| کد مطلب: ۱۱۲۶۰۹۶
لینک کوتاه کپی شد

گزارش «آرمان ملی» از آغاز تخریب هدفمند پزشکیان؛

رمز تخریب این بار افزایش قیمت بنزین

آرمان ملی- احسان اسقایی: تبلیغات مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری بین پزشکیان و جلیلی آغاز شده است. پیش بینی می‌شود با توجه به اختلاف حدود یک میلیونی آرای پزشکیان تلاش‌ها در جهت تخریب او و برنامه‌هایی که احتمالا برای اداره کشور ارائه خواهد داد، افزایش یابد. اخیرا کلیپی از رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان در فضای مجازی پخش شده است که گویا نماینده جریان اصلاحات یک برنامه بیش در عرصه اقتصادی ندارد و آن برنامه گرانی حامل‌های انرژی است. موضوعی که همواره در کشورمان بحث برانگیز بوده است.

 رمز تخریب این بار  افزایش قیمت بنزین

از این رو مخالفان پزشکیان در صدد هستند از هم اینک او را نماینده گرانی‌های افسار گسیخته نشان دهند تا نه تنها از رشد آرای او در عرصه انتخابات جلوگیری کنند بلکه با معرفی او به عنوان فردی که از آزاد سازی نرخ سوخت حمایت می‌کند از آرای کنونی وی در مرحله بعدی انتخابات بکاهند. به نظر می‌رسد این اول راه است و تا روزی که انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد شاهد اقدامات تخریبی علیه پزشکیان خواهیم بود. به نظر هدف وسیله را برای رقبای پزشکیان توجیه کرده است و آن‌ها حاضرند دست به هر اقدامی از جمله بزرگنمایی سخنان رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان بزنند تا از رئیس‌جمهور شدن وی جلوگیری کنند. رقبای پزشکیان دولت وی را دولت سوم روحانی نامیدند اما پزشکیان دولت خود را در امتداد دولت اصلاحات معرفی کرد و توانست در برابر تخریب‌ها بایستد اکنون نیز در همان راستا موج جدیدی از تخریب را علیه او آغاز کرده‌اند. و تنها همین تخریب نیست اخیرا با بازنشر کلیپی دیگر در فضای مجازی قصد دارند او را به نوعی فردی ضد قومیت‌های ایرانی معرفی کنند. حال اینکه پزشکیان اگر هم رایی داشته باشد به علت صمیمیت وی به مردم و صداقتش با شهروندان است.

*پروپاگاندا به بهانه گرانی بنزین

عبدالعلی‌زاده رئیس ستاد انتخابات پزشکیان گفت: ما به‌دلیل اضافه شدن قیمت بنزین خیلی کشته دادیم به‌طوری که رهبری گفتند یک‌سری از اینها شهید هستند و پرونده‌های آنها هم در خوزستان است؛ دولتی که نمی‌تواند با مردم گفت‌وگو و تعامل کند و وزیر نفت، پنجشنبه ظهر می‌گوید بنزین گران نخواهد شد اما نیمه‌شب جمعه بنزین گران شد؛ آن هم به این دلیل که مردم به خیابان نریزند مشخص است که آنها فکر می‌کردند راهی جز برخورد خشن با مردم ندارند. وی ادامه داد: دولت اگر دولت تعاملی باشد به همین کارشناسان که می‌گویند بنزین باید 50 هزار تومان شود، به‌مدت سه شب هر شب یک موافق و یک مخالف به تلویزیون بیایند و بنشینند و درباره گران شدن حامل‌های انرژی صحبت کنند، مردم حرف‌ها را می‌شنوند که چرا گران شود بعد بگوید چگونه گران کنیم، حالا که مردم پذیرفتند و دیدند که چاره‌ای نیست و باید گران شود، بگویند؛ دو مطلب باید در اینجا وجود داشته باشد؛ نخست اینکه، چگونه گران کنیم؟ آیا این 50 هزار تومان یکباره گران شود یا اینکه طی یک سال یا دو سال گران کنیم؟ موضوع بعد اینکه پول افزایش قیمت بنزین را کجا می‌خواهیم ببریم، این گران شدن چه‌فشاری به اقشار متوسط و ضعیف خواهد آورد و برنامه جبرانی ما چیست. اگر این‌ها را کنار هم ردیف کنیم مردم به‌راحتی می‌آیند و می‌پذیرند و کمک می‌کنند. سخنان رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان اولا در معنای آن نیست که پزشکیان در صورت رئیس جمهور شدن برای جبران کاستی‌های بودجه یک راست به دنبال افزایش نرخ بنزین می‌رود و در ثانی در آن معنا هم نیست که او اساسا قصدی در این زمینه دارد و رئیس ستاد انتخاباتی او تنها کوشیده است که دیدگاه پزشکیان در ارتباط با تصمیمات بزرگ اقتصادی را با مردم در میان بگذارد. با این وجود رسانه‌های مخالف کوشیدند با تقطیع نظرات رئیس ستاد انتخابات پزشکیان او را حامی گرانی معرفی کنند.

*پرده برداری جهرمی از تخریب پزشکیان

محمدجواد آذری جهرمی در کانال تگرامی خود در واکنش به شایعات بنزینی ستاد جلیلی علیه پزشکیان گفت: با رفع تحریم و حذف ۳۳ درصد هزینه مازاد معاملات به‌خاطر اثرات تحریم (معادل ده‌ها میلیارد دلار در سال) که به جیب کاسبان تحریم می‌رود و بازپرداخت آن به ملت، کسری بودجه را جبران می‌کند نه با افزایش قیمت بنزین مثل طرح وان دولت رقیب. وی تاکید کرد: اگر به دروغ و با پخش سخنانی تقطیع شده گفتند پزشکیان دنبال افزایش قیمت بنزین است، دو سوال از آنها بپرسید: در طرح وان دولت جلیلی قیمت بنزین چقدر خواهد شد؟ دوم اینکه هزینه تحریم چقدر است و چرا نگذاشتید تحریم‌ها خاتمه یابد؟ همچنین حمیده زرآبادی، سخنگوی ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان به صحبت‌های علی عبدالعلی‌زاده، رئیس ستاد پزشکیان که درباره گرانی بنزین صحبت کرده بود، واکنش نشان داد: وی در این زمینه در شبکه‌های اجتماعی نوشت: «اراده و تلاش دولت دکتر پزشکیان در راستای کاهش تورم و افزایش ارزش پول ملی است و هیچ تصمیمی برای افزایش قیمت‌ کالاها به‌ویژه بنزین ندارد.»

*نظر پزشکیان در مورد افزایش قیمت سوخت

پیش از این نیز مخالفان پزشکیان تلاش‌هایی را در جهت تخریب وی و نسبت دادن گرانی بنزین به او را در دستور کار قرار داده بودند که با واکنش منطقی وی روبه‌رو شده بود. پزشکیان در این زمینه معتقد است: این ادعاها فیک و غیر واقعی است. هر تصمیمی بدون مشارکت مردم امکان پذیر نخواهد بود. اگر بنزین قرار باشد گران شود باید خودروهایی وارد کنیم که مصرف آنها پایین است. نمی‌شود به زور به مردم ماشین بدهیم و بگوییم بنزین هم باید گران شود. قطعاً اگر ماشین با سوخت پایین و کیفیت بالا تولید شود و با پول ذخیره شده می‌توان به مصرف کنندگان بنزین یارانه داد. قطعاً برای هدفمند کردن بنزین باید جلسه برگزار شود. بیت المال برای همه است. چرا من با سه خودرو و یه کارت بنزین سهمیه‌ای بگیرم و کسی که خودرو ندارد سهمیه نگیرد. وی تاکید کرد هر اقدامی که بر زندگی مردم اثر‌گذار باشد بدون مشارکت مردم نخواهد بود.

منبع : آرمان ملی
نویسنده : احسان اسقایی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار