانم شاید این مطلب و مطالب مشابه اصلا به نظر شما نرسد، البته نمی توان در ظرف این چند روز که بیشترین آنها در تعطیلی و عزاداری بود از عدم حضورتان با مردم گله کرد. کل ‌تصاویر و فیلم های شما در سینه زنی و نوحه گویی گذشته، مردم می پرسند آن دکتر پزشکیان کجاست؟ دریک مجلس چند سطر از یک خطابه و سخنرانی خواندید وبه خاطر رعایت خستگی مردم، مجلس را تمام کردید.

اگر قرار بود آقای ظریف را که مردم سال ها پیش در قواره وزیر خارجه دیدند این بار درکسوت ریاست شورای انتقالی ببینند و بامردم حرف بزنند، فلسفه اینهمه تلاش در انتخاب شما چه بود؟ ساده زیستی شما میرات زیبای یادگار مولایمان علی (ع)است، اما تصاویر و فیلم های شما فقط در ایران رویت نمی شوند بلکه در سراسر جهان از دوست و دشمن شما را می بینند، جلسات عزاداری وسینه زنی و نوحه سرایی از سوی شما واقعا برای ما دلنشین هستند اما کاش در این میان کمی هم با مردم حرف می زدید. قرار جوانگرایی چه شد؟ اگر فسیل های چسبیده به صندلی قدرت این بار در انتخاب مدیران ارشد و وزرا دیده شوند، افرادی که در ذهن تاریخ انقلاب اسلامی ذهنیت خوبی از برخی از انها وجود ندارد باز وارد میدان شدند آیا این حرکت مفهوم حرکت فرا جناحی شده؟ آیا به بهانه همفکر نبودن با شما می توان بخش قابل توجهی از نخبگان را کنار گذاشت؟ ۵۰ درصد رای نداده چه سهمی در این میان دارند؟ آیا به اعتبار چند سخنرانی هیجانی و احساسی می توان بر سفره غنایم نشست؟ اگر پنهانکاری به قول اقای ظریف در بین نیست این ۳۱نفر براساس کدام موازین انتخاب شدند؟ کوته فکرانی که پزشکیان را گورباچف ایران می خوانند یا دکتر مسعود را نمی شناسند و یا در مورد گورباچف و اقدامات و تاریخ وی مطالعه ندارند و یا اینکه قصد آشفته سازی اذهان عمومی را دارند. اجازه بدهید ببینیم این شورای انتقال و انتخاب وزرا بعد از تشکیل دولت چه جایگاهی خواهند داشت؟ آقای پزشکیان اکثریت این عزیزان را به درستی نمی شناسند همین گونه نظرات باعث ایجاد افتراق سیاسی و تفرقه ملی می گردد و شروع اختلافات. اگر دکتر پزشکیان به علت فشار عصبی و خستگی و گرما در امامزاده صالح ناگهان سقوط می کند، چراباید ایشان به بایدن تشبیه کنیم؟ این چه قیاس غیراخلاقی و دور از انصاف است؟ یکی دیگر از روشنفکر نمایان وی را محکوم به رفتار پوپولیستی می کند. هنوز بخش قابل توجهی از افراد بین تواضع و دور از اداب بودن فرقی قایل نیستند و این اوج مصیبت است. بازگشت دختر محترمه دکتر پزشکیان به اداره‌قبلی و کار خود نشان داد که وی یک مسلمان واقعی است و قصد تیول داری ندارد و اجازه نخواهد داد فسیل ها به نام وی از طرف ایشان قدرت نمایی کنند. فعلا تا حضور واقعی دکتر در مسند رییس جمهور و شروع به حرکت قطار دولت چهاردهم هر‌قضاوتی با واقعیات فاصله خواهند داشت.

کسانی که بعد از دولت دکتر خاتمی و آقای دکتر روحانی از قدرت فاصله گرفتند، ظاهرا با دعوت ظریف به میدان بازمی گردند. هرچند که ریاست شورای انتقالی با شکسته نفسی خودرا دور از قدرت مرکزی بداند کهنه مدیران باور نمی کنند که شورای یاد شده بعد از تعیین وزرا به مشاغل قبلی خود برگردند. یکبار به جناب دکتر روحانی و دو بار به دکتر احمدی نژاد هم عرض کردم وهم نوشتم که اصلی ترین ویروس بیماری رفتار اجرایی ما تغییرات مدیران تا پایین ترین سطح سازمان هاست. بعد از وزرا نوبت معاونین سپس مدیران کل و سطوح بعدی و تا خدمات اداری خواهند بود. چه لزومی دارد با تغییر وزیر زبان ولهجه وزارتخانه عوض شود؟ در بسیاری از کشورهای پیشرفته و حتی کمتر توسعه یافته فقط و فقط مدیران ارشد تغییر کرده و بقیه درصورت پذیرش ساز وکارهای اصلی در پست خود مشغول می مانند. جناب ظریف در چیدمان اعضای شورا فقط یک نخبه علوم انسانی منصوب نمودند(دکتر خانیکی) صد افسوس در این سونامی اعتیاد و فقر حرفی از آسیب شناسنان نخبه دانشگاهی و انجمن مددکاری به عنوان مغز منفصل علوم اجتماعی حرفی به میان نیامده. یا آقایان به عمق فاجعه پی نبردند یا با عواقب شوم آنها در کشوری جوان مثل ایران اشنا نیستند. دکتر جان قرارمان این نبود که کنار بمانید و باز در به همان پاشنه قدیم بچرخد، فعلا تا استقرار دولت شما دندان بر جگر می گذاریم و تماشاگر این شعبده بازی های کهنه مدیران می مانیم.در خاتمه باید عرض کنیم درست است که دکتر پزشکیان نامزد جبهه اصلاحات هستند اما فقط اصلاح طلبان به ایشان رای ندادند ثانیا بعد از انتخابات ایشان رئیس جمهور کل ایرانیان هستند از اصلاح طلب و اصولگرا و ترک و کرد و بلوچ و ترکمن و گیلانی و مازنی.

 

*مجید ابهری

آسیب شناس

 

منبع : آرمان ملی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار