| کد مطلب: ۱۱۲۷۵۹۵
لینک کوتاه کپی شد

دیدار و گفت و گوی مقامات کشورمان و سران کشورها با مسعود پزشکیان

همکاری همه با رئیس جمهور منتخب

آرمان ملی سهیل ثابت: انتخاب مسعود پزشکیان به ریاست جمهوری ایران یعنی پایان تندروی وآغاز میانه روی، اصلاح‌گری و شفاف‌سازی با مردم. در همین مسیر نیز ظرف روزهای گذشته دفتر دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب ساعات شلوغ و پر ترافیکی را پشت سر گذاشته است و بسیاری از مقامات، شخصیت‌ها و چهره‌های سیاسی برای عرض تبریک، صحبت درباره شرایط کشور و اعلام همکاری در حوزه‌های مدنظر با رئیس جمهور منتخب دیدار و گفت‌و‌گو گو کرده‌اند.

همکاری همه با رئیس جمهور منتخب

چهره‌های شاخصی مثل حجت الاسلام سید محمد خاتمی ؛ رئیس جمهور اسبق، حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور سابق؛ آیت ا... سیدحسن خمینی، یادگار امام(ره) حجت‌الاسلام ناطق نوری؛ رئیس اسبق مجلس ، محمد مخبر، سر پرست ریاست جمهوری ، محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس، اسحاف جهانگیری معاون اول رئیس دولت تدبیر و امید ، محمد رضا عارف؛ رئیس بنیاد امید ایرانیان ،مصطفی پور محمدی ، دبیرکل جامعه روحانیت مبارز و علی طیب نیا ئزیر اقتصاد دولت یازدهم  که هر یک طی اظهاراتی پیشنهادهای خود را برای عملکرد بهتر دولت چهاردهم ارائه کرده  و برای رئیس جمهور منتخب آرزوی موفقیت کردند. البته  ولادیمیر پوتین نیز شامگاه دوشنبه در تماس با رئیس جمهور منتخب؛ پیروزی پزشکیان در انتخابات ریاست‌جمهوری را تبریک گفت و طرفین در این تماس آمادگی خود را مبنی بر همکاری مشترک جهت توسعه شراکت‌های متقابل سودمند در حوزه‌های مختلف ابراز کردند. این  دیدارها روز گذشته نیز ادامه یافت.

*دیدار مقامات داخلی با رئیس جمهور منتخب

در ادامه دیدارها و پیام‌های تبریک چهره‌ها و مقامات کشورمان رئیس قوه قضائیه صبح دیروز سه‌شنبه با حضور در دفتر  مسعود پزشکیان، با تبریک مجدد انتخاب وی از سوی مردم گفت: وظیفه همه ما کارگزاران نظام اسلامی این است که با همدلی و هم‌افزایی و استفاده از همه استعدادها و ظرفیت‌ها، در راستای حل مسائل و تحقق انتظارات به حق مردم و آرمان‌های متعالی و عدالت‌خواهانه انقلاب اسلامی تلاش کنیم. حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای اظهارکرد: قوه قضائیه در چارچوب پیاده‌سازی اهداف بیانیه گام دوم انقلاب، اجرای سیاست‌های کلی ابلاغی و در راستای همگرایی قوا جهت گسترش عدالت اجتماعی آماده همکاری با دولت منتخب است. پزشکیان نیز در این دیدار با تشکر از رئیس قوه قضائیه بر عزم خود برای به‌کارگیری همه ظرفیت‌ها و همکاری با سایر دست‌اندرکاران و کارگزاران نظام برای رسیدگی به مشکلات مردم و بهبود وضعیت اقتصاد کشور و نیز مبارزه جدی با فساد تاکید کرد. در همین راستا  سردار علی‌اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی  با حضور در دفتر رئیس جمهور منتخب، ضمن تبریک انتخاب مسعود پزشکیان از سوی ملت شریف ایران تصریح کرد: انتخاب شما به عنوان یکی از یادگاران دوران دفاع مقدس و همرزم شهدای والامقام آن دوران، از سوی ملت مجاهد، پرافتخار و شهیدپرور ایران اسلامی سرمایه‌ای برای تحقق اهداف و منافع کشور و رفع مشکلات مردم است و دبیرخانه شورای‌ عالی امنیت ملی تمامی ظرفیت‌های خود را برای مساعدت صادقانه در این مسیر به کار خواهد گرفت. همچنین  پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا وسیما در دفتر مسعود پزشکیان حضور یافت و ضمن تبریک کسب اعتماد مردم شریف ایران اسلامی از سوی رئیس جمهور منتخب، تصریح کرد: سازمان صدا و سیما در راستای وظیفه ذاتی، ملی و انقلابی، به عنوان رسانه ملی همه تلاش خود را برای رقابتی کردن فضای انتخابات و ایجاد شور و نشاط در جامعه به کار گرفت و پس از این نیز آماده همکاری با جنابعالی و دولت محترم‌تان در راستای خدمت به ملت ایران است. همچنین وزیر اسبق نفت با حضور در دفتر رئیس‌جمهور منتخب،‌ با تبریک انتخاب وی از سوی مردم برای پزشکیان در مسیر خدمت به ملت ایران آرزوی موفقیت کرد. بیژن زنگنه با حضور در دفتر مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب ضمن تبریک کسب اعتماد مردم به پزشکیان، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران ظرفیت‌های متنوع و متعددی دارد که با استفاده مناسب از این توانمندی‌ها و استعدادها مسیر رفع مشکلات و بهبود وضعیت اقتصادی کشور تسهیل و تسریع خواهد شد.

گفت‌وگوی تلفنی پزشکیان با سران کشورها

صبح روز گذشته نخست وزیر عراق در تماس تلفنی با پزشکیان ضمن تبریک موفقیت وی در کسب اعتماد ملت ایران، برگزاری موفقیت آمیز و بدون مشکل انتخابات ریاست جمهوری به فاصله کمی از فقدان رئیس جمهور شهید آیت‌ا... رئیسی را ناشی از استحکام ارکان و پایه‌های نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: ما به تقویت و توسعه همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی فیمابین در دوره ریاست جمهوری جنابعالی بسیار خوش‌بین هستیم. محمد شیاع السودانی رویکرد اعلامی رئیس جمهور منتخب ایران برای توسعه روابط با همسایگان را به نفع ملت ایران و ملت‌های منطقه دانست و گفت: این همت و اهتمام برای دولت عراق بسیار بااهمیت و ارزشمند است و امیدواریم در دوره پیش‌رو شاهد تحکیم و تعمیق هر چه بیشتر روابط میان دو کشور و دو ملت باشیم. مسعود پزشکیان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن قدردانی از تبریکات دولت و ملت عراق با بیان اینکه دو کشور همواره در بسیاری از زمینه‌ها یاریگر هم بوده و خواهند بود، بر اهمیت جایگاه عراق در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد. همچنین  نخست وزیر پاکستان  نیز برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات و فرآیند آرام و بدون مشکل انتقال قدرت در ایران را نشانه اوج استحکام پایه‌های جمهوری اسلامی ایران، مبتنی بر دموکراسی و مردم‌سالاری توصیف و از خدای متعال برای ملت ایران در دوره جدید رفاه، سعادت و پیشرفت بیشتر مسئلت کرد. شهباز شریف در ادامه با اشاره به عمق پیوندها میان دو کشور دوست و برادر ایران و پاکستان و مناسبات بسیار خوب فرهنگی و تاریخی دو ملت ابراز امیدواری کرد که این ظرفیت‌های ارزشمند در دوران ریاست جمهوری دکتر پزشکیان به عنوان بستر و زمینه‌ای مناسب برای تقویت و توسعه بیشتر همکاری‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

منبع : آرمان ملی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار