| کد مطلب: ۱۱۲۵۸۱۰
لینک کوتاه کپی شد

گزارش «آرمان ملی» از افزایش تنش در منطقه؛

انتحار تل‌آویو در مرزهای شمالی

آرمان ملی- احسان اسقایی: تل‌آویو یک استراتژی واحد بعد از طوفان الاقصی را در دستور کار قرار داده است. نابودی جبهه مقاومت و اگر نتوانست نابودی حماس ! البته در نابودی حماس ناموفق بوده چرا که با وجود اینکه ماه‌هاست علیه این گروه اقدام به عملیات های نظامی کرده و حتی برخی تونل‌های آنها را تخریب و غزه را هم به این بهانه شخم زده است اما هر از گاهی عملیاتی از سوی حماس علیه اسرائیل انجام می‌شود تا نتانیاهو بداند که شاید او برود اما حماس حالا حالاها در غزه باقی خواهد ماند.

انتحار تل‌آویو در مرزهای شمالی

 با این وجود اما  تل‌آویو در دستور کار مشترک با آمریکا نابودی بازوان محور مقاومت در یمن و عراق را هم در دستور کار خود قرار داده که به نظر اقداماتی که مقاومت در عراق و یمن علیه اسرائیل انجام می‌دهند نشانه بارز آن است که هم آمریکا و هم اسرائیل در  نابودی مقاومت در عراق و یمن شکست خورده‌اند.  یکی دیگر از بازوان محور مقاومت که البته دیگر بازو نیست و باید  آن را فرمانده محور مقاومت دانست؛ حزب الله است که از روزهای اول جنگ رسما وارد نبرد علیه اسرائیل شده است و صدها عملیات موفق علیه اسرائیل  را به ثمر  رسانده است. البته اسرائیل نیز ده‌ها منطقه از  لبنان را  مورد اصابت قرار داده  به طوری که رسانه‌ها در این ارتباط نوشتند: تاکنون، بیش از ۴۰۰ نفر در لبنان، شامل ۷۰ غیرنظامی، کشته شده‌اند. همچنین ۲۶ اسرائیلی در جریان این درگیری‌ها  به هلاکت رسیده‌اند که در میان آنها ۱۰ غیرنظامی هم هستند.

*اسرائیل به دنبال تغییر جبهه عملیات

 اسرائیل از ابتدا و با ورود حزب ا... به نبرد  غزه عملا در دو جبهه درگیر جنگ شد. یکی در غزه و دیگری در لبنان . اکنون اما بر اساس برخی اخبار منتشر شده اسرائیل قصد دارد  بیش از گذشته به جبهه لبنان به منظور انجام علیات علیه حزب الله نزدیک شود. البته به نظر می‌رسد بعد از اینکه اسرائیل نتوانست عملیات گسترده ای را علیه رفح در دستورکار خود  قرار دهد اکنون برای اینکه آبروی خود را هم حفظ کند  برنامه ریزی  در این ارتباط را در دستور کار قرار داده است. اخیرا برخی مقامات اسرائیل صراحتا از عملیات علیه حزب ا.. در لبنان سخن به میان آورده اند. که چند دلیل می تواند داشته باشد اول اینکه حزب الله با توسل به موشک های میان برد توانسته  به موفقیت هایی در برابر گنبد آهنین دست یابد دوم اینکه بر اساس برخی اخبار  منتشر شده  حزب الله به وسیله یک پهپاد به خاک اسرائیل نفوذ کرده و از بندر استراتژیک حیفا عکسبرداری کرده است.  انجام این عملیات شناسایی از سوی  حزب الله تمام معادلات  تل‌آویو را را بر هم ریخته و گویا آنها در نظر دارند تا قبل از اینکه حزب ا... بتواند این تصاویر را آنالیز کند  در اقدامی پیش‌دستانه  حمله‌ای سنگین به لبنان انجام دهد تا هم توان  حزب الله را در ادامه حملات به اسرائیل بکاهد و هم اینکه اجازه ندهد به حیفا که یک بندر راهبردی  است، حمله ای صورت گیرد.

* واکنش‌ها به تهدید اسرائیل

تهدیدات اسرائیل علیه  حزب الله باعث شده در درون جبهه مقاومت و در خارج جبهه نیز تلاش‌هایی در دستور کار قرار گیرد که اسرائیل  همانند عدم حمله به رفح از حمله به لبنان نیز کوتاه بیاید.رهبر انصارالله در این ارتباط اعلام کرده: دشمن از جنگ همه جانبه با لبنان صحبت می‌کند و با آگاهی از پیامدهای بسیار خطرناک و مخرب آن در یک بحران واقعی قرار دارد. اظهارات مقام‌های صهیونیست بیانگر ترس شدید نسبت به نتایج درگیری در جنگ همه جانبه علیه حزب‌الله است. اگر رژیم اسرائیل وارد جنگ همه‌جانبه با حزب الله شود، بلایی که بر سر صهیونیست‌ها خواهد آمد فراتر از تصور است.  برخی رسانه‌ها هم نوشتند حسن نصرالله،  در یک سخنرانی گفت که مقاومت دیگر کشورها قبلاً پیشنهاد داده‌اند که ده‌ها هزار جنگجو را برای کمک به حزب‌الله بفرستند. او گفته که این گروه در حال حاضر بیش از ۱۰۰ هزار جنگجو در اختیار دارد.مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا  نیز هشدار داد که خطر گسترش جنگ غزه به لبنان روزبه‌روز بیشتر می‌شود و اتحادیه اروپا برای جلوگیری از گسترش جنگ باید وارد عمل شود. وی تاکید کرد: «خطر اینکه جنگ، جنوب لبنان را تحت تأثیر قرار دهد و گسترش یابد، هر روز بیشتر می‌شود. ما در آستانه گسترش جنگ هستیم.» آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان هم با اشاره به نگرانی‌های جدی درباره وضعیت تنش‌ها بین اسرائیل و حزب‌الله اعلام کرد که به زودی به لبنان سفر خواهد کرد.

منبع : آرمان ملی
نویسنده : احسان اسقایی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار