| کد مطلب: ۱۱۲۵۷۹۳
لینک کوتاه کپی شد

دشمن چگونه شاد می‌شود؟

شاد کردن دشمن نیاز به رفتارها و حرکاتی دارد که در هر جامعه با عنایت به زمان و فضای موجود متفاوت است. از نگاه رفتارشناسی اجتماعی شناخت دشمن خود دانش و معرفت جداگانه‌ای را می‌طلبد. باعنایت به هدف وغرض افراد ممکن است دشمنی به خاطر مادیات و تعلقات دنیوی آغاز شده و ادامه یابد. اینگونه دشمنی‌ها هیچگاه تمامی نداشته و همواره ادامه می‌یابد.

 دشمنی نوع دوم عداوت بر اساس توانمندی‌های سیاسی و قدرت اجرایی هستند که رقابت هر روز و هرساعت بیشتر شده و در اجرای اهداف شوم دشمنی افراد حاضر می‌شوند که فرد یا افراد مقابل را تخریب کرده و اجازه ندهند برتری تحقق یابد. در سطح جامعه توطئه، شایعه سازی و دروغ پردازی از ابزار مقدماتی بوده و تا نابودی و ریشه‌کنی طرف مقابل تداوم می‌یابد. در دنیای حاضر توسل به تقلب به وسیله رایانه و ایجاد تصاویر قلابی و حقه‌های رایانه بسیاری از موانع را ایجاد و‌ با ورود به باندها و شبکه‌های مافیایی دست به‌ هرکاری می‌زنند. چه بسیار افراد خوشنام ومعتمد که به وسیله همین روش‌های شیطانی بدنام شده و حتی به خودکشی و جلای وطن کشانده شده‌اند. تفرقه افکنی و‌ ساخت انواع مدارک جعلی از اصلی‌ترین روش‌های حرکات شیطانی دشمنان بوده و متاسفانه عاملین آنها در اکثریت موارد به خاطر سادگی افراد و ضعف دانش فنی در این زمینه‌ها موفق شده و به اهداف شوم خود رسیده‌اند. صد البته قصور افراد و نهادهای متولی از یک طرف و سادگی و ضعف دانش مخاطبان از طرف دیگر موجب به هدف رسیدن دشمنان وشادی شیطانی آن‌ها می‌شود. گاه توفیق و تعالی یک ملت در جهت رسیدن به آرمان‌ها و اهداف خود موجب حسد و غرض دولت و کشور دیگر شده و آنها را به ایجاد راه بند و‌ کینه توزی وادار می‌سازد، گاه قدرت اقتصادی و توانمندی‌های فیزیکی یک کشور زمینه دشمنی با یک ملت و‌ غرض ورزی با آنها را فراهم می‌کند، اختلافات خانوادگی که بین اغلب خانوارها رخ داده و در مدت کوتاه یا بلندی به خاتمه می‌رسند همین حادثه رفتاری در کشورها نیز صدق می‌کند. گاه تفاوت‌های فرهنگی و مذهبی نیز موجب بروز تضادها و اصطکاک‌های بزرگ‌تر می‌شود، در این گونه موارد حمایت از یک بخش از یک کشور وحتی مساعدت‌های تسهیلاتی به آنها موجب شعله‌ور شدن اختلافات جدی‌تر می‌شود. در طول سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در مواقع مختلفی شاهد این گونه حوادت جانسوز بودیم که هر بار با هشیاری و ‌شعور انقلابی مدیریت ارشد کشور تیر کینه توزان و حادثه سازان به سنگ خورده است. توجه به سخنان چند روز پیش رهبری فرزانه انقلاب اسلامی در نصیحت مردم در خودداری از شاد نمودن دشمنان و‌ پرهیز از تفرقه و نفاق، نمونه ارزشمندی از گام‌های ارزشمند دشمن شناسی و هشیاری درمقابل دشمنان است. وحدت وهمدلی و هوشیاری در تداوم مسیر حرکت رمز اصلی در ناکام گذاشتن نقشه‌های کینه توزانه دشمنان خواهد بود. رمز ماندگاری ایران و قدرت و همدلی ایرانیان همواره موجب حسد و‌نومیدی دشمنان است. بنابر این اصول این بار نیز عبور از موانع سیاسی واقتصادی موجب اعتلای ملت ما خواهد بود. دوری از دشمن باوری و ‌اتحاد حول محور خود‌باوری پرهیز از تفرقه و افشا نمودن دروغ سازان و شایعه پروران بعداز توکل و اعتماد به نفس و‌ اتکا بر داشته‌های شخصی وملی که ایمان را به طور مضاعف رشد داده و بالا می‌برد.

پس امروز در عرصه زندگی که به هر سو نگاه کنی فقط مبارزه می‌بینی و مبارزه و در این مصاف روزگار برد با کسانی است که با اعتقاد راسخ به لطف الهی و همدلی با خودباوران می‌تواند سرمایه اصلی رشد و ترقی در این مسیر باشد.

 

*مجید ابهری

آسیب شناس

 

منبع : آرمان ملی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار