| کد مطلب: ۱۱۲۸۲۰۱
لینک کوتاه کپی شد

آقای دکتر مراقب نفوذی‌ها باشید!

آقای پزشکیان ضمن تبریک مجدد لازم می‌دانم براساس تعصب ملی و حرفه‌ای نکاتی را به استحضارتان برسانم. ارادت همیشگی‌ام به شما چند درجه بیشتر شد از وقتی که انتخاب شدید و براساس عرف و سنت سیاسی در مجالس مختلف شرکت کرده و در میان آنها با همان شرایط همیشگی سخنرانی می‌نمایید. تا جلسه تحلیف و پذیرش رسمی مسئولیت فعلا در کسوت همکاری می‌توانیم حرف بزنیم هر چند این ارتباط در یک مجرای یکطرفه ادامه یابد.

 آقای دکتر شما بهتر از همه حتی همکاران جراح می‌دانید که قلب به عنوان موتور اصلی و اساسی تن در مقابل فشار و التهاب یارای مقاومت طولانی ندارد و شما اجبار به درون‌ریزی بسیاری از مشکلات و استرس‌ها را دارید. آقای دکتر به عنوان یکی از ارادتمندان دیرباز شما که دستی بر رفتار شناسی و آسیب شناسی اجتماعی دارم برادرانه عرض می‌کنم نه خواستار پست و مقام هستم و نه اهل مجیز اما در چند حضور شما  بین مردم وهنگام سخنرانی‌هایتان افرادی را در اطرافتان دیدم که لرزه براندامم نشست، چهل سال از عمر وجوانی من در عرصه‌های سیاسی واجرایی بعد از انقلاب سپری شده در یکی از مسئولیت‌هایم تیمی از محارم و دلسوزان را که از صداقت آنها اطمینان داشتم منصوب نمودم و به همه ارباب رجوع از دوست و  غیر دوست اعلام کردم اگر کار اداری و اجرایی دارند اولا به آنها بگویند و ظرف ۷۲ساعت پاسخ آنها داده می‌شد. به اقوام ودوستان وهمشهریان نیز اعلام کرده بودم برای دیدار‌های خصوصی ودوستانه وگپ وگفت یک روز در هفته از ساعت ۵صبح الی ۱۱ در خدمتشان بودم. دراوایل ریاست ، مخالفان و افراد ضد نظام در قالب توطئه و طرح‌های موذیانه باظاهر دوستانه با بدگویی و سخن چینی قصد اتلاف وقت و مسموم نمودن ذهن مرا داشتند. آقای دکتر از زمین و زمان به شما همکار با اوصاف فوق بشری وکرامات محیر العقول معرفی خواهد شد. روز بعد از اعلام آرای ماخوذه یکی ازهمکاران دانشگاهی‌ام درقالب مزاح در تلفن به من گفت پس چرا فیلتر برداشته نشد؟

ومن با شوخی وخنده موضوع را زیر سبیلی رد کردم. نویسندگان در رسانه‌های مجازی و حقیقی همراه با خطبا وعلما و اهل منبر ومداحان ارجمند مخصوصا در روزها وشب‌های سوگواری سالار شهیدان حقایق امور را برای مردم نقل نموده و‌ از آنها درخواست سعه و حوصله بنمایند. این مشکلات ریز و درشت در یک روز یا یک‌شب به‌وجود نیامده که یک روزه حل و فصل گردد. به عنوان یک آسیب‌شناس اجتماعی به شما عرض می‌کنم اعتیاد وبیکاری همراه با سایر آسیب‌ها از خطوط قرمز عبور کرده‌اند. شاخص فلاکت که از مجموع نرخ تورم وبیکاری محاسبه می‌شود در حال حاضر از ۴۱درصد عبور نموده است. هنر ذکر  مشکلات و بحران‌ها که اکثر صاحب‌نظران در آن متبحر گردیده‌اند تقریبا جنبه عمومیت یافته اما مسیر ارائه راه‌حل به فراموشی سپرده شده است.

 

*مجید ابهری

آسیب‌شناس

منبع : آرمان ملی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار